Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Larsa: Se on vesipohjainen. Ei ollenkaan erityisen liukas, linoleumimattojen kanssa oli pahempaa. Onhan olemassa muuten liukuesteitä, joita voi sekoittaa maaliin. Olin suunnitellut maalaavani viivan sillä, jos siitä tulisi liian liukas (on tyyliin hienoa hiekkaa, joten raita askelman etureunaan oli suunnitelmana)
hantverkare1: Uppopuukkosaha on täydellinen siihen. Vaihtoehtoisesti käsipyörösaha ja suora lauta vastatukena.
corre: Kuinka pitkä väli sinulla on kattotuolien välillä tänään? Voisit ehkä leventää hallia pitämällä yhden rivin keskellä?
anders07: [citat] Valitukset ovat kai, että se on ruma... :) Maku on kuitenkin kuin takapuoli, enkä itse voisi elää ilman täysin tasaista kattoa. Kaikki sisäkatossa on vain "päällyste", joten sekä harvapaneeli että helmipontti toimivat...
snowjim: Ruuvin pituus on yhteensä 160 mm, mutta siitä 70 mm on ilman kierteitä, koska levyt ovat 70 mm paksuja. Tämä tarkoittaa, että ruuvi menee noin 9 cm katon sisään. Katossa olevat levyt eivät ole kovin paksuja, ehkä vain muutaman senttimetrin, mutta ne pysyvät hyvin kiinni. Kyllä, 16 ruuvia aluslevyineen maksoivat noin 100 kr, joten se oli vähän, mutta erikoisvalmisteisten
Ribons: Tässä on tutkimus koskien ånspärren. http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:732034/FULLTEXT01.pdf Nyt täytyy lisätä, että olen puhunut Henrik Janolsin kanssa, joka oli Thesis Superviso tässä testissä, yhtä lailla on käynyt ilmi, että olennainen osa ei ollut edustettuna tässä tutkimuksessa ja se on tapetti ja tapetklister, joilla on erittäin suuri vaikutus höyrynläpäisyyn
Odjuret: Vinkkini on ottaa testi, jos olet huolissasi. Sen jälkeen päätät, miten jatkat eteenpäin.
Stefan N: Värjäsimme rappauslaastia nokealla, se meni hyvin. En kuitenkaan tiedä, kuinka paljon sitä tarvitaan betonin värjäämiseen. http://www.nackabyggnadsvard.se/p/farg-tapeter/ovrigt-maleri-farg/kimrok-1-kg.html
EasyCash: Hei Oletko tehnyt tämän muutoksen? Olen siinä tapauksessa kiinnostunut tietämään, miten teit sen, koska minulla on samanlaisia ajatuksia. Ystävällisin terveisin
Raukisola: [citat] Kiitän selityksestä! Sitten tähdätään siihen mittaan. Hintaa kaksinkertaistaa, jos valitsen mitan, joka antaa 8 mm taipuman. Arvostan apua!
jimmyboy_666: Prototyyppi: Oi, jos 1200 cc:tä, olisin itsekin alkanut epäröidä. Kuinka kauan se on ollut esillä sitten?;)
tsop: Se on ulkoseinä, joten ei paljon enempää kuin rakennuksen julkisivu. Epävarmuutta siitä, mikä materiaali tarkalleen on eristeen toisella puolella.
snowjim: Kävin kierroksen eri rakennustavarataloissa, löysin listoja asennettaviksi taakse niille, jotka tulevat roikkumaan seinälle (ulos 8 mm (8x21) seinästä). Ostin myös liimaa, jonka toivon toimivan: Pattex Monteringslim [bild] Katon kiinnitysten kanssa on valitettavasti hieman hankalampaa. Ruuvit ilman kierrettä, joissa olisi 7 cm pituus, vaikuttavat vähintäänkin haastavilta, ainakin jos
Laxekongen: Hei Aion nikkaroida kesämökin kuistikatoksen keväällä. Se kiinnitetään talon runkoon 5,4 m leveänä ja se ulottuu 3,1 m julkisivusta. Kaksoissauma-levy, huopa, raakapontti 2,0 lumikuormalla. Käytämme pienintä mahdollista kaltevuutta kaksoissaumaukselle eli 6 astetta, jotta korkeuden menetys etureunassa olisi mahdollisimman vähäinen. 6 astetta tarkoittaa 32,5 cm korkeuden menetystä
Pumba: Asetin osb-levyni naulapyssyllä..
xelirator: Heissan Taistelen ullakon sisustuksen kanssa, ja nyt olen tullut tarkastusluukun ostoon, jotta voin katsoa sisään ja ryömiä kattorajaan... mutta olen hieman kahden vaiheilla, minkä minun pitäisi valita.. [bild] Ensimmäinen maksaa noin 1500 ja siinä on 51mm eristys ja näyttää helpolta asentaa... paloluokiteltu.. [bild] Ja tässä on 81mm eristys, mutta se näyttää raskaammalta ja
thesurfer: Olen remontoinut olohuoneen ja makuuhuoneen. Se on sujunut hyvin. Kuitenkin sisäänkäynti (katso kuva) on menettänyt kosketuksen sisämuurauksen ja siihen kiinnitetyn sisäseinänpäällysteen välillä. Koska paljastuneet tiilet ja niiden laasti eivät osoita kosteutta, olen utelias miksi vanha seinänpäällyste irtoaa. Voin helposti käyttää ´Husfix` täyttääkseni reiän. Kuitenkin
prototypen: On olemassa levyjä, joiden koko on 160 x 315, mutta minulla ei ole ostopaikkaa. Kysy puutyöverstaalta, mistä he ostavat. Protte
Simon Morgan: Hei! Meillä on hieman erikoinen projekti meneillään tilallamme, rakennamme huonetta asumiseen yhteen ullakon päädyistä. Olemme saaneet käsiimme korkeasti eristävien levyjen erän puretusta kylmähuoneesta, joten noin 7 mm spu-tyyppinen eristys ja 1,5 mm pelti kummallakin puolella levyä. Ne sopivat muodoltaan hyvin kattokannattimien väliin, ja suurin syy miksi haluamme käyttää niitä
Mackan1935: Akrilputkia näissä mitoissa löydät ebay.co.uk:sta Esim., http://www.ebay.co.uk/itm/CLEAR-PERSPEX-ACRYLIC-PLEXI-PIPE-TUBE-ALL-SIZE-60MM-70MM-76MM-75MM-80MM-FREE-PP-/261907941061?var=&hash=item3cfaee06c5:m:mN2fZAiRf7csLMGiRqhVt4Q
Bernieberg: Asetin 28 mm harvan putkivetojen vuoksi ennen kuin asensin levyt lankkuseinään. Äänen vuoksi halusin myös eristää. 45 mm kivivilla aiheutti sen, että OSB pullistui ulos 600 mm jaolla olevien koolinkien välillä, joten levyt olivat hieman jänteviä. Lopulta revin levyt niin, että ne olivat puolet ohuempia. Se toimi odotettua paremmin.
Bernieberg: Kyllä, vaatekaappi muodostaa yhtä lailla kiinteän esteen kuin seinä. Minusta joko vaatekaappi on kiinteästi asennettu ja silloin teet kuten seinässä, eli jätät raon ja asennat lattialistan tai vaatekaappi on irtonainen ja silloin laitat lattian alle.
academia: [citat] Ok. Liima voi olla asbestipitoista. Joissakin tapauksissa vanhat linoleummatot saattoivat sisältää kerroksen asbestia maton alapuolella, mikä kuitenkin näkyy selkeänä kerroksena harmaata/valkoista/harmaavalkoista paperimaista materiaalia, joten sekin kannattaa pitää mielessä. Se voi näyttää esimerkiksi tältä http://www.flickriver.com/photos/asbestos_pix/4946698425/ Vain
limstift: Okei, sitten teen niin. Kiitos avusta. Huomaan kyllä, jos satun poraamaan sähköjohtoon, mutta kuten kirjoitit, jos aiemmin on laitettu paljon nauloja yhteen paikkaan, ei se varmaan siellä kulkenut. :)
cpalm: [citat] Jep, poista kaikki löysä, vaikka tiileen asti jos tarvitaan. Muuten se ei onnistu hyvin.
danpih: otin yhteyttä tekniseen tukeen. Aion muurata ensimmäisen lattiaa vasten olevan harkon kiinnityslaastilla ja sitten laastilla muiden kivien välit.
markus00: Olen nyt saanut toisenlaisen tiedon koskien kuormitusta jokaisessa kiinnikkeessä lattiaan ja kattoon. Sen tiedon mukaan jokainen kiinnike tulee kuormitettavaksi noin 300 N per kiinnike sivusuunnassa. Joten noin 30 kg. Eihän se ole kovin paljon. Voiko joku vahvistaa sen?