Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
oas: Kuten Robert-san01 sanoo, se on ehdottomasti tyylikkäin. Olen tehnyt niin muutaman kerran, ja niissä tapauksissa kun se ei onnistu, olen asettanut L-profiilin, jossa on reikiä koolausten väliin, samanlainen kuin tämä (Ahlsell): [bild]
Grillen: Sitten siitä tulee C-bruk. Kiitos Claes :)
rickard_89: Jos aloitan kattolyhdyn harjapalkista ja jatkan ulospäin ja poistan vähän tukipuita, vaikuttaako se kantavuuteen? Jos näin on, kuinka leveän kattolyhdyn voin tehdä silloin atterfallsregler:in mukaan. Lähin harjapalkki on noin 2,5 metrin päässä julkisivusta, joten oletan, että saan kuitenkin hyvän huonekorkeuden!
Chippe: Tavallinen porakone iskuporauksella on mitä minulla oli autotallissa. Koska yksi reikä oli hieman syvempi, huomasin, että se oli kovaa betonia. Pääsin läpi suurella Hiltiporalla, jonka löysin autotallista. Kyllä, siellä näyttää olevan myös hieman terästä takana, mitä voi nähdä, jos katsoo vaurioitunutta betonia ylhäällä vasemmalla seinässä kuvassa.
HiScore: Minulla on paneeli, joten se on okei. Mutta minulla on noin 300 metriä, jotka ovat valmiina, sekä vähintään yhtä paljon 22x145. Luulen, että jätän halkaisemisen väliin. 😀 Kiitos vastauksista!
MagHam: http://www.traskydd.com/1.0.2.0/110/download_302.php Tekstistä: "...Nykypäivän NTR-luokitellut kyllästysaineet eivät aiheuta epähygieenisiä hajuja, jos NTR-puuta käytetään perustoissa... ...Pidämme positiivisena, että NTR-luokiteltua puuta käytetään ryömintätiloissa..." Svenska Träskyddsinstitutet 2011-05-11
Snickerick: Hei Ajattelin liimata Fibo-trespo-levyt seinään, joka on jonkinlaista kevytsbetonia. Siellä on aiemmin ollut märkätilan tapetti, joka on revitty pois, joten siitä on jäänyt hieman alakerroksen jäänteitä, jotka pysyvät hyvin paikallaan. Onko vinkkejä, mitä liimaa minun kannattaisi käyttää? Tavallinen montagelim, kuten PL600?
icho: Laitoimme lastulevyä kipsilevyjen taakse kaikissa seinissä. Enimmäkseen siksi, että on kätevää olla huolehtimatta siitä, millaista ruuvia käyttää jotain kiinnittäessä. Kipsilevy kestää yllättävän paljon enemmän kuin useimmat luulevat. Knauf ilmoittaa seuraavat arvot tavalliselle kiinnitysruuville yhdessä kipsilevykerroksessa - kohtisuoraan kipsilevyä vasten 5 kg, rinnakkain
mexitegel: Uskoakseni se on todella lyhytnäköistä :). Ensinnäkin kyse ei voi olla monista kruunuista, ja lisäksi, kuten magneetiskuvaileekin, on hyvä voida vaihtaa, jos vika ilmenee tai jos haluat myöhemmin vaihtaa parempiin kaapeleihin. Lisäksi tavalliset kaapelit eivät ole tarkoitettu upotettaviksi, vaikka ne todennäköisesti toimivatkin - mutta miksi ottaa riskiä?
cattisask: Hmm...ajattelin vähän väärin siellä...kipsi onhan 13mm joten seinästä tulee siis yhteensä 118. Rakennetaan 11+13=24 sijasta 13+13=26 kaksoiskipsillä... Mutta eihän sillä ole väliä? 2mm sinne tai tänne? 🙄
f91jsw: Mielestäni ei pitäisi olla merkitystä, onko se reikätiiliä. Kiinnitä tulpan ja ruuvin kanssa. Poraa varovasti, ensimmäinen kerros rappausta voi pudota kun sitä vain koskettaa, ja se voi aiheuttaa suuria reikiä. Älä käytä poravasaraa, vaan tavallista iskuporakonetta. Ei ole edes varmaa, että sinun tarvitsee käyttää iskuominaisuutta.
f91jsw: Kyllä, jos ne ovat tavallisia W-takstooleja, niin se on niin.
Nomies: [citat] Oli itse asiassa juuri se, mitä käsityöläinen teki. Vain minä, joka olen hermostunut, aloin etsiä vaihtoehtoja parhaalle ratkaisulle ennen kuin olin edes tullut kotiin ja nähnyt, miten hän ratkaisi ongelman. Se näytti todella hyvältä.
Manberg: Hei! Jos asennetaan lattialevyjä palosuojaksi, eli ei kylpyhuoneeseen. Tarvitseeko silloin liimata ja ruuvata vai riittääkö pelkkä ruuvitus? Ovatko ne silloin kovakipsiruuvit ja kuinka monta ruuvia per kipsilevy tarvitaan?
heimlaga: Tamme on puulaji, jota on yleisesti ottaen vaikea liimata, erityisesti ulkona. Jos käytetään puulajeja, joita on helpompi liimata, voidaan jopa laminoida kaaria veneisiin. Danieln on oikeassa. Puusepäntyössä, jossa käytetään ohuita mittoja, sekuntit ovat tärkeitä, mutta mitä paksumpaa puutavara on, sitä enemmän aikaa se vaatii.
klaskarlsson: Sisäseinään ei pitäisi tarvita ilmarakoa....eikä muovia...tämä johtuu siitä, ettei siellä ole lämpötilaeroa, johon kosteus voisi tiivistyä kondenssiksi /K
Sanrog: Onko olemassa? Tyyppi 40mm Tiedän, että staketstolpar on olemassa
Grillen: En ole tarttunut tähän ennen kuin nyt. Tuli mieleen eräs asia, jos taempi runko on pultattu seinään ja sitten on runko etureunassa ja yksi keskellä. Silloin minun pitäisi pärjätä melkein 145mm rungoilla? Siellä tulee myös olemaan runko kummallakin puolella seinää. Silloin väliä tulee olemaan noin 20cm jokaisen rungon välissä seinästä etureunaan. Tai mitä mieltä olette?
Moomin: OK, se oli minun suunnitelmani, että laitan kuituvahvistettua tasoite...
pedda77: Nyt olen ratkaissut arvoituksen, etkä ollut täysin väärässä zeus_axel :) Lähetin sähköpostia arcticstudion suunnittelijalle, joka on piirtänyt Strandhusetin, ja sain tietää, että levy nimi on Conchip.
Bigfoot: Lopulta käytettiin peltiruuvia ja tasoitetta. Peltiruuvia, koska ruuvi osui yli peltireunan liukuoven karmissa. Ajattelin ruuvata sen viereen ensin, mutta siihen ei oikein ollut tilaa.
Jumos: Jos sen ei tarvitse peittää koko oviaukkoa korkeudeltaan, ehkä vaateteline, tyyliin tämä: http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50231630/?cid=a1:ps%7Ca2:se%7Ca3:pla_medium%7Ca4:%7Ca5:%7Ca6:google%7Ccc:915&s_kwcid=AL!817!3!106688533709!!!g!!&ef_id=WAY8kQAABYQzyUVv:20161018151529:s voisi toimia? Halpa ja helppo siirtää!
erikssonandreas: Kiitos vastauksista! Lopulta purin seinän ja rakensin sen uudelleen.
Jonatan79: Tulee olla lasering. Jos se olisi tryckimpregnerat, se olisi mennyt pilalle jo kauan sitten. Pese ja maalaa ulkovärillä, jos haluat yhtenäisen talon kanssa.
slaffe: [citat] Toisin sanoen ei kovin paljon työtä uuden karmin asentamiseksi. Pitennä kehykset ja kiinnitä ja asenna karmi?
newkidintown: Hei Olen aloittanut vanhan linoleummaton repimisen pois sisäpuolisista betonirappusista. Vanhasta kontaktiliimasta, joka oli pitänyt maton paikoillaan, ei ollut kovaa kiinnipitovoimaa, mutta kun vedin sen pois, rappusten vanhaa tasoitetta irtosi osittain mukana. Nyt kysymykseni, kun tasoittaa rappuja betonista, tämä ei koske korjaamista vaan enemmän esteettisyyttä, jotta se näyttää
NiclasR: Kiitos nopeasta vastauksesta! Jaa, silloin on parasta käyttää tasoitenauhaa, koska tila on avoin ja näkyvissä. Aikaisemmin olen käyttänyt nauhan liimaamista varmistaakseni turvallisuuden, joten teen varmaan niin tälläkin kertaa ;)
Rabbithole: Poista se, mikä täytyy poistaa, asenna lasiseinä tai mitä aiotkaan laittaa ja asenna laatat viimeiseksi?
Markus8558: Olen miettinyt sitä myös. Harmi esteettisesti, että pitää säilyttää keppi. Mutta turvallisuuden kannalta se on luultavasti aika fiksua. En tiedä voiko sitä saada täysin vakaaksi tukemalla pelkästään alhaalta. Hmm