19 367 lukukertaa ·
26 vastausta
19k lukukertaa
26 vastausta
Kuinka kauan kestää rakentaa normaalikokoinen keittiö?
Jo 18-vuotiaana, vanhalla räsyisällä autolla, jota piti jatkuvasti korjata, minä ja kaverit keksimme pian oikean kaavan arvioida, kuinka kauan vaihe kestäisi.dsub sanoi:Mielestäni sinun pitäisi miettiä tarkalleen, mitkä vaiheet sinä/teette ja sitten laskea, kuinka paljon aikaa kukin vaihe kestää.
Esim.
Purkaa vanha: 8 tuntia
Lattia: 8 tuntia
Kittaus seinät: 4 tuntia
Maalaa seinät: 4 tuntia
Kokoa kaapit/laatikot: 8 tuntia
Kokoonpano kaappirungot: 6 tuntia
Listat: 8 tuntia
Laatoitus: x tuntia
Jne.
Ehkä voitte tehdä osan työstä etukäteen, esim. Koota kaapit. Ja mitä asioita voitte ehkä tehdä jälkikäteen jne.
On usein helpompaa arvioida aikoja pienemmille osa-alueille.
Tämä tarkoittaa myös, että voitte ehkä selvittää, mitä materiaalia teidän pitäisi ostaa, jotta ei tarvitse mennä rautakauppaan koko ajan.
"Ota niin kovaa, että oksennat, ja kerro sitten pi:llä"
Tuo kaava on osoittautunut varsin tarkaksi koko elämän ajan, kaikilla mahdollisilla alueilla.
Mutta olen perusluonteeltani ajan optimisti. Jos olisin ajan pessimisti, riittäisi varmaan vain kertoa 3.14:llä.
Maksoin 19 000 graniittilevystä, joka oli noin 100 x 300 cm, johon kuului leikkaus liesitasolle, joten 25 000 kuulostaa kohtuulliselta. Halvempi, jos se ei ole massiivinen. Kuljetus maksoi 12 000:eek: Se vaikutti mielettömän kalliilta, kun kivifirma sijaitsi 5 km päässä täältä. Nyt levyni painoi 300 kg ja oli iso ja hankala saada paikalleen. Kivifirma ei ollut käynyt täällä aiemmin tekemässä tarkastusta, vaan antoi vain hinnan, joten he tulivat pienellä kuorma-autolla ja viidellä vahvalla miehellä, tai oikeastaan kahdella vahvalla miehellä ja kolmella kesätyöntekijällä. Lopulta he eivät jaksaneet, joutuivat laskemaan levyn alas ja se repesi. Kutsuttiin nosturiauto, jotta se voitiin nostaa parvekkeen kautta. Joten 12 000 oli varmaan kohtuullista kahdesta yrityksestä plus nosturiautosta kuljettajan kanssa, ja tietenkin vakuutus, joka teki sen, että he joutuivat hiomaan naarmun levyn reunasta. Kivilevyt ovat hauraita ja ikävää, jos itse rikkoisi jotain, joka maksaa 20 000 kr. Suosittelen maksamaan kuljetuksesta ja siitä, että he asettavat sen paikalleen, ellei kyseessä ole useita pieniä paloja, jotka voi käsitellä itse.snowjim sanoi:Ja on varmasti kallista kuljettaa kiveä, tässä tapauksessa se olisi luultavasti 2 osaa, jotka ovat lähes 3 metriä. Muistan kuitenkin, että Ikealla oli versio, joka ei ollut massiivinen vaan vain jokunen cm, joka sitten makasi lastulevyn päällä, ehkä se riittää? Mutta muuten epäilen, että hinta on noin 25 000 kr. Penkki, joka olisi jääkaapin vieressä, suunnittelimme luultavasti valitsevamme jonkun puulevyn kiven sijaan (kuten kuvassa).
Oi! Kuljetus ei kuulosta kivalta, vaikka siihen sisältyikin paljon työtä. Mielestäni kiviyrityksen pitäisi osata, mitä kivettömän toimituksen onnistumiseen vaaditaan. Tiedän, että vanhemmillani on kiven saumakohta, eikä se häiritsisi minua, ainakaan niin kauan kuin sauma on paikassa, jossa se ei näy paljon.Pin sanoi:Maksoin 19 000 graniittilevystä, joka oli noin 100 x 300 cm, keittotason aukolla, joten 25 000 kuulostaa kohtuulliselta. Halvempi, jos se ei ole massiivinen.
Kuljetus maksoi 12 000 :eek: Mielestäni se oli mielettömän kallis hinta, kun kiviyritys sijaitsee 5 km päässä. Levy painoi 300 kg ja oli suuri ja hankala saada sisään. Kiviyritys ei ollut käynyt täällä ensin katsomassa, vaan antoi vain hinnan, joten he tulivat pienellä kuorma-autolla ja viisi vahvaa miestä, tai oikeammin kaksi vahvaa miestä ja kolme kesätyöntekijää. Lopuksi he eivät jaksaneet, heidän piti laskea levy alas ja se naarmuuntui. Piti tilata nosturiauto, jotta se saatiin parvekkeen kautta. Joten 12 000 oli varmaan kohtuullinen hinta kahdesta yrityksestä ja nosturiautosta kuljettajineen, ja tietysti vakuutus, joka teki sen, että heidän piti hioa pois naarmu levyn reunasta.
Kivilevyt ovat hauraita ja ikäviä, jos itse rikkoisi jotain, josta maksoi 20 000 kr. Siksi suosittelen maksamaan kuljetuksesta ja että he sijoittavat sen paikoilleen, ellei kyseessä ole useita pieniä paloja, joita pystyy itse käsittelemään.
Maksoitko 19 000 kr + 12 000 kr kaikesta?
Kävimme IKEA:ssa joku kuukausi sitten ja näimme heidän kivialternatiivinsa, se oli musta kivi, ehkä 1 cm paksu molemmilta puolilta, ja se lepäsi jonkinlaisen lastulevyn päällä. Tämän ansiosta sitä meni paljon vähemmän ja oli todennäköisesti helpompi käsitellä. Kysymys on, mikä on haittapuoli? En usko, että kivi murtuu, mutta kyllä, jos kaikki ei ole täysin suoraa, epäilen, että riski kiven murtumiselle on suurempi.
Pitää paikkansa yhteensä 19 + 12 = 31 kivelle. Se oli sen arvoista, erittäin tyylikäs ja nostaa keittiön ilmettä. Huomaa, että 1 x 3 m on todella suuri, saatat selvitä pienemmällä. X juoksumetriä 60 cm leveys. Puulevy voi myös maksaa paljon riippuen puulajista, paksuudesta, viimeistelystä, ei sormiliimattu jne.
Etu, hinnallisesti, on se, että kiveä kuluu vähemmän, ja että todennäköisesti kyseessä on hienonnettu kivi, joka on valettu lastulevylle, vai miten se muuten valmistettaisiin?
Kivi on helppo murtua, jos se ei ole pystyasennossa. Jos asetat suuren kivilaatan peräkonttiin, on suuri riski, että se murtuu.
Etu, hinnallisesti, on se, että kiveä kuluu vähemmän, ja että todennäköisesti kyseessä on hienonnettu kivi, joka on valettu lastulevylle, vai miten se muuten valmistettaisiin?
Kivi on helppo murtua, jos se ei ole pystyasennossa. Jos asetat suuren kivilaatan peräkonttiin, on suuri riski, että se murtuu.
Tässä on Ikean vastine : http://www.ikea.com/ms/sv_SE/catalog_categories/departments/kitchen/personlig/#quartz
Mitä voin nähdä, 3 metriä maksaa noin 9000 kr, mikä on selvästi kohtuullista. En kuitenkaan vieläkään tiedä laadusta, etsin edelleen...
Mitä voin nähdä, 3 metriä maksaa noin 9000 kr, mikä on selvästi kohtuullista. En kuitenkaan vieläkään tiedä laadusta, etsin edelleen...
1 Viikko kuulostaa melko optimistiselta ilon arvioinnilta. Ensin teidän täytyy repiä kaikki ulos, sitten uusi rakennetaan (vie aikaa) katto tulee laskea. Pelkästään tämä kestää muutaman päivän, jos tarvitsee vetää uudet sähköt ja siirtää vähän olemassa oleva sähkö, jota et luultavasti voi tehdä itse (olen sähköasentaja).snowjim sanoi:Hei,
Muutimme taloon 8-9 kuukautta sitten ja harkitsemme yhden viikon vapaata keittiön vaihtamista varten, mitat ovat 4,7 x 3,7, eli noin 17 m². Ajatuksena on, että yksi lyhyistä seinistä verhoiltaisiin keittiökaapeilla, liedellä, tiskialtaalla ja kivitasolla.
Pitkälle seinälle emme ole vielä päättäneet muuta kuin että se koostuu suuremmista kaapeista sisäänrakennetun uunin kanssa, mikä voi vaatia hieman sähkötöitä (ottaen huomioon, että uuni on tänään toisella seinällä).
Kattoa pitäisi vaihtaa jonkinlaiseksi kipsikatoksi, luultavasti kohdevaloilla, mikä voi myös vaatia sähköasentajaa.
Lattiasta tulee jonkinlainen hiottava parketti.
Meitä on 2 henkilöä, jotka ovat tähän mennessä tehneet yksinkertaisia asioita, kuten klinkkerilaattojen laskeminen ja vastaavat. Saamme myös apua henkilöltä, jolla on paljon enemmän kokemusta (kuitenkaan ilman, että olisi työskennellyt sen parissa).
Kuinka kauan tällaiseen voi mennä aikaa? Puhutaanko 1 viikko? 1 kuukausi?
Ymmärrän, että tämä on hyvin karkea arvio, mutta teillä on todennäköisesti parempi käsitys tästä kuin meillä. Arviomme 28 m² klinkkerilaattojen laskemisesta viikonloppuna oli vähintäänkin virhearviointi![]()
Tein samanlaisen remontin viime syksynä, tein itse kaiken purkamisen, kokosin kaikki rungot, vaihdoin viemärin. Sitten minulla oli sähköasentaja, joka vaihtoi keskuksen ja veti uuden sähkön (580 m PM flex putki 1,5 mm² ja 52 led spotia). Kirvesmies, joka repi pois olemassa olevan lankkulattian ja asensi lastulevyn ja lattialämmityksen, uuden tammiparketin, laski kattoja ja kipsasi, asensi rungot jne.
Kokonaisuudessaan kaikki kesti noin 8,5 viikkoa rakennustyöstä alkaen. Olen itse ollut noin 14 vuotta rakennuksilla ja aina se venyy. Löytää jotain, jota ei ole odotettu, haluaa muuttaa sitä, jotain puuttuu jne. Joten 1 viikko kuulostaa vähän vähän korvissani. Mutta onnea
Tein keittiön viime kesänä 3 viikossa. Ensimmäinen viikko oli työtä 6.00-22.00, jonka jälkeen keittiö oli käyttökelpoinen, ja sitten 2 viikkoa normaalissa tahdissa 8h/päivä tapetointiin/listoitukseen/laatoitukseen ym. Purin vanhat puutyöt, lattiamaton ja lautakaton. Piikkasin puuseinät uutta sähköä varten, kipsasin katon ja seinät, asensin uuden lattian ja uudet kaappirungot. Kokonaiskustannus noin 50.000
Jo, 1 viikko on aika aliarvioitu ilmeisesti, 2-3 on varmasti järkevämpää.Exostor sanoi:Tein keittiön viime kesänä 3 viikossa. Silloin oli 1 viikon työ 6.00-22.00, jolloin keittiö oli käyttökelpoinen, ja sitten 2 viikkoa normaalitahdilla 8h/päivä tapetointi/listoitus/laatoitus ym. Poistin vanhat puusepät, lattiamaton, lankkuhuonekalun. Särjin puuseinät uutta sähköä varten, kipsasin katon ja seinät, laitoin uuden lattian ja uudet kaappirungot. Kokonaiskustannus noin 50.000
Minkä keittiön valitsit? 50 000 kr on puolet siitä, mitä me olemme valinneet, ja silti meidän keittiömme ei ole erityisen suuri.
Minulle kesti vain viikon.
Mutta olin jo asentanut rungot autotallissa ja jättänyt vesi/avlopp-yhteydet paikoilleen. Vaihdoin kipsit mutta en lattiaa.
En kuitenkaan ole aivan valmis vielä.
Täytyy maalata, laatoittaa, asentaa sokkelit ja koristekiskot, LED-valaistus ja muutama peitelevy.
Mutta muuten olen valmis. :wow:
Kuten aina, hienosäätö vie ekstraaikaa.
Mutta olin jo asentanut rungot autotallissa ja jättänyt vesi/avlopp-yhteydet paikoilleen. Vaihdoin kipsit mutta en lattiaa.
En kuitenkaan ole aivan valmis vielä.
Mutta muuten olen valmis. :wow:
Kuten aina, hienosäätö vie ekstraaikaa.
Klikkaa tästä vastataksesi