Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Oldboy: No niin. Hienoa saada palautetta tuloksista. "Nyt pitää kuitenkin hoitaa loput parvekkeesta kuntoon, jotta ne sopivat yhteen uusien tolppien kanssa... 😊" Noin se on, kun kunnostaa vanhoja taloja. Aloittaa yhdestä päästä ja sitten se ei koskaan lopu. Ja jos olisi nopea ja sitkeä ja ehtisi koko kierroksen ympäri, on todennäköisesti aika parannella ensimmäistä uudistettua kohtaa...
anders07: Leikkaa varovasti pois pahvi/tapetti ja laita hieman valkoista lateksitiivistettä päälle.
evergrey66: Onko joku joka voi suositella kierreportaita tai onko hyvää kokemusta jostakin valmistajasta tai tvärton tietenkin. Haluan yhden, joka on 160 cm halkaisijaltaan uudisrakennukseen, joten ei muita esteitä. Todella kiitollinen kaikista vastauksista! Kiitos Thomas:)
EasyCash: Hei Toivottavasti tämä on oikea foorumiosasto. Voiko joku vastata, miten nämä portaat on kiinnitetty? Onko ne ankkuroitu seinään, jossa aukko on? Jos aion purkaa portaat, missä järjestyksessä minun pitäisi toimia? Kiitollinen vastauksista, jotta voin suunnitella vähän ja nähdä, onko aika nyt vai talviprojekti! [bild]
justusandersson: Rapattu julkisivu oli erittäin yleinen 1930- ja 1940-luvuilla. Seinän rakenteen ymmärtämiseksi voi aloittaa ottamalla mitta taittomitalla ikkunan aukossa. Mittaa ulkopaneelin ulkopuolelta seinän sisäpuolelle. Ilmoita, jos sisällytät mittaan peitelistat. Yleinen sisäpuolen käsittely oli laudoituksen jälkeen: säleikköpaneeli (keskeneräinen laudoitus, jossa laudat on asennuksen
kickassford: Rakennan pannuhuonetta, koska en halua uhrata tilaa ja säätää palosolujen kanssa autotallin sisällä. En aio hakea rakennuslupaa ja nuohuan itse.
Novisfixaren: Luultavasti ensimmäinen kerta, kun kukaan täällä ei ole ratkaissut ongelmaani :) Tarkoittaako se mahdotonta yhtälöä? :) Todennäköisesti minun on tehtävä kompromissi tässä, kysymys on, mikä kompromissi näyttää vähiten huonolta ..
verktygsgurun: Ikkuna on kiinnitetty vain rakennusvaahdolla, mutta jos sen halutaan tehdä oikein, pitäisi olla mekaaninen kiinnitys runkoon. Eli se pitäisi ruuvata kiinni.
Johan Littorin: Hei! Olen jumissa hieman ruokakomeroprojektissani. Jäljellä oleva vaihe on yhdistää hyllytasot siten, että ne kestävät ruokakomeron tavarat pienen marginaalin kanssa. Valitsin, etten tee hyllytasoja yhtenä kappaleena (mikä olisi varmasti ollut helpointa) johtuen sahatavaran saatavuudesta. Olen ajatellut dominojyrsimistä nurkissa ja pitkin pitkää sivua tai pahimmassa tapauksessa
Hoffmeister: Kuulostaa näppärältä! Pitää miettiä vähän kuinka teen sen. Mutta kuulostaa kylllä aika näppärältä laittaa plåtreglar lattiaan ja kattoon.
Bosse#3617: Yläkerran kylpyhuoneen viemäri vuoti alas pannuhuoneeseen. Lattia koostui melko paksusta klinkkeristä, noin 10 cm betonisesta pohjalaatasta, sen alla oli tervapaperi, joka nousi hieman seinälle, alttiilla paikoilla oli useampia kerroksia, sen alla oli melko karkea epätasainen puulattia. Viemäri kulkee seinän vieressä, siinä kohtaa oli valettu eristyksen päälle. Puulattian alla on noin
Klicka: [bild] Ostin leikkuulaudan Ikeasta 😊
Yrrol: 1. Vihaan maalaamista. Mikä näkyy sen jälkeen, kun panikoituani maalasin talon ennen syyspakkasia. 2. Olen ollut vähän epäonninen puuseppien kanssa, jotka tekivät pikakorjauksia alussa kun aloitin talon omistamisen. Ihmiset eivät ole uskaltaneet huomauttaa miten rumaa maali on talossani, mutta jotkut ovat nauraneet sille, että ikkunoiden ympärillä on vain maalattu kehys. Ja nyt tunnen
whork: Hyvä. Sitten hoidan sen huomenna.
Ribons: ok kuulostaa siltä, että voin käyttää konseptiani kokonaan, ei levyllä vaan korvaan ne 1"6:lla, mikä antaa samanlaisen vakauden ja laskee kustannuksiani huomattavasti
camaro1969: ajan tavallisella lattiahiukkaslevyllä... se vaikuttaa parhaalta :) mutta minulla on pieni lisäkysymys eristyksestä... voinko asentaa lattian ja sitten ruiskuttaa puhallusvillaa sivuilta kunkin kattokannattimen väliin tai miten sen nyt sanoisi... vai onko etu eristää ensin ja sitten levyttää? silloin ei ole oikein mitään, millä kävellä... :)
Timmm: Kiitos paljon freitag, siinä oli jotain, mitä en ollut ajatellut :)
myrstack: Jyrsiä njaee, vesisahaus klinkkerit onnistuu puolestaan erinomaisesti ilman suurempaa murtumisriskiä.
Thomas_Blekinge: Sahaa masoniitti/puulevy saman kokoiseksi. Paina se seinää vasten kohtaan, johon lamppu kiinnitetään, ja täytä väli laastilla sivuilta. Anna kuivua. Jos se ei onnistu, täytä kipsillä, joka kuivuu muutamassa minuutissa. Poista levy ja täytä tila laastilla. Poraa 6 mm kivenporaa käyttäen ja käytä 6 mm hyviä nailonproppuja. 5,0 puuruuvit ovat hyviä.
Gallahad: Kaivan auki ilmanvaihdottoman torpparin perustuksen/Skånen perustuksen/mullbänk:en kosteuden vuoksi. Lattianiskat ja laudoitus ovat mädäntyneet ja poistettu. Sadevesiputket menevät suoraan perustukseen ja tämä tullaan korjaamaan ja salaojittamaan. Ajattelin laittaa 100 makadamiin, 200 solumuoviin, lattialämmityksen ja 100 mm betonilaatan. On joitain pohdintoja: Pitäisikö minun laittaa
Matstj: Haittapuolena on, että eristys menettää toimintansa. Miksi et vedä putkia yläpuolelle ja eristä putkia sekä kiinnitä niitä? Ne pysyvät vakaana silti?
spamb: Hei Minulla on tiilitalo, joka on rakennettu vuonna 64', ja aion laittaa rappausjulkisivun siihen. Kaksi kaveria on käynyt katsomassa ja molemmat ovat antaneet eri ehdotuksia. ehdotus 1: pohjustus sementillä ja hiekalla ja sitten rappaus kc-muurilla ja lopuksi maalaus silikaattihartseilla ehdotus 2: laita suoraan hydrauli kalkkilaasti ilman pohjustusta ja maalaa sitten kaikki kalkkimaalilla
Promiscuos Monkey: [citat] Ei ole pieni tontti, 800 m2 Sijaitsee pienen joen varrella. Luulen, että he eivät halua liikaa rakentamista siellä. Jos kaikki toteutuu ja siihen on pitkä matka, voin istua verannalla ja onkia. Minulla on nyt 140 m2 nykyisessä talossani täällä. 40 m2 on oikeastaan liian vähän ja 140 m2 aivan liikaa. On paljon tontteja, jotka sallivat enemmän kuin 40 m2, mutta emme ole niin
jakobmagnusson: [citat] Hei Marlene, Mitä merkkiä käytitte talossanne? Luulen, että haluan titaanisinkin jyrkillä kulmilla, en löydä... Terveisin, Jakob
Peter2400: Valitettavasti en tiedä kuka voisi auttaa sinua, mutta ehkä plusprisol riittää Se on noin 1 m halkaisijaltaan olevina rinkuloina ja on huomattavasti helpompi taivuttaa, jos haluat säätää. http://www.rinkabyror.se/artikel/plusprisol-28-mm/?select=true