Aion asentaa hyllyt kellariin, sellaiset klassiset 2 kiskolla ja sitten klikataan konsolit kiinni.
Ajattelin tehdä tästä yksinkertaista ja halpaa, koska minulla on paljon puuruuvia.

Eikö sen pitäisi toimia, jos ottaa 2 kpl 28x70 koolinkia ja asettaa ne betonia vasten ja kiinnittää ne kipsiin 2-3 ruuvilla kummallekin, jotta ne pysyvät paikallaan.
Koolingit tulevat seisomaan lattialla, joten sen pitäisi kantaa suurimman osan voimasta?

Viimeksi muokattu:
AXS
Siinä on vetoa ulospäin ylhäällä. Joten ei, betoni ei ota suurinta osaa voimasta.

Mutta liimalla ja tulppilla sen pitäisi kestää silti. Oikeilla tulppilla et tarvitse lainkaan lautaa.
Tai laita kaksi lautaa vaakasuoraan seinän ja kiskojen väliin, missä ruuvinreiät ovat, tulee maksimaalisen vahvaksi.

Koska minun täytyy kuitenkin käyttää mollyä saadakseni sen kuntoon, niin käytän sitä ja kiinnitän kiskon suoraan kipsiin, vaikka siihen menee 10 kpl.

Aseta reglarna tai riittää 21mm lautat vaakatasoon ja ruuvaa ne reglarna niin voit kiinnittää konsolit mihin haluat ja ruuvata ne lautoihin.

Minun täytyy kuitenkin olla kiskot, jotta voin kiinnittää konsolit, ne ovat sellaisia, jotka napsahtavat paikalleen.

Ostin molly wurthista ja tongit ja kaikki ja huomasin tänään sattumalta, että siellä on takana plyfa, näyttää olevan 13 mm.
Onko kestävä 5 mm puuruuvilla vai pitäisikö käyttää 6 mm? Tarvitaan 6 ruuvia per seinäkisko.
Voittaako jotain esiporaamalla vai kannattaako vain vetää se kipsiin?

Vai pitäisikö käyttää jotakin levytulppia kaksinkertaiselle levylle, molly tai muuta?

Voit vain ruuvata suoraan, jos kipsilevyn takana on vaneria. Muistaakseni käytetään yleensä 5 mm ruuveja. 6 mm ruuvien kannat ovat yleensä liian suuria kiskojen upotuksiin. Oli aikaa sitten, kun asensin elfa.

Sitten valitsen 5mm, se pitää varmasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.