Hei, Olen aikeissa tapetoida olohuoneen uudelleen. Se koostuu masoniittilevyistä (vanha Eksjötalo rakennettu 80-luvulla). Tulen USA:sta, enkä ole koskaan nähnyt sellaista seinää muualla kuin asuntovaunussa. Mietin, olisiko mahdollista asentaa kipsilevyt suoraan vanhojen päälle ilman, että laitetaan mitään suojakerrosta (väliin alkuperäisten ja uusien) homevaurioita vastaan. Toivottavasti ymmärrätte huonoa ruotsiani. Voin kirjoittaa englanniksi, jos se auttaa. Kiitos!!

Viimeksi muokattu:
B
jos talo on vain kuiva alusta alkaen, niin se menee hyvin.

ei nähnyt mitään huonoa ruotsia, vain vähän kirjoitusvirheitä

Mikael_L
Hei ja tervetuloa foorumille.

Se onnistuu erittäin hyvin laittaa kipsilevy suoraan vanhaan masonitseinään.

Jos olemassa oleva seinä ei ole suora, saatat kuitenkin joutua säätämään hieman ensin.

B
mitä silloin tarvitaan??
ei ole pakko tehdä niin.

Kiitos avusta!! Kiva että jaksatte sietää minun ruotsiani. Ajattelin ehkä laittaa hieman lisää eristystä (ehkä 5 cm) levyjen väliin niille kahdelle sivulle, jotka ovat perustusmuureja (eli ne ovat itse talon sivuja). Voisiko olla virhe tehdä se sillä tavalla? Talo on huonosti eristetty ja ajattelin korjata sitä pala palalta. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Seinissä on vain 20 cm lasikuitua ja talon lämmittäminen maksaa omaisuuden. Luulisitteko, että se voisi auttaa?

byggare henke sanoi:
vad då behövs??
inte måste man det.
Kyllä. Se täytyy tehdä, jos haluaa saada suoran seinän.

Mietin, onko tämä keskustelu päätynyt väärään paikkaan. Tämä ei juurikaan liity kylpyhuoneisiin...

oskis 123 sanoi:
Mietin, ovatko tämä aihe väärässä paikassa. Tämä ei oikeastaan liity kylpyhuoneisiin...
Joo, niin oli ;)

B
jos aiot eristää enemmän, on hyvä idea suunnata seinä myös.
muuten olisit saanut vain rummun, jos olisit tehnyt kuten oskis 123 vinkkasi

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.