Jos aikoo vain verhota muutamia ovia tai ikkunoita, ei tarvitse vuokrata mitään kap&ger. Yksinkertainen jiirisaha riittää. Kun verhoilen oven, teen aina sivu-ylä-sivu... sahaan 45 astetta (tietenkin) Naulaan jiiriliitokset ensin yhteen ja sitten naulaan listat kokonaan erottamatta jiiriliitoksia.

verktygsgurun sanoi:
'
Runkoluunolistojen sovitus on hyvä menetelmä, mutta nykyään sitä ei juuri käytetä, koska kaiken on mentävä nopeasti.
Ne puusepät, joiden kanssa olen puhunut, käyttävät lähes aina runkoluunosovitusta, ja mielestäni tulos on parempi kuin kulmakohdistus. Liitosta ei näy kulmissa.

Joten jos joku palkkaa puusepän listoittamaan, kysykää heiltä, osaavatko runkoluunosovituksen, se vie hieman enemmän aikaa, mutta lopputulos on paljon parempi, varsinkin jos kulmat eivät ole tarkalleen 90 astetta tai listat ovat profiloituja.

• Tykkään
PeterJeffrey
  • Laddar…
Ajattelin asentaa varjolistat, valmiiksi maalatut, ja sahailla uppenavat nurkat. Mutta sitten näin jossain, että valmiiksi maalatut listat yleensä jiirataan (Hus-AMA?). Tuleeko valmiiksi maalatuista ruman näköisiä, jos sahailee ne, vai onko se vain ajan hukkaa?

Minulla on 9 sisänurkkaa keittiössä...

Yleensä asennan ensin ylälistan koristekehykseen, sitten sahaan sivukappaleet 45 asteen kulmassa, käännän kärjen alaspäin ja asetan sen paikalleen, jolloin voit piirtää kynällä tarkat mitat sahaukseen.

• Tykkään
-MH-
  • Laddar…
Oletteko tyytyväisiä? Luulen, että tarvitaan hieman joustoa.
Yläkulma ikkunasta epätasaisessa seinässä; kuvaa mahdollisesta saumatarpeesta.
Ikkunan kulma, seinän yläreunassa näkyvissä paneeliseinää ja porausreikä.

Viimeksi muokattu:
Kynsien väri...

Se on. Voiko sitä parantaa paljon, vai pitäisikö minun olla tyytyväinen?

Naulat näyttävät olevan 3" tehtyjä, eivätkä erityisen siististi aseteltuja myöskään.

E
Sitä käyttäisin mieluummin dyckertpistolilla, jossa on huomattavasti pienempi pää ja maalaisin sen valkoiseksi.

Yläkulma, jossa tapetoitu seinä kohtaa paneelikattoon, koristeelliset listat ympäröivät kulmaa. Tämä kulma vei minulta useita tunteja ennen kuin sain sen kuntoon! Fy tusan😂

Jouduin vähän huijaamaan sauman kanssa, koska en todellakaan onnistunut tekemään täydellistä jiiriä siinä kulmassa😝

Suhteellisen uusi foorumilla, mutta täällä näyttää olevan paljon ennakkoluuloja. Kirvesmiehenä kiinnitän henkilökohtaisesti vain 45 asteen kulmaan jiiratut listat, ellei asiakas halua 90 asteen katkaisuja listoihin.

Muotoilen mielelläni listoja, mutta harvoin työskentelee sellaisten listojen kanssa, mutta sitä esiintyy.

Jos haluaa mahdollisimman hyvän lopputuloksen, mielestäni kannattaa käyttää puhdasta puuta ja maalata listat asennettuna (ainakin viimeinen kerros).

Mutta jos pitää asentaa valmiiksi maalattuja listoja, dyckert-pistooli on lähes välttämätön hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Toinen vinkki on myös hankkia listoja, jotka ovat 15 mm paksuja, jotta voi peittää sen pään, joka haluaa tulla esiin, kun sokkeli ja lista kohtaavat.

Olen aina sahannut kulman 45 astetta vasemmalle. Leikkaan ensin yläkappaleen maalattu puoli ylöspäin, käännän sitten ja merkitsen, mihin toinen jiiri tulee (kappaleen taakse), ja leikkaan sen maalattu puoli alaspäin. Näin vältetään lyijykynämerkit, ja siitä tulee siisti leikkaus sisänurkassa.

Asennan aina yläkappaleen ensin, ja sitten katkaisen jiirin seisoville listoille. Käännän ne sitten ympäri ja asetan ne karmia vasten (varovasti) ja piirrän yläosan yläpuolelle, niin ei tarvitse mitata, ja niistä tulee aina täydellisiä.

Vaikea selittää, mutta voitte kysyä, jos ette ymmärrä😉.

Stefan N sanoi:
Spikningen ser ju ut att va gjord med 3" och inte särskilt snyggt placerad heller.
Ei, det är 50 mm. Fick ta till extra spik på något ställe, när det inte räckte, håller med om placeringen.

-MH- sanoi:
Se. Voiko sitä tehdä paljon paremmin, vai pitäisikö minun olla tyytyväinen?
Kyllä, sen voi tehdä paljon paremmin. Jos käsityöläinen olisi tehnyt niin, hän ei olisi saanut maksua, ja lisäksi hänet olisi häpäisty foorumilla byggahus.

Okei, miltä sen pitäisi näyttää sitten? Onko sinulla esimerkkejä siitä, mikä on hyväksyttävää?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.