hei ajattelin rakentaa uuden seinän noin 1 cm etäisyydelle olemassa olevasta seinästä tarkoituksena äänieristää naapurista.

ajattelin käyttää yhtä kerrosta 120 cm kipsilevyä 12.5 mm, joka minulla jo on, 45 mm teräsprofiililla ja mineraalivillalla välissä.

Kysymys on, riittääkö cc60 kehys, jos haluaa ripustaa taulutelevision ja kaiuttimia seinälle???

• Tykkään
Xellvas
  • Laddar…
Laita OSB kipsilevyn taakse, niin et saa ongelmia! Muuten sinun pitäisi asentaa kortlat TV:n taakse tai kiinnittää kehykseen.

jos haluaa välttää OSB:tä ja kortlingar ja käyttää cc40 sen sijaan, onko kestävyys silloin riittävä?

Ei ainakaan ripustamaan televisiota, en koskaan ripustaisi sitä pelkkään kipsiin. Jos haluat välttää osb:n, niin vahvista kuitenkin kunnolla se kohta, mihin aiot laittaa television. Se ei vie tilaa huoneesta, jos siitä olet huolissasi. Mutta 11 mm ei tunnu ollenkaan vaaralliselta "varastamiselta". Sitten on myös erityistä akustiikkaeristettä, luulen. Lehti "Gör det själv" (Tee se itse) oli muutama numero sitten kuvaus siitä, kuinka rakentaa äänieristetty seinä "parhaalla" tavalla.

Ei ole säännönvälinen väli, joka määrää, voitko ripustaa televisiota vai et. Jos on vain siitä kyse, cc60 riittää ehdottomasti. Ongelman voi aiheuttaa levymateriaali.

Voit ripustaa litteän TV:n yksittäiseen kipsilevyyn esimerkiksi molly-tulppien avulla. C/C 600 riittää.

Vain vinkki... säännöllä cc45 tai 30 ja osta 90 senttimetrin levyt... uskomattoman paljon helpompi työskennellä näiden kanssa kuin 120-kokoisten... Vaihtoehtoisesti säännöllä 60, laita osb, ja sitten 90-kipsi osb:n päälle....

Matti_75 sanoi:
Voit ripustaa litteän tv:n yksinkertaiselle kipsilevylle esimerkiksi mollyplugilla. Riittää, että c/c on 600.
Joo, totta kai voi. Mutta en itse tekisi niin... Ja mitkä kamalan rumat reiät siitä jää, jos haluat poistaa tv:n...

petersson79 sanoi:
Jo, klart att man kan. Men jag hade inte gjort det... Och vilka ruggigt fula hål det blir sen om du vill ta bort tv:n...
Rujosti rumia reikiä?, jos käyttää pientä sivuleikkuria tai nokkapihtejä ja "repäisee pois" mollyn näkyvän "etupuolen", voi tökätä tulpan seinään, ja silloin saa vain reiän, joka on saman läpimittainen kuin tulppa.

Daniel78 sanoi:
Ruman rumat reiät?, jos ottaa pienen sivuleikkurin tai kärkipihdit ja "vetäisee irti" mollyn näkyvän "etupinnan", voi työntää tulpan seinään ja saada vain reiän, jonka halkaisija on sama kuin tulpan.
Monet pitävät noita reikiä "rumina".

andersmc sanoi:
Det är nog många som betraktar de hålen som "ruggigt fula".
Mutta ne eivät ole pahempia kuin reiät mistä tahansa ruuvista/tulpasta, joten onhan se sitten kittattava tai ripustettava
taulu joka tapauksessa :)

Molly on mielestäni täysin upea käyttää kipsillä, nopeasti ja helposti asennettava oikeilla välineillä.

Joo, mutta jos laittaa jonkinlaisen lastulevyn taakse, niin välttyy niiltä isoilta rumilta tulppareijiltä kokonaan...

Mikael_L
Kun kyseessä on äänieristys, TS:n tulisi tietysti asentaa (vähintään) kaksoiskipsilevy.

Ja eikö laadukas kipsimolly kanna melkein 100kg kuorman?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.