Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
vicvolta: Kiitos viesteistäsi! Olen myös puhunut taas sotaren kanssa. Joten nyt olemme radalla! :D
MalinW: On olemassa myös Granab-lattioita, jotka toimivat samalla periaatteella, mutta niissä on teräskannattimet puukannattimien sijasta. Se tuntui meistä paremmalta.
SnickarNicke: Tässä on hieman kuvia siitä, miltä näytti ennen kuin purin. Väliaikainen tuki kunnes snickarNicke ehtii [bild] Hieman ohut ehkä [bild] Kantava? [bild] Näin hyvä tuli kun poistin yhden ylärakenteen Se oli niin mätä, että kaikki naulat jäivät paikalleen :O [bild]
Jante: Käy jossakin plåtslagare ja katso, mitä galvad plåt oikeilla mitoilla ja taitetuilla reunoilla maksaisi ja liimaa se kaksinkertaisiin spånskivor. Helppo pitää puhtaana ja pitäisi kestää jonkin aikaa. Terveisin Jante
Ola78: Kiitos paljon, nyt minun ei tarvitse etsiä. Olen kyllä ollut todella kiireinen, joten en ole ehtinyt katsoa sitä sen jälkeen kun vinkkasit ensimmäisen kerran. Se on välillä paljon:cool:
Gallimatias: Jos on suuria reikiä, kuten kirjoitat, laita tasoituslaastia. Minkälaista tasoituslaastia käytetään, riippuu siitä, mitä on aiemmin käytetty. Jos reiät eivät ole isompia kuin mitä lasta peittää, olisin ostanut säkin korjausmassaa, jolla voi erinomaisesti tasoittaa. Varmista, että imuroit paikan, joka korjataan.
Stefan N: Teimme rapatun seinän yhteen paikkaan, ensin levitimme koko seinälle fixiä (8mm kampa), sitten kun se oli kuivunut, laitoimme rappausverkon ja pohjustimme B-laastilla, sitten pintarapattiin C-laastilla. Oli mahtavaa.
jeppeknaster: Huomasin, että Byggmax oli päivittänyt EPS-tuotteitaan kunnolla ja nyt he ilmeisesti myyvät myös BEWIn rakennusjärjestelmää. http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/Isolering/Cellplast/Default.aspx
SBH: panosta masoniittiin ja ole tarkka kun kiinnität sitä. tarkista myös, että laasti toimii ulkona. tarkista, tarvitsetko mahdollisesti raudoitusta
Haegermeister: [citat] Todennäköisesti siellä ei ollut paljoa hiiriä, mutta muissa osissa taloa oli jonkin verran jälkiä. Ehkä varmuuden vuoksi voi käsitellä solumuovin jollain, mistä hiiret eivät pidä? mitä se sitten voisikaan olla... Mutta nyt rakennamme solumuovilla tässä tapauksessa, joten se saa jäädä niin.
jeppeknaster: Huomattavasti yksinkertaisempi ja halvempi kuin "orignal" http://www.til-tak.no/no/til-tak-light2
pysen78: Kiitos kaikille vinkeistä! Sittenkin sahaan parketin auki, olen miettinyt tätä yhdessä puolisoni kanssa, ja olemme tulleet siihen tulokseen, että seinän on parasta pysyä pysyvästi, joten parketti on toissijainen. Molly-tulpat kattoon ja tulpat liittyviin seiniin. Siihen tulee myös oviaukko, joten haluan olla varma asiasta. Kiitos jälleen, tämä auttaa minua suunnittelemaan
Mittbygg: [citat] Se on oikein mielenkiintoista seurattavaa, laita mielellään cad-kuva, kun saat sen kuntoon. Asensin cad-ohjelman eilen, mutta luovutin melkein heti, koska se oli liian monimutkainen minulle. Pitäydyn lyijykynässä ja paperissa kuten ennenkin :). Liitän kuvan katosta, joka on lähimpänä omaa ajatustani. Ystävällisin terveisin
Looo: Sitten jäljellä on vain kysymys, mikä menee huonoksi. Ja miten se ilmenee? Onhan hyvä olla valmistuspäivämäärä ja jonkinlainen käsitys siitä, kuinka vanhaksi sen voi antaa tulla. Esim. erilaiset liimat ja saumausaineet patruunassa. Jotka "melko pian" eivät enää tule ulos patruunasta, vaikka niitä ei olisi avattu. Hyvin pakatut sementtipohjaiset tuotteet säilyvät paljon
Matti_75: En ole käyttänyt juuri sitä tuotetta, mutta olen käyttänyt Thonicsin muita tarkistusluukkuja ja mielestäni ne ovat hyviä.
Carolin: Talon eristys onnistui hyvin ja valitsimme serporocsin valkoisen silikaattimaalin, joka on ainoa, joka todella hengittää, kun muissa silikaattimaaleissa on sideaineita. Meillä on kuitenkin ongelma, alhaalla maassa, missä lumi on ollut seinää vasten, maali on irronnut ja rappaus on halkeillut ja irronnut perustasta. Miksi? Olemme salaojittaneet kellarin ja se on juuri eristelevyjen
mycke_nu: Meidän tulee rakentaa isompi kuisti (n. 3x3 m2), joka sijaitsee sisäkulmassa, missä kaksi talon osaa kohtaavat. Koska se on koillis-puolella ja ikkuna jää katon alle, haluamme tehdä siitä mahdollisimman valoisan. Mietin siksi kattoa Lexanista (polykarbonaatti), jota voi luullakseni ostaa levyissä ja leikata itse. Kysymys on nyt, miten levyt sopivasti asennetaan. Onko esimerkiksi sopivia
Ola78: Höyryjarru mukautuu ilmankosteuteen, siksi se sopii paremmin tiloihin, jotka eivät ole jatkuvasti lämmitettyjä, mutta myös tavallisiin rakennuksiin. Googlaa Isover Vario, niin löydät lisää tietoa siitä.
Ved?: Savupiippuni sijaitsee ulkoseinää vasten, siinä kohdassa missä ulkoseinä kohtaa savupiipun.
noone70: joo sitä minäkin ihmettelen... Ehkä tarvitaan ilmarako? Onko kellään tietoa?
d_j: [citat] Minun vuolukiviuunissani ei ole ongelmaa nostaa pois kaikki kivet. Näin voi yleensä tehdä kaikissa, jos tarvitsee vaihtaa kiviä tai siirtää uunia.
gaia: [citat] ach ja, ovatko ne tuplapinnoja jotka ovat väärin? .... :) Käsijohde oli kiinnitetty niihin, joten näytti siltä että niitä tarvittiin :) gaia
Polygam: VASTAUS: Olen puhunut nyt muutaman laatoittajan kanssa; Ei ole epätavallista, että kylpyhuoneessa käytetään samaa sauma-ainetta kuin terassilla, edellyttäen että se on hyvä sauma-aine, hyvä merkki kestää ulkoilmastoa. Eli hienojen/kalliiden/hyvien merkkien pitäisi kestää tämä, ilmeisesti. Kaikki sauma-aineet päästävät läpi jonkin verran vettä, hyvät kestävät pakkasessa,
Alexandersson_1: Hei! Minulla on myös 15 x 8 m laatta, jossa toinen osa tulee olemaan autokatos ja toinen osa työpaja. Ajattelen lähinnä, että lämpöä hukkuu hieman autokatoksen alueelle. En ymmärrä, miksi laatta (autokatoksen osa) nostettaisiin ylös? Aiotko laittaa eristystä autokatoksen alle? Minä aion. Jotta ei olisi eroja solumuovin puristuessa. Sen jälkeen lämpötila toivottavasti nousee
gaia: [citat] oikeastaan yksinkertaista saada se täydelliseksi ja siistiksi, mutta jos jahtaa tuotantokustannuksia, on halvempaa käyttää suoraa lankkua gaia
Bezt: Diffuusioavoin on, jos olen ymmärtänyt oikein, melkein kaikki mattapintaiset värit (paitsi muovimaalit), ja kattomaali on yleensä mattapintainen, joten sen pitäisi olla melko avoin, mutta se on kosteus, jota ne maalit eivät kestää niin hyvin, ja syntyy kuplia ja maalinirtoamista. Jos ette jaksa hiekkapuhaltaa, niin maalatkaa ja tarttukaa ongelmaan myöhemmin, jos se ilmenee.
JarreParre: [citat] Tarkoitit kai jos se ei ole tiivistetty? ;)
nisslars: Olen vaihtamassa paneelia talossa, joka on rakennettu vuonna 1973. Talo on kaksikerroksinen rivitalo. Paneeli on jaettu kerrosten väliin pellillä ja pellin alla on katettu terassi. Ylempi ja alempi paneeli ovat siis erillisiä, ja ylempi on se, joka pitää vaihtaa. Ongelmani on, että z-paneelin leveys on 105 mm ja löydän vain 95, 120 ja 145 mm, kun etsin. Tietääkö kukaan, mistä voisi
petersson79: Jos hän säätää, niin kai hän säätää ne ylöspäin...