BG.s
BG.s: On erittäin mahdollista, että syy .... vaikka sieltä tulisi vain ilmaa, se on kosteaa.... ei riitä, että on lämmintä... täytyy myös voida tuulettaa ulos.... pari reikää .. ylös ja alas.. PS. en pidä automaatti-ilmanpoistajista DS.
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
I
injonil: Tämä on siis se, kuinka Träguiden käyttää käsitteitä ja siten todennäköisesti suuri osa puualasta, mutta voi hyvin olla muita määritelmiä ja sanojen käyttöjä erikoistuneemmilla aloilla, jotka eivät ole yhteneväisiä näiden määritelmien kanssa.
5 vastausta · 24,5k lukukertaa
H
hheheh: [citat] Se vaikuttaa todella näppärältä, jos voi asettaa palkin ylös vintille. Olen lukenut siitä aiemmin, mutta käsitin sen hieman huijaukseksi. Onko se vakiintunut tapa kantavan rakenteen vaihtamiseksi?
9 vastausta · 11,8k lukukertaa
·
P
Plura: Kiitos! Ajattelin, että lastulevyt voi vain laittaa paikoilleen vähän liimaa väliin... mutta se on näköjään monimutkaisempaa kuin niin. Ohjeet, kuinka asentaa lastulevyt (toimittajalta, joka minulla on, ruotsi alempana dokumentissa) /Pär
4 vastausta · 3,5k lukukertaa
Mangan
Mangan: Lastulevyruuvi ei tunkeutunut kunnolla metallirankaan, vaan metalliranka pullistui koko ajan. Ostin myös pari mustaa 25 mm Grabber-gyproc-ruuvia, mutta ne käyttäytyivät täsmälleen samalla tavalla. Mutta sitten aloin tehdä näin, ja siitä tuli loistavaa: Ruuvailin Byggmaxin kipsilevyruuvin metallirankoihin (niitä joiden päät eivät menneet alas OSB:hen) sentin verran viereen, mihin olin
8 vastausta · 8,7k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Tämä on T-emballage'n ST-lista, jonka uskon olevan tarkoitettu tiivistämiseen ja kosteussuojaukseen sokkelin päällä, myös ulkoseinän sokkelille. Valitettavasti en löydä siitä paljoa tietoa T-emb:n kotisivuilta. Ympäristöselosteessa mainitaan tiivistäminen perustan ja sokkelin välillä käyttöalueena, mutta ei nimenomaisesti ulkoseinän sokkelille. Kun ostaa tuotteen joltakin
7 vastausta · 5,8k lukukertaa
K
kalubah: Etsin yksinkertaisempaa vaatekomeron ovea noin 40x200 massiivimännystä (peileillä). Mielestäni sen pitäisi olla saatavilla melkein jokaisesta rakennustavaraliikkeestä hintaan 400:-/kpl, mutta en löydä mitään. Ainoa mitä löydän on MDF tai puukuitu. Vinkkejä?
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
P
pajsen: Tämä seinä ei voi mitenkään olla kantava. Pystysuorat koolaukset (tapit) ovat todella löysällä, siellä on kolme "moduulia", jotka ovat kiinni vain yhdellä naulalla ylhäällä ja yhdellä alhaalla. mitä mieltä olette hyvät ihmiset, antakaa ajatuksianne ja ideoitanne, maanantaina tulee tämän alan asiantuntija tarkastamaan sen. ei yläkertaa, huopakatto 6-7 astetta kaltevuutta,
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
K
kalubah: Ei löytynyt K-rautasta Kungens kurvassa, mutta sen sijaan Södertäljessä, jos joku ihmettelee.
6 vastausta · 3,6k lukukertaa
B
Buer: Jepp... se näyttää jakautuvan 50-50 sekä täällä foorumilla että niiden kanssa, joiden kanssa olen puhunut. Minä ja gumman olemme kallistumassa asettamaan sida 2 kattoa vasten. Palaan asiaan kuvien kera valmiista tuloksesta, kun minulla on aikaa laittaa ne ...
6 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
H
hensko: Asun talossa, joka on rakennettu -36, kellarilla, joka on suurimmaksi osaksi maanpinnan yläpuolella. Noin 25 cm ulkoseinistä on maan alla. Lattiat on purettu ja lattialämmitys on asennettu, 20 cm solumuovia alla. Miten seinät tulisi tehdä? Ajattelin laittaa teräskoolaukset 45 mm ilmaraolla ja 45 mm eristettä sisäpuolelle, koska suurin osa seinistä on maanpinnan yläpuolella. Seiniin
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
G
Gallimatias: Jos haluaa välttää halkeamia ja irtoamisia, kannattaa aina käyttää kovinta laastia syvimpänä seinässä. Mitä tiili on muurattu, en tiedä, mutta uskon, että sinun kannattaa levittää slammaamalla c-laastilla ja sen jälkeen maalata silikaattimaalilla. Jos haluat sitten tasoittaa, sinun on käytettävä laastia, joka ei ole vahvempaa kuin c-laasti.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
F
Flema: Kuulostaa hyvältä, mennään sillä, kiitos!
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
D
Daniel78: [citat] Minusta se toimii nopeasti ja helposti, ja riittää vain 1 ainoa naru, jolla laser roikkuu katossa :) Suuntasin katon äskettäin, joka vaati 250-300 etäisyysprikkaa, huoneessa, joka on noin 7*6m, noin 2 tunnissa, eikä ollut montaa nivelpistettä palkkien/välikattojen välillä, joita ei tarvinnut suunata. Rotaatio-laserin etuna on, että sen voi ripustaa huoneen keskelle, jolloin saa
15 vastausta · 23,9k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Tapetti onhan palava materiaali. Ja etäisyys palavaan materiaaliin riippuu kamiinasi ulkolämpötilasta. Se vaihtelee eri kamiinoiden kanssa (eristetty tai ei, ts. alle tai yli 80 astetta). Katso mm. täällä http://www.umesotning.se/?expand=1&pageID=9&subpageID=42 Edellytyksistä riippuen voi olla kyse 500 mm etäisyydestä.
5 vastausta · 17,0k lukukertaa
T
twtwtw: Hei, Olen korjaamassa ikkunan karmeja ja tasoa yläkerrassa Eksjöhuset kvadraten villassa. Voiko ikkunakarmin olla ympäriinsä samanlainen, vai täytyykö ikkunataso tehdä kestävämmästä materiaalista? Ja pitäisikö ikkunatason ulottua hieman enemmän ulos ikkunasta kuin karmien? Olen käynyt rakennustavaraliikkeessä ja löysi ikkunakarmimateriaalia, joka on 17,5 leveä, aion leikata sen
0 vastausta · 4,8k lukukertaa
Blindnit
Blindnit: Aha, ok. Olin hieman epävarma siinä, mutta nyt ymmärrän. Lisäksi yksi vaihtoehto ajatella siis :)
6 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
M
Mats: Teoreettisesti kyllä, mutta kuten sanottu, minulla ei ole tarpeeksi tietoa laskeakseni sitä, ja vaikka olisikin, tarvittaisiin enemmän dataa.
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
S
scar69: Mitä hyötyä siitä on, sen saavat muut keksiä, minusta on vain niin upeaa keksiä sellainen asia:) Näyttää siltä, että pian ei ole rajoituksia missään.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
Mats: Ei tietoa tästä erityistapauksesta, vain kokemukseni näin suurista taloista. Näkemissäni tämän kokoisissa taloissa kantavat osat ovat yleensä kivestä/tiilestä. Siksi kirjoitin, että uskon. Ainoa tapa tietää varmasti on, kuten sanottu, kutsua rakennesuunnittelija/insinööri tarkistamaan kyseinen tapaus.
8 vastausta · 1,4k lukukertaa
A
a94marbo: Hyvä idea, kiitos. Tarkistan heidän kanssaan.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Olin rakennustyömaalla muutama vuosi sitten ja siellä seinä oli tehty 28mm harvasta ja sen päällä liimattu ja ruuvattu 13mm hyvälaatuinen vaneri, rot kipsi. Noin 3m pitkä ja 2.5m korkea ja se oli vähintään yhtä tukeva kuin monet muut seinät....
7 vastausta · 7,3k lukukertaa
M
Mullbär: Kiitos siitä! on alkamassa olla aika mennä glasmästaren luokse nyt. Luulen, että se tulee näyttämään hienolta!
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
E
ekklig: Hei! Laitettiin tarkett-vinyylimatto, tuloksen voit nähdä alla olevassa ketjussa. http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/154069-baerighet-trappspalje.html
6 vastausta · 3,0k lukukertaa
Mugmaz
Mugmaz: Hornbachilla on väliseiniä.
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
Mugmaz
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
M
maaats: Testaan kysymyksiäni täällä myös. Linkit foorumiketjuun: http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/165524-bilder-baerlager-under-cellplast-isolering.html Kuva sivun alareunassa on nykyisin ajankohtaisin pohdiskeluni. Yllä olevassa ketjussa on myös kamerakuvia ja selityksiä kysymyksiin. Muoviko vanhaa betonia vasten ja "puuseinää" vasten? (sininen) Mikä kangas isodränin päälle?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Y
yoxler: joo sellaisia blockkeja se varmasti oli, kiitos! Voisi laittaa jotain kohtuullista kaakelia niin ei tarvitse rappausta. Vaikka vähän kalliimpaa, niin sitä kannattaa miettiä. Olen myös miettinyt platonmaton, metalliprofiilien, eristyksen, höyrysulun ja kipsilevyn laittamista, mutta mitä enemmän olen lukenut kellarin sisäeristyksestä, sitä enemmän olen luopunut siitä. Pitänee
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
H
hempularen: muista kiinnittää se, se haluaa nousta pintaan.
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
G
Gallimatias: Kapeat harkot ovat hankalampia muurata kuin leveämmät. Ei saa kunnollista vakautta, jos muuraa liian monta kerrosta saman työvuoron aikana. Olisin käyttänyt 120 mm harkoja tai muuraillut vain 4-5 kerrosta päivässä. Älä unohda kiinnittää betonireikätiilien liitoskohdat niin, että kiinnikkeet laskeutuvat uuden seinäsi laastisaumaan. Joka 3. kerros on sopiva. Vahvista myös seinää
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
M
myrstack: Ole vain varovainen, jos sinulla on kipsi, joka on ollut kosteana ja tullut sekä raskaammaksi että pehmeämmäksi paperiltaan. Normaalisti sen ei pitäisi olla ongelma, mutta kuten kaikessa kipsin käsittelyssä, vältä puhdasta taittamista ja voimia siihen suuntaan, jossa kipsi on heikoimmillaan.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.