Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
f91jsw: Ota yhteyttä suunnittelijaan, joka voi laskea, millaisen palkin tarvitset. Erotaan I-palkki ja H-palkki. H-palkit ovat laajempia laippoja ja juuri sellaisen tarvitset. H-palkki tarjoaa suurimman vahvuuden suhteessa palkin korkeuteen. Lisäksi on olemassa erilaisia H-palkkeja, yleisimmät ovat HEA ja HEB. HEB on vahvin, mutta myös painavin ja kallein. HEA on luultavasti yleisimmin käytetty. Kun
tobbew: Vuotta myöhemmin... Olen nyt aloittanut portaikon. Koska haluan kosteussuojan alimmalle tasolle, olin alusta alkaen päättänyt, että ensimmäinen porras olisi valettu tai lecasta tehty. Tässä tapauksessa valitsin lecan. Ja koska minulla oli ylijäämäkiviä, käytin tilaisuuden hyödyksi ja tein kolme porrasta lecasta, joten jatkossa tulee olemaan 10 puusta tehtyä porrasta. Vang-kappaleet
tobbew: Nyt kävi niin, että tein 3 askelmaa lecaa, sitten tulee 10 askelmaa puuta. https://www.facebook.com/etthundratolvan Kun kaikki on valmista, ei pitäisi huomata eroa puu- tai leca-osan välillä, koska se päällystetään klinkkerillä. Syynä on, että portaissa kuljetaan aina ulkokengillä ja se johtaa autotallista eteiseen, joten klinkkeri tuntuu hyvältä ratkaisulta sen pitämiseksi
tommib: Sinun pitäisi kiristää kunnolla. Oletko tarkistanut, että musta tiiviste on oikein päin? Se on monikäyttöinen, jos muistan oikein, ja sopii eri tyyppisiin viemäreihin, kun pidät joko uritetun tai sileän puolen ylöspäin.
AndersS: Teille, jotka olette konefriikkejä, löytyy akkukäyttöisiä vannesahoja, jotka voivat käsitellä näitä kokoja, yleensä tarkoitettu metalli-, muovi-, ym. materiaaleille. Löydätte joitain tältä sivulta, mm. Milwaukee, joka käsittelee 125 mm http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/batteridrivna-verktyg/sagverktyg Ja sitten pienempi sininen Bosch kampanjahintaan, jos jo omistaa heidän 18V
P-plats: [citat] Kävin ostoksilla tänään taas ja nyt oli todella hienoa puutavaraa... 👌
Acer767: Minulla on vierasmaja, joka haisee vastatervatulta veneeltä. Tämä johtuu siitä, että laudat on kyllästetty tervalla sisäpuolelta. Rakenteen ulkoasu oli tällainen: Ulkoverhous->eristys (ei tuuletusrakoa)->pontatut laudat->levy (masonite)->tapetti. Vaikuttaa siltä, ettei eristyksen asentamisessa suoraan ulkoverhouksen ja sisäseinän lautojen väliin ole ongelmaa. Se ei oikeastaan ole
A-Man_08: Sitten valitsen 5mm, se pitää varmasti.
Österby: Laminaattipalkki vaatii myös suuremmat tuet, jos ymmärrän oikein. 200mm esimerkissäni yllä. Miten on teräspalkkien kanssa? Niille ei näytä olevan samaa vaatimusta tuista..?
Kalle_A: Jos tila on rajallinen, selvitä, mikä on järkevää, jotta laatat pysyvät hyvin. Ymmärrän halun kaakeloida, koska mielestäni se on myös miellyttävämpää ja kauniimpaa kuvailemissasi ympäristöissä. Minulla on kosteuseristys yhdessä kellarin huoneessa kaikilla seinillä, myös ulkoseinillä. Ulkoseinät on kehystetty kosteisiin tiloihin tarkoitetulla kipsilevyllä ja ilmastoitu,
Anna_H: Jotain mustaa lasiruudun sisäpuolella haluaa ehdottomasti olla, jotkut jopa maalaavat verhoja ja ruukkukasveja. Sehän on sokea ikkuna, jonka haluat tehdä, löydän paljon hauskoja kuvia siitä googlatessani.
f91jsw: Se meni oikein! Kuitenkin olin ehkä hieman liian varovainen, ikkunat olisivat voineet olla 3 cm suurempia. Mutta ei sillä ole nyt väliä, vain minä huomaan sen.
Vermilion: Lisäsin vähän pakkasnesteen -3 asteen varalle, lämpötila ei laske alle +1 asteen yöllä. Oletan, että nyt on vain odotettava. Kysyin eräältä salaojitusfirmalta ja he eivät suositelleet, että poistaisin osan sokkelista. Kuinka kauan tämä voi kestää kovettua tarpeeksi, jotta voin asentaa membraanin?
Kalle_A: Epäilen, että kuvassa näkemäni ratkaisu ei ole "ammattilaismainen" rakenne eristämättömälle kellarilattialle. Eristetyllä tarkoitan modernia perustusta, joka on eristetty sekä tiiviiksi että estämään alhaalta tuleva maankosteus sekä tietenkin antamaan lämpimämmän lattian ja säästämään energiaa. Väitetään, että lähes kaikilla muilla kellarityypeillä on enemmän tai
hyggabus: ... kommenttini XL proffsbutikista koskee Täbyn myymälää.
Stefan N: Aloita ottamalla yhteyttä yhdistykseen, jos se on kantava, sinun on todennäköisesti saatava hyväksyntä.
camaro1969: jajamän, joten ajattelimme tuuletuksen kanssa... kun ylin kerros oli vahingossa diffuusiotiivis, kompensoimme lisäämällä myös alimman kerroksen diffuusiotiiviillä muovilla. niin että kosteus ei pääse eristykseen...
KnockOnWood: Kokeile googlata vermit sen sijaan, niin päädyt tänne: http://www.vermit-group.si/en/Applications/Construction-insulation
Wehlen.M: [citat] Totta kai se on niin! En edes ajatellut niin pitkälle, kiitos!
anders07: Varmista, että tasoitat kunnolla ja hiot reunaa vasten tasaisesti. Muuten reunaa vasten voi helposti jäädä pieni kuoppa.
Martin_B: Ei voida kuivata huonetta kunnolla ennen maalausta? Sitten se voi vain turvota? Tiedän, että olen onnistunut lattian asennuksessa, asentamalla lattian kun ilma on ollut kuivimmillaan, ja suuri ero siitä tuli. Mutta ehkä se ei toimi katon puukuitulevyissä?
LimpTheGimp: Ketju kuihtui vuonna 2010 ja olen täysin missannut sen. Perustin samankaltaisen ketjun eilen, joten olen tietysti utelias; miten kävi? :) Tuliko siitä berggagare? Mihin päädyit? :)
Anonymiserad 156538: Sinun täytyy katkaista 45/2 = 22,5 astetta ja se ei yleensä ole mahdollista jiirilaatikoissa, tarvitset jiirisahan, jonka voit säätää tarkasti haluamaasi kulmaan.
Bybon: Joo, aiemmin siellä oli sähköpatteri, mutta ne poistettiin, kun Mitsubishi FH35 asennettiin. Kuitenkin kotelon takaa ulkonee putki, joten putki on piilotettu kotelolla. Vakuutusyhtiö tulee keskiviikkona tarkastamaan ennen kuin alan repiä enempää. Minulla on sisarketju, jossa on hieman enemmän tietoa täällä:
Kalle_A: Kiitos kuvista ja kuvateksteistä. hmm. maallikkona ajatukseni ovat 70-lukua, maanvarainen laatta. Jos olen väärässä aikajanalla, varmasti joku korjaa tämän. 70-luvulla rakennettu maanvarainen laatta tehtiin luultavasti eristämättömänä sepelillä. Ei täysin onnistunut kokeilukonstruktio. Sepeli on kapillaarikatko, eli vesi valuu suoraan läpi, mutta maassa on usein vettä/kosteutta,
wittsjo: Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä, kaikkien ideoiden perusteella suunnitelma on nyt valaa alle.
Daniel__s: myöhäinen vastaus mutta vinkki muille, tasoita hio tasoita hio, liimaa renoveringstapet.. maalaa, ja maalaa uudelleen. Sitten on tasainen katto :)