Hei!

Meillä on luukku kellariin, ja nyt on korkea aika vaihtaa sekä luukku että kehys. Mutta miten kiinnitetään kehys portaisiin, jotka johtavat ulko-ovelle? Katso kuva alla.

Kehys on siis tiiviisti kivirappuja vasten, jolloin se saa tietysti paljon sadevettä päällensä, ja luulen, että se ei koskaan pääse kunnolla kuivumaan.

Onko kellään hyvää ratkaisua, vai onko vain vaihdettava säännöllisin väliajoin?

Johan

Stentrappan kytkettynä puiseen karmiin, joka on kulunut ja vaurioitunut sateesta. Ongelma kellariportaan kehman kiinnittämisessä ja suojaamisessa.

Vanha kellarin luukun puinen kehys ja vieressä oleva kivinen portaikko.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen kuva on ehkä nykyinen palkki, joka on portaiden vastapäätä? Mieti laittaa uusi hyvän laadun runkopalkki (tiheillä vuosirenkaillä, hyvä jos se tuoksuu pihkalta) tervapaperin kanssa palkin ja betonin välissä sekä yläpuolella. Se kestää 20-30 vuotta, sitten ehkä joku muu huolehtii siitä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.