A
A-Man_08: Poravasara hajottaa kevytbetonin, jos et kytke pois päältä vasaratoimintoa. Raudoitettuun betoniin voit käyttää mitä tahansa proppua. Fisher nylonproppu on varmaankin aika hyvä.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
snowjim: Pesin puhtaiksi kierteet eilen illalla, ja jouduin työskentelemään melko pitkään, ennen kuin sain ruuvin takaisin paikoilleen. Kun sain sen lopulta suoraan sisään, tuntui että se otti hieman vastaan, mutta vedin sen niin pitkälle kuin se meni ja epäilen, että kierteiden alku teki siitä hieman jäykän. Jos se olisi mennyt vinoon kaikkiin kierteisiin, se olisi todennäköisesti ollut
40 vastausta · 14,4k lukukertaa
J
JKim: Totta kai meidän täytyy kutsua sinne tarkastaja, jos etenemme niin pitkälle prosessissa. Talon lähtöhinta on noin miljoona alle alueen muiden huviloiden, mutta siellä on huomattavasti enemmän tehtävää. Suunnitelmamme on tehdä hyvin paljon itse, meillä on hyvät kontaktit myös sähkö- ja vvs-alalla. Kehitä mielellään, mitä tarkoitat sillä, että seinät, katot, viemärit ja
4 vastausta · 836 lukukertaa
M
Mattias_Eson: On olemassa korkeaprofiilista peltiä, joka on itsestään kantavaa melko pitkillä jänneväleillä www.profilplat.se/produkter/takplat/sjalvbarande-plat/
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
L
lindskogaren: Hei! Olen juuri muuttanut ensimmäiseen omaan taloon (wohoo!) ja minulla on paljon ideoita, mutta vähän tietoa tietyillä alueilla. Olohuoneessa haluan siirtää oven kantavassa väliseinässä (ks. kuva). Tila, johon haluan laittaa seinän, kuulostaa ontolta kun napautan sitä, joten sen pitäisi olla puukoolauksia + lastulevyä. Suunnilleen lähestymissuunnitelmani on: - Pyydä
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
A
AG A: Niin lähellä räystästä vesi tuskin pääsee sisään. Mutta totta kai on parasta, jos se tiivistetään. Mutta unohtakaa viedä tämä oikeuteen tai väittää rakennusvirheitä. Se tulee maksamaan teille enemmän kuin sen korjaaminen itse. Joko teette sen itse tai palkkaatte jonkun, joka tekee sen.
25 vastausta · 5,4k lukukertaa
·
Z
ZipLock: [citat] Hyvä valikoima ja hyvä palvelu, mutta hyvin kallista asioida siellä yksityishenkilönä ilman alennuksia.
11 vastausta · 6,0k lukukertaa
D
david7777: Oikein
20 vastausta · 3,0k lukukertaa
D
20 vastausta · 3,0k lukukertaa
M
Marcussjogren: Ok, kiitos selityksestä! En jaksanut todella ymmärtää sitä järjestelmää tänä iltana :) No niin - kai täytyy soittaa Beijerille ja katsoa, jos he tietävät jonkun, joka voisi mahdollisesti myydä tätä. Ek:ta olen myös lukenut olevan järjettömän hyvä tähän tarkoitukseen.
2 vastausta · 568 lukukertaa
V
Videoten: Yritän parhaillaan valmistautua kesän suureen rakennusprojektiin. Ajattelin rakentaa etupihan asuntovaunuumme. Mitat ovat 5.70x2.60m. Katto tulee olemaan kalteva noin 10cm/m. Kun katsot katto-rakennetta sisältä päin, ajattelin: 1. Kattopaneeli (Puupaneeli) 2. Höyrysulku (Muovi) 3. Eristys 4. Ilmaväli (Kattotuolit, jotka ovat 120 ja eristys 95) 5. Raakapontti Nyt tulee kysymys, täytyykö
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: "ottaen huomioon, että takantolpat ovat tiellä" Miten niin? Onko niin, että hanbjälken on liian matalalla, ettei sen alla voi seisoa kunnolla vai?
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
S
Stina71: Kiitos näkemyksistäsi! Vaikea tietää, onko seinässä orgaanista materiaalia. Ajattelen, että varmasti on, koska ne ovat sisäseiniä. Näen mm. vanhan "vassmatta" yhdessä seinässä, jossa rappaus on irronnut. Näen puuta toisessa kohdassa. Miten ihmeessä voin tarkistaa tämän kerran vuodessa.. Mitä minun pitäisi seurata ja miten? Olen kuullut, että talosieni viihtyy kalkkipitoisissa
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
slacker
slacker: [citat] Katso myös lattiapalkkien pituuksia - Näen kantohirren liitoksen keskellä kahta tolppaa melko huonona ratkaisuna. Omat ovat liitetty tolppien keskelle ja yleisesti näin rakennan terasseja. Siirrän mielelläni myös uloimman kantohirren ja siirrän tolppaa kantohirren päissä saadakseni siistimmän ilmeen koko terassille. Mainitsen lisäksi jotain, jonka olen kirjoittanut pari kertaa
11 vastausta · 7,6k lukukertaa
F
Fred vom Jupiter: Minulla oli yhteys erääseen yritykseen oviaukon tekemiseksi entiseen ulkoseinään, joka on nyt sisällytetty lisärakennukseen. Se on kuitenkin edelleen kantava. He halusivat ottaa suunnittelijan mukaan ennen kuin uskalsivat tehdä aukon. Suunnittelija ehdotti rappauksen poistoa aukiolle suunnitellun paikan yläpuolelta, jotta muurirakenne näkyisi. Sitten ovi-aukon yläpuolelle pitäisi
10 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
M
-MH-: Okei, miltä sen pitäisi näyttää sitten? Onko sinulla esimerkkejä siitä, mikä on hyväksyttävää?
29 vastausta · 63,5k lukukertaa
·
Robert63
Robert63: Koska se ei rasita, sen pitäisi toimia, että kiinnitään frisen kortlingeihin. Mielestäni frisillä on selvästi tyylikkäin ratkaisu.
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
Å
Åttioettan: Jäljellä hionta, maalaus ja uusi lista [bild]
8 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
T
Tobbe St: Ahh. Tietenkin. Levy asennetaan erikseen runkoihin ja sitten rungot asetetaan tiiviisti vierekkäin, jotta saadaan sauma tiiviiksi. Ja se on varmaankin se käytännöllinen tapa tehdä se. No voi juku.. Olin ajatellut vetää päällekkäisen levyn molemmille rungoille yhteisesti, ilmarakoon, ja lisäksi saada se kohtuullisen tiiviiksi. Ja sitä en osannut käsittää, miten se pitäisi saada
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
A
Alej: Löysin hilti ruuvin ja tulpan, se veti kuin vain se
8 vastausta · 11,6k lukukertaa
K
klasses: Niin, sitten tajusin, että minun olisi pitänyt olla selvempi, yritin välttää jotain ulkopuolista, koska se näyttää niin rumalta, mutta ehkä täytyy yksinkertaisesti mennä sitä tietä. Kiitos vastauksesta!
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
PeterStrandberg
PeterStrandberg: https://www.byggahus.se/forum/tak-vind/250179-regla-upp-ojamnt-innertak.html
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
M
-MH-: Jep, ajattelen, ettei kulmia pitäisi liimailla myöskään.
5 vastausta · 11,1k lukukertaa
H
huggan: Asenna 45 mm eristys vaakasuoraan ja sitten harvakehikko pystysuoraan.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
GoForIt
GoForIt: Luulen, että siitä voi tulla todella hyvä. Joskus meillä on taipumus työstää ratkaisua liikaa, mitä suurin osa muista ei koskaan huomaa. Onnea matkaan!
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
GoForIt
GoForIt: Missä lasiprofiilin pitäisi olla, riippuu hieman eri lattioiden rakennuskorkeudesta ja listan ulkonäöstä. Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia. Tiivistys tapahtuu sekä listoilla/metallilevyllä että yhdessä tiivistemassan kanssa. Seinän alaosassa olisin käyttänyt painekyllästettyä rankaa. Uhrelauta tai pelti ulkopuolella. Molemmissa yllä olevissa tapauksissa on tärkeää, että
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
GoForIt
GoForIt: Täytyykö sinun edes liimata sitä, jos se ei ole yli 60 cm? Eikö riitä, että laitat seinäruuhet jännitykseen ja kiinnität kulmaraudoilla viereiseen seinään? Mutta jos haluat liimata, niin asennusliima toimii.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
G
gpy: Älä unohda asbestianalyysiä ja mahdollista saneerausta lattialiiman ja kaakelikiinnityksen osalta. Vie muutaman päivän valmisteluajan.
26 vastausta · 19,4k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Toinen kuva on ehkä nykyinen palkki, joka on portaiden vastapäätä? Mieti laittaa uusi hyvän laadun runkopalkki (tiheillä vuosirenkaillä, hyvä jos se tuoksuu pihkalta) tervapaperin kanssa palkin ja betonin välissä sekä yläpuolella. Se kestää 20-30 vuotta, sitten ehkä joku muu huolehtii siitä.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
B
björnbär: Hei Corre, kiitos palautteesta! Olen katsonut edellistä linkkiäsi villaportalenissa, ja siellä on kyllä paljon hienoja asioita, mutta omassa tapauksessani en usko, että on ongelma, jos on kokonainen (valkoiseksi) rapattu seinä. Talo sijaitsee melko matalalla verrattuna ympäristöön, joten se ei ole kovin hallitseva, ja se on jo jonkinlaisessa valkoisessa (harmaat saumat), ja katto
6 vastausta · 6,5k lukukertaa
M
MagHam: Kiitos vastauksesta. Tavallisen I-palkin laskeminen onnistuu minulta itse, jos herätän eloon vanhat koulukirjat tai googlaan vähän... Olen kuitenkin taipuvainen tekemään betonipalkin paikalla valuna, kuten ehdotat. Olen huomannut vanhassa esivalmistetussa sellaisessa, että ne yleensä raudoitetaan diagonaaliseen ristikkokuvioon. Tässä on vaikeampaa laskea itse, millainen lujuus
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.