Hei, mietin, kuinka voin saada aikaan tasakaton, jonka kallistuskulma on enintään 5 astetta ulkonemalle/ulkohuoneelle, joka on 9 metriä pitkä ja 4,5 metriä leveä. Kattorakenne ei voi olla niin paksu kuin liimapuupalkki. Me asutamme lumialueella 3 ja haluamme viherkaton. Tämä ulkonema sijoittuu kahden talon väliin ja sen tulisi näyttää mahdollisimman huomaamattomalta. Olen kuullut, että voi käyttää itsekantavaa peltiä kattona, pitääkö tämä paikkaansa? Vai jos minun pitäisi käyttää H-palkkia, minkälaista ja minkä kokoista ja mistä materiaalista? cc 120 mm palkkien väliin? Tarvitaanko palkkeja ollenkaan, kun on itsekantava pelti, joka on 5 metriä ja lepää seinien päällä? Olen etsinyt tietoa kaikkialta, mutta ilman tulosta, joten kokeilen nyt täällä. Toivotaan parasta, Anna-Karin :rolleyes::x

Mikä on katon paino, onhan sellaisille katoille hyvin laaja vaihteluväli, voi olla vaikeaa ilman pylväitä/kantavaa seinää keskellä niin pienellä kaltevuudella..

Jos otetaan 150 kg M/2 vyöhykkeellä 3, ei ole liimapuupalkkeja, jotka kestävät 4,5 metriä..

http://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering.aspx?Cid=121

En halua liimapuuta, koska se on liian paksu, vaan etsin teräsprofiileja, jotka kestävät tämän. Ajattelen, että jos voi rakentaa suuria varastoja tasaisella katolla, niin varmasti voi rakentaa pienen lasikuistin tasaisella katolla :-) Katto painaa enintään 120kg/m2...sitten sataa lunta sen päälle, joten ehkä minun täytyy miettiä uudelleen...:(

HEA-palkki toimii varmasti ja minun on vaikea uskoa, että palkkien korkeus olisi suurempi kuin eristyksen paksuus, joka sinulla kuitenkin tulee olemaan. Pyytäisin suunnittelijalta neuvoa ja laskelmia. Sen tekeminen ei pitäisi maksaa enempää kuin 2000 kr. Sinun täytyy kuitenkin esittää laskelma kunnalle rakennusilmoituksen/teknisen neuvon yhteydessä. Kuitenkin teräsrakenteet ovat melko paljon kalliimpia verrattuna puuhun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.