Hei!

Olemme kohdanneet ongelmia vanhassa talossamme, jonka ostimme kolme kuukautta sitten. Meidän piti maalata olkkarin kangas uudelleen nyt viikonloppuna. Aloitin poistamaan jalkalistoja ja löysin yllätyksen sieltä, missä aiemmin olin huomannut, että kangas oli vähän irronnut.

Lastulevy ja sen takana oleva materiaali on kokonaan laho monen senttimetrin syvyyteen. Pitäisikö jatkaa purkamista, jotta näkisi laajuuden, vai mitä nyt pitäisi tehdä? Voisiko olla aika ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön, jos syynä on mahdollisesti talosieni, tuholaiset tai kosteusvaurio? Nyt se on kuiva, joten vaikuttaa siltä, että se on vanhaa. Ei tunnu haisevan miltään. Siinä on ikkuna siinä paikassa, jossa tämän huomasin, joten on mahdollista, että kosteus on tullut siitä sisään ja aiheuttanut lahon. Näyttäisi siltä, että lastulevyn takana on jokin muovi ja eikö se ole täysin oikein tehty vanhassa puutalossa? Lattiassa seinän vieressä vaikuttaa myös olevan pehmeää ja näyttää värjäytyneeltä. Kyse on noin 1,5 metrin leveydestä.

Talo on rakennettu "1909", joten se on hirsitalo kivijalalla ja puuverhoilulla.

Muutama kuva...

Kuva esittää lattialautoja, jotka on poistettu seinän vieressä, paljastaen vaurioituneen kohdan. Kuvassa on porakone ja ruuvipakkaukset.

Rumaantunut lattialauta ja seinämateriaali on halkeillut, paljastaen mädäntynyttä materiaalia vanhan talon olohuoneessa.

Vanhan talon seinän alaosan laho puu ja pehmeä lattia, jossa näkyy irtonaisia puukappaleita ja muovia. Ongelma löytyi listojen alta.

Puulattia ja seinä, joissa on poistettu jalkalista, paljastaa vaurioitunutta materiaalia ja mahdollista kosteusongelmaa.
 
Yleistä tällaisten vaurioiden esiintyminen ikkunoiden alla. Ottaisin pois sisäseinän nähdäkseni miltä se näyttää. Paras ratkaisu on poistaa kaikki vaurioitunut puutavara ja vaihtaa se terveeseen. Nyt se voi olla työlästä, mutta jos voitte korjata virheen kunnolla, tiedätte, että teillä on hyvä pohja jatkaa. Yhteys vakuutusyhtiöön voi olla hyvä ajatus, mutta ei ole varmaa, että tämä kuuluu vakuutuksen piiriin, ainakaan vanhemmassa talossa.
 
  • Tykkään
Brainy
  • Laddar…
Ongelma, jonka olen nähnyt ikkunan alla, on silloin, kun on sähköradiaattorit, mikä tarkoittaa, että niiden takana on jakorasia. Siinä kohdassa, missä rasia on, ei yleensä ole tiivistä muovissa. Joten siinä kohdassa on paljon kosteuden liikettä, koska lämmityselementti on siinä, etkä sinulla ole diffuusiosulkua. Näyttää siltä, että tämä voi olla tilanne myös sinun osaltasi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.