15 818 lukukertaa ·
25 vastausta
16k lukukertaa
25 vastausta
Menekki finja hienobetoni.
Asuntoremontoija
· Dalarna
· 24 viestiä
Mutta Slipsats maksaa varmaankin melkein yhtä paljon kuin flytspackel, joka maksaa 4 kertaa niin paljon kuin finbetong.
Jos niin on, voinko yhtä hyvin valaa kaiken flytspackelilla?
Jos niin on, voinko yhtä hyvin valaa kaiken flytspackelilla?
Jos haluat päästä niin edullisesti kuin mahdollista, osta muutama säkki standardisementtiä Byggmaxista. Matkalla kotiin ota mukaan kuorma valuhiekkaa sorakuopasta. Kun olet kotona, selvitä kuka naapurustossa omistaa oranssin tombolan, jonka voit lainata.
Sekoita ohjeen mukaan ja sinulla on lattia parilla sadalla. Max.
Kuivumisajat on vain hyväksyttävä, mutta se on halvinta. Valmiiksi sekoitettu betoni säkeissä on todella kallista ja sisältää enimmäkseen hiekkaa.
Sekoita ohjeen mukaan ja sinulla on lattia parilla sadalla. Max.
Kuivumisajat on vain hyväksyttävä, mutta se on halvinta. Valmiiksi sekoitettu betoni säkeissä on todella kallista ja sisältää enimmäkseen hiekkaa.
Rakentaja Henke:
Meillä on muutamia skenaarioita, joita pitää ottaa huomioon (tasoitelattia, betoni, tasoitemassa). Oletan, että tarkoitat, että on yhtä kallista ostaa valmista betonia kuin ostaa sementtiä ja oikeanlaista soraa sorakuopasta. Väitän, että on halvempaa sekoittaa itse.
Valmis betoni:
16 säkkiä valmista hienobetonia = 16 x 39.95 = 639.20 kr
Sekoita itse:
4 säkkiä sementtiä = 4 x 43,95 = 175,80
180 litraa soraa 0-8 mm
160 litraa kiveä 8-16 mm
Soran ja kiven voi saada peräkärryllä. Tukholmassa peräkärry maksaa 300 kr. Tiedän, että sora ja kivi ovat halvempia muilla paikoilla Ruotsissa
Yhteensä: 475,80
Näin säästää 163,40 sekoittamalla itse verrattuna valmiiseen betoniin tässä tapauksessa. Ei tietenkään suuria summia.
Rakentaja Henke:
Jos katsot betonisäkin sisältöä - mitä se mielestäsi sisältää tilavuudeltaan? Weber (ent. Maxit) sanoo, että yksi säkki hienobetonia sisältää 70-80 % hiekkaa.
Meillä on muutamia skenaarioita, joita pitää ottaa huomioon (tasoitelattia, betoni, tasoitemassa). Oletan, että tarkoitat, että on yhtä kallista ostaa valmista betonia kuin ostaa sementtiä ja oikeanlaista soraa sorakuopasta. Väitän, että on halvempaa sekoittaa itse.
Valmis betoni:
16 säkkiä valmista hienobetonia = 16 x 39.95 = 639.20 kr
Sekoita itse:
4 säkkiä sementtiä = 4 x 43,95 = 175,80
180 litraa soraa 0-8 mm
160 litraa kiveä 8-16 mm
Soran ja kiven voi saada peräkärryllä. Tukholmassa peräkärry maksaa 300 kr. Tiedän, että sora ja kivi ovat halvempia muilla paikoilla Ruotsissa
Yhteensä: 475,80
Näin säästää 163,40 sekoittamalla itse verrattuna valmiiseen betoniin tässä tapauksessa. Ei tietenkään suuria summia.
Rakentaja Henke:
Jos katsot betonisäkin sisältöä - mitä se mielestäsi sisältää tilavuudeltaan? Weber (ent. Maxit) sanoo, että yksi säkki hienobetonia sisältää 70-80 % hiekkaa.
Viimeksi muokattu:
kyllä hieno betong mer hieno materialli
karkea betong mer karkea materialli
KYSYMYKSIÄ siitä?
yritän vain tehdä sen helpoksi
pitäisikö meidän käsitellä se minun luokka 2 koulutuksen mukaisesti?
kyllä voin luetella kuinka paljon filler, hiekka, kivi "sementtiä" on betongissa, jopa vähän muita lisäaineita
karkea betong mer karkea materialli
KYSYMYKSIÄ siitä?
yritän vain tehdä sen helpoksi
pitäisikö meidän käsitellä se minun luokka 2 koulutuksen mukaisesti?
kyllä voin luetella kuinka paljon filler, hiekka, kivi "sementtiä" on betongissa, jopa vähän muita lisäaineita
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rakentaja Henke. Mikä on suosituksesi ketjun aloittajalle?
Suosittelisitko, että tämä valaa putket betonilla, sekoituseristeellä tai valu/suunnikkaapilla tai pikasuunnikkaapilla?
Olisin varmaan itse sekoittanut betonia - lähinnä vanhasta tottumuksesta.
Kysymys ketjun aloittajalle:
Mikä sinulla on alustana? Toimisiko EPS-cementti?
http://www.epscement.com/?sid=44
Suosittelisitko, että tämä valaa putket betonilla, sekoituseristeellä tai valu/suunnikkaapilla tai pikasuunnikkaapilla?
Olisin varmaan itse sekoittanut betonia - lähinnä vanhasta tottumuksesta.
Kysymys ketjun aloittajalle:
Mikä sinulla on alustana? Toimisiko EPS-cementti?
http://www.epscement.com/?sid=44
Viimeksi muokattu:
Asuntoremontoija
· Dalarna
· 24 viestiä
Asun asunnossa ja aion poistaa nykyisen kevytbetonin tai mikä se nyt onkaan, joka on lattialla, jotta pääsen noin 9 cm alas betonilaattaan, ja sitten rakentaa uudelleen.Fasting65 sanoi:
EPS-sementti ei taida olla paras vaihtoehto, sillä siinä sanottiin näin:
EPS-sementti toimii erinomaisesti yhdessä lattialämmityksen kanssa, mutta lattialämmitysjärjestelmä on asennettava EPS-sementtivalun päälle.
EPS:llä näyttää olevan samanlaisia eristäviä ominaisuuksia kuin solumuovilla, jonka ajattelin laittaa pohjalle. Silloin luulen, että putket tulevat liian korkealle. Kiitos joka tapauksessa vinkistä.
Pyrin todennäköisesti tekemään sen helpoimman kautta ja valitsen sen, mitä olen tehnyt aiemmin ja tiedän miten se tehdään. Solumuovi, raudoitusverkko, hienobetoni ja itsestään tasoittuva lattiamassa.
rakentaja henke: Suosittelet aloittajalle (joka ilmeisesti haluaa pitää kustannukset alhaalla) X säkkiä jotain ardexmixiä? Mihin materiaalikustannukset päätyvät tällaisessa ratkaisussa?
Luulin, että vastasit kysymykseeni viestissä nro 21, jossa esitin suoran kysymyksen sinulle, mikä suosituksesi aloittajalle oli.
Olisi silti mielenkiintoista saada laajempi kuva siitä, miten yllä oleva ongelma voidaan ratkaista, jos - rakentaja henke - antaisit hieman yksityiskohtaisemmat vastaukset siitä, miten ajattelet. Onhan tämä kuitenkin itse rakentajien foorumi, jossa ihmiset haluavat saada apua.
Pelkkä toteamus, että olisi käyttänyt jotain Ardex mix:iä, ei johda mihinkään. Miten rakentaisit lattian alusta alkaen? Kaikki tiedot rakenteesta ovat kuitenkin tiedossa. Koska näytät myös olevan perehtynyt aiheeseen, voisitko yrittää antaa kuvan materiaalikustannuksista ja esitellä muita etuja käyttää Ardex-tuotteita.
Olisi silti mielenkiintoista saada laajempi kuva siitä, miten yllä oleva ongelma voidaan ratkaista, jos - rakentaja henke - antaisit hieman yksityiskohtaisemmat vastaukset siitä, miten ajattelet. Onhan tämä kuitenkin itse rakentajien foorumi, jossa ihmiset haluavat saada apua.
Pelkkä toteamus, että olisi käyttänyt jotain Ardex mix:iä, ei johda mihinkään. Miten rakentaisit lattian alusta alkaen? Kaikki tiedot rakenteesta ovat kuitenkin tiedossa. Koska näytät myös olevan perehtynyt aiheeseen, voisitko yrittää antaa kuvan materiaalikustannuksista ja esitellä muita etuja käyttää Ardex-tuotteita.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi