"Garageni" on kyllä nähnyt parhaat päivänsä ja harkitsen uudisrakentamista. Pinta-ala on äärimmäisen rajallinen ja tänään toinen pääty on käytännössä pystysuoraa kallioseinää vasten. Seinän ja kallion väliin on maksimissaan 30 cm. Tähän tilaan kerääntyy lehtiä, roskia ja muuta jota täytyy yrittää siivota ajoittain.

Ajatus, jota leikittelen, on seuraavassa versiossa käyttää kokonaan kallioseinää päätynä, eli se olisi näkyvissä autotallin sisällä.

Onko tämä huono idea vai voisiko tämän toteuttaa? Onko joku tehnyt jotain vastaavaa?
 
Huono siinä mielessä, että se tuo kylmyyttä + että mahdolliset vuotovedet, jotka tulevat esiin kalliosta, tulevat autotalliin.

Hyvä siinä mielessä, että se on vähän cool. Olisin varmasti innostunut siitä.

Joka tapauksessa, sinun ei pitäisi olla sellaista rakoa autotallin ja kallion välillä. Se pitäisi täyttää ja salaojittaa.
 
Ajattelen sitten 40 m2 näkyvää autotallia ja 400 m2 vuoren sisään, :)
 
  • Tykkään
Poontus ja 1 muu
  • Laddar…
Mäster sanoi:
Ajattelen sitten 40 m2 näkyvää autotallia ja 400m2 vuoren sisään, :)
Muuttaa tietenkin kaiken! :)
 
Mäster sanoi:
Ajattelen sitten 40 m2 näkyvää autotallia ja 400m2 sisään kallioon, :)
Hepp, ajatus ei ole huono, mutta ehkä ei 400m2.
Onko kallista räjäyttää 3(k)x6(l)x4(s) kokoista kaivantoa? Se on kiinteä graniitti.
 
On niitä, jotka maksavat suuria summia täyttömassoista ;)
 
Näin ohjelman vanhasta miehestä, jos niin voi sanoa, Suomessa, SOKEA ja noin 75-80-vuotias, joka huvitteli räjäyttämällä luolaa kallioon, vain koska hän pystyi...
En nyt tiedä, mitä Ruotsin säädökset sanovat siitä, että joku vähän räjäyttelee tontillaan, mutta epäilen, että se saattaa olla niiden sisältöä vastaan...
 
Hmm, on mahdollista suurella ketjulla sahata täysin neliömäisiä lohkoja, olen nähnyt sellaisia porauksessa kuljetusputkiin ja vastaaviin, silloin he ottivat ulos palan, joka oli noin 1x1x10 metriä
15 sellaista, ja sinulla on 5 metriä leveä 3 korkeudessa, ja 10 metriä syvä, sekä 15 Bautastenia myytäväksi :)
TGB oli yrityksen nimi, heidät on nyt ostettu Styrudilta, kuka tietää, se voi olla vaihtoehto räjäytykselle, Ehdotusta pidetään 50/50 hulluna/vakavissaan
Minä aion kannustaa..

(Joo, voin joskus lähteä raiteilta :-) )
 
Viimeksi muokattu:
Mäster sanoi:
Hmm, se on itse asiassa mahdollista sahata täysin neliömäisiä lohkoja isolla ketjulla, olen nähnyt sellaisia poratessa kulvertseille tms. Silloin leikkasivat palan, joka oli noin 1x1x10 metriä. 15 sellaista, ja sinulla on 5 metriä leveä, 3 korkeudessa ja 10 metriä syvä, sekä 15 Bautastenar myytävänä :) TGB oli yrityksen nimi, heidät on nyt ostettu Styrudin toimesta, kuka tietää, se voi olla vaihtoehto räjäyttämiselle. Ehdotusta voidaan pitää 50/50 hulluna/tosissaan. Kannustan sinua..
Loistavaa, sitten voin koristella tontin ja korjata ajotien. Minulla on hieman yhteyksiä vanhan televekotin ja Fort-F:n kanssa, ja ottaen huomioon ne tarinat, joita he kertovat luolista, aion laittaa heidät koetukselle. Tämä ei tule olemaan suosittua kotona...
 
  • Tykkään
BiggeTheKing
  • Laddar…
He OVAT hyviä kuopan kaivuussa kyllä :)

Kun ajaa sisään 24 metrin perävaunun ja kääntyy sisällä ilman peruutusta, niin se on kohtuullinen "kuoppa".

Räjäytyksen kustannukset vaihtelevat sen mukaan, kuinka monta taloa on lähellä.
 
mats_o sanoi:
Ne OLETTE hyviä kaivamaan kuoppia :)

Kun voi ajaa 24 metrin tradarilla ja kääntyä sisällä ilman peruutusta, on se melko "kuoppa".

Räjäytyskustannukset vaihtelevat sen mukaan, kuinka monta taloa on lähistölläsi
"Håla i backen", taitaa nykyään pitää paikkansa, mutta kuulemani tarinat sisältävät tunneleita, atomsäker stavar jne. :-) Kylläpä nyt tarkastellaan.

Minulla ei ole lähistöllä mitään (noin 500m), muuta kuin itse (25 metrin päässä).
 
Mäster sanoi:
Lessen, men jag kan inte släppa detta :) [linkki]
Kiitos, tämä tulee olemaan minun tuhoni :-).
Olen nyt lähettänyt muutamia kysymyksiä luolakontaktileni.
 
Jos haluat pitää kallion seinämän autotallissa, sinun on tiivistettävä se Rhoca Gilillä.
 
raveper sanoi:
Jos haluat kallioseinämän autotalliisi, sinun täytyy tiivistää se Rhoca Gilillä.
Ajattelin pitää seinämän puhtaana ja asentaa salaojan lattian viereen, jossa on tyylikäs sora "listana". Rhoca Gil onnistui melkein tiivistämään harjun, joten graniittia varten se olisi melkein täyttänyt BKR:n säännöt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.