Olen rakentelemassa ulkorakennusta ja ajattelin ostaa pohjamaalattua paneelia, 145x22 ja 95x22. Olen katsonut sekä Beijeriltä että Byggmaxilta ja koen, että tämän puun laatu on huomattavasti huonompi. Ehkä tästä on jo keskusteltu tai ehkä se on vain minun käsitykseni...

Perusmaalattu puupaneeli, jonka pinnalla on maalijäämiä, makaa maassa, taustalla näkyy peltoa tai pihaa.

P-plats sanoi:
Pidän itserakennetun vajani rakentamisesta ja ajattelin sitten ostaa pohjamaalattua paneelia, 145x22 ja 95x22.
Olen tarkistanut sekä Beijeriltä että Byggmaxilta ja koen, että tämä puutavara on huomattavasti heikompilaatuista.
Ehkä tästä on jo keskusteltu tai ehkä se on vain minun kuvitelmaani...

[kuva]
Ostan usein Beijeriltä, yleensä molemmissa laaduissa on sama toimittaja/laatu. Mielestäni laatu vaihtelee enemmän erien välillä kuin käsittelyn perusteella

Tämähän vaikuttaa erinomaiselta tilaisuudelta päästä eroon huonommista laudoista...

Ei ole mitään inhimillistä kättä mukana koko käsittelyssä isommilla sahoilla, riippumatta siitä onko maalattu vai ei. Ja jos ostaa samassa luokituksessa, se määrittää laadun (pitäisi olla). Uskon enemmän sattumaan siinä tapauksessa. Rakensin 3 taloa parissa vuodessa, suurin osa paneelista ostettu pohjamaalattuna, muut osat pohjamaalaamatta samalla profiililla/höyläyksellä, en nähnyt mitään eroa missään tapauksessa.

Autodidak1 sanoi:
Ei ole yhtään ihmiskättä koko käsittelyssä kaikilla suuremmilla sahoilla, maalattu tai ei. Ja jos ostat saman luokituksen, niin se ohjaa laatua (pitäisi olla). Uskon enemmän sattumaan siinä tapauksessa. Rakentanut 3 taloa parin vuoden aikana, suurin osa paneelista ostettu pohjamaalattuna, toiset osat pohjamaalaamattomana samalla profiililla/höyläyksellä en nähnyt mitään eroa missään tapauksessa.
Kävin ostoksilla tänään taas ja nyt oli todella hienoa puutavaraa... 👌

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.