Y
magnu sanoi:
Kun mietin säästämistä. Et voi siirtää toista levyä huoneessa ja korvata sen kipsillä?
asennettu suurella määrällä hakasia ja joskus liimattuna myös, joten njae.. valtava lastukasa ulkona niiden levyjen jälkeen, jotka olemme irrottaneet, hehe

Kuulostaa oudolta, että sinulla on 9mm masonite-levyjä. Minusta tuntuu, että vanhemmat masonite-levyt olivat 1/4 = noin 6mm. Nykyisin suurin masonite-koko on 8mm.
Tältä sivulta löydät lisää tietoa ja jälleenmyyjiä. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282

Tunnistan sinut heti! Täytyy olla Gullringshus?
Taloni on vuodelta 83 ja minullakin on 9 mm masonite, joka on nidottu ja liimattu.
Olen parhaillaan remontoimassa wc/suihku + varasto yläkerrassa wc/suihku/saunaksi ja olen juuri siirtänyt sisäoven. Aion naulata umpeen vanhan oven reiän ja olen myös etsimässä 9 mm levyä.
Kuulostaa siltä, että pitää laittaa runkoa tiheämmäksi ja käyttää 3 mm masonitea + 6 mm kipsilevyä sekä liimata levyt kunnolla yhteen...

Y
Nyt siitä onkin aika kauan, kun kysyin, ja voin paljastaa, että löysin oikean paksuuden.

Kiusallista oli, että heidän luetteloissaan mainittiin jotain muuta, kun taas todellisuudessa paksuus oli oikea. ;)

ah kuulostaa jännittävältä. olin melkein luopunut toivosta löytää 9mm levyä. no, mistä löysit sen??

Y
jokin pieni paikka nimeltä lindvedensbyggvaruhus. Hän tilasi sen jostain paikasta Göteborgin alueella luulen.

Luulen, että sitä kutsutaan byggboard 10,2mm, vaikka se ei ole niin paksu. tuntuu pelottavalta tilata yksi, joka on paperilla liian paksu...

muistelen etsineeni masonit, joka on 9,8.

olen puhunut tehtaan kanssa, he pahoittelevat, että monet kaupat väittävät levyjä ei enää valmisteta, mutta niitä valmistetaan. tehdas voi ohjata sinut paikkoihin, joihin he myyvät alueellasi. (ainakin he auttoivat minua)

Tarkistin vähän Lindvedens kanssa ja sain vihjeen tukkuliikkeestä Jahrsteniltä.
Heidän verkkosivujensa mukaan mm. Beijer on ÅF, joten soitin paikalliseen Beijer-myymäläämme
ja katso, he pystyivät tilaamaan 9,2 mm Masonite-levyn 1200x2500 hintaan 357:-

Kiitos tiedosta, joka ohjasi minut oikeaan suuntaan!

Y
Muuten voit vierailla tehtaalla ja ostaa paikan päällä myös, en tosin tiedä missä se on, mutta olen kuullut muilta, jotka ovat tehneet niin. :)

Masonite, se sijaitsee Rundvikissa Örnsköldsvikin ja Uumajan välillä. Oikea mitta on kai 9,6 mm, ainakin se oli sitä kun rakensin taloa vuonna 1990. Kaikki sisäseinät päällystin masonitilla. Hyvä materiaali.

Hieman pitkä matka matkustaa vain yhden masonite-levyn vuoksi Jämtlandista Rundvikiin :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.