Hei, minulla on liimapuupalkki 110x400, johon aion sahata "puolikuun" keskelle palkkia. Onko jollain ideoita kuinka sahata, pistosahan terät ovat liian lyhyitä, voisi toki tilata ylimääräisiä pitkiä teriä, mutta ehkä on olemassa jokin muu menetelmä?

Kuinka pitkä kappale se on? Onko paksuus, joka pitäisi sahata, 110 mm? Kun se on niin paksu, luulen, että on olemassa riski, että sahanterä vaeltaa, vaikka saisitkin pidemmät terät. Jos kappale on käsiteltävissä, sanoisin vannesaha.

Exsicco sanoi:
Kuinka pitkä kappale on se? Onko paksuus, joka pitää sahata, 110mm? Kun se on niin paksu, luulen, että on olemassa riski, että sahanterä harhailee, vaikka saisi pidemmät terät. Jos kappaletta voidaan käsitellä, suosittelisin vannesahaa.
Palkki on 4 metriä pitkä ja sahaus, jonka aion tehdä, on noin 1 metri palkin keskellä, joten vannesaha ei käy.
no se voisi ehkä onnistua isolla vannesahalla ja muutamalla miehellä.

Kaari- ja käsisaha. On malleja, joissa terää voi kääntää, ehkä nimeltään ympyräsaha tai kuviosaha.

Viimeksi muokattu:
Hyvällä kirveellä se sujuu kuin tanssi.....jos osaa käyttää kirvestä nimittäin. Valitettavasti nykyään on ihmisiä, jotka eivät osaa.

Miksi sinulla pitäisi olla upotus keskellä palkkia? Se heikentää sitä melko paljon.

Ei se onnistu kaarisahalla, yritän piirtää kuvan miten ajattelen.

Tiikerisaha.

Mikael_L
Moottorisaha?

Jos leikkauksen viimeistely ei ole tärkeää, niin voisin ehkä käyttää sähkömoottorisahaani.
Täällä pätee sama kuin kirveen kanssa, täytyy tietää vähän, miten käsitellä tavaroita.

Täältä saadun vinkin mukainen tigeri-saha ei ole myöskään huono vaihtoehto.
Siinäkin hieman kehno viimeistely, mutta vähintään luokan siistimpi kuin moottorisahalla. :)

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Tällainen saha on kyllä suositeltava silloin Puusahan terä ja kahvat seinää vasten; suositellaan rakennusprojekteihin. pma minulle jos tarvitset lainata, niin katsotaan onko minulla oikean kokoinen.

Siitä tulee seinä talon ja autotallin väliin ja "halvmånen" molemmille puolille tulee tolpat. Minulla oli ylimääräinen palkki, joten seinä tulee olemaan samanlainen kuin terassinrakennelmani.

Ja, tiikerisahaa olen myös miettinyt, aion kokeilla tänään. palaan asiaan kuvien kanssa

Sahaa suikaleita/levyjä, jotka voit irrottaa ja sitten hioa viimeistelyyn?
Tai poraa reikiä pitkin profiilia ja taltta pois reikien välistä?

• Tykkään
Oddbod
  • Laddar…
Nyt olen utelias!

1. Mitä tarkoitusta reikä tulee täyttämään?
  2. Kuinka suuri reikä tulisi olla? Kuva/piirros?
  3. Onko palkin heikentyminen otettu huomioon? Eikö ole syytä, että on valittu niin vahva palkki.

Hei, siellä pitäisi olla ovi, joka on pyöristetty ylhäältä ja nousee hieman ylös palkkiin. Syynä siihen, että palkki on niin paksu, on se, että minulla oli se jo kotona. Talon toisella puolella muurissa on ovi, joka on pyöristetty ylhäältä, joten saattaa olla hyvää, että myös talon ja autotallin välisestä ovesta tehdään pyöristetty. Eli palkkille ei tule lainkaan kuormitusta.

Viimeksi muokattu:
Näin rakensin terassin. Ulkoterassi omakotitalon yhteydessä, modernit lasiseinät ja kivipäällysteinen piha.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.