Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
snowjim: eh katsopa tätä, voi näköjään jyrsiä 1 cm tai enemmän kerralla ;) http://imgur.com/gallery/oIoDn
shomakie: Rakennan autotallia ja siellä minulla tulee olemaan 3 kappaletta 120 mm lautoja 2 väliköllä, jotka ovat yhteensä noin 50 mm, pituus on 10,4 m.
AndreasÖrebro: Se oli nopea toimitus foorumin kautta täytyy sanoa! Kiitos avusta!
klaskarlsson: [citat] Poistaisin vanhan... ei siitä muuten tule kunnollista eikä siistiä, ei ole mitään suoria etuja säilyttää se, ja lisäksi et näe, jos alla on mahdollisia vaurioita... /K
sir_daniel: Ostimme omamme http://garageexperten.com. Kuvailu oli huono, mutta muuten olen tyytyväinen portin säätämisen jälkeen niin että se liukuu paremmin (osittain koska asensin sen itse enkä ole aiemmin asentanut porttia, vähintään 2 kun asennatte).
BlueX: Jos se on vain yksi askel ylöspäin, niin onhan helpointa jatkaa samanlaisilla kivillä portaita kuten kivetyksessä. Muuten granittiloiden askelmat ovat tyylikkäitä, mukavia kävellä (minun mielestäni), ja yksi kestävimmistä vaihtoehdoista: esim. http://www.stenbolaget.se/blocksteg-granit-ljus.html Jos laitat granittiaskelmat, muista asettaa karhea, liekehtivä puoli ylöspäin (ei sileä
justusandersson: Et voi käyttää sekä muovimattoa (joka on diffuusiotiivis) että diffuusioesteen (muovikalvo) samanaikaisesti.
byggarätt: Jos se on kylpyhuone, niin riko lisää tilaa saadaksesi enemmän eristystä ... koska voi olla vaikeaa saada pohja täysin tasaiseksi, voi ensin laittaa leca-eristettä ja kapillaarikatkoa tasaamaan, sitten styroksi... mutta niin paksusti kuin mahdollista ylös ja sitten 10 cm betonia, mieluiten Eps halkeamanvahvistettua...
A-Man_08: Miten meni, saitko hyllyn ylös? :)
prototypen: Saattaa löytyä LVI-liikkeistä, saattaa olla nimeltään rörpendel. Protte
snowjim: Ehkä joku ihmettelee vastauksia myöhemmin: 1. Teippi voi jäädä paikoilleen, koska alinta riviä ei saumata, sinne laitetaan silikoni. Kuitenkin on odotettavissa, että teipin poistaminen voi olla hieman hankalaa. 2. Johtuu todennäköisesti kiinnitysaineesta, mutta valmistajan mukaan tässä olisin voinut saumata seuraavana päivänä vallitsevan ympäristön huomioon ottaen. 3. Ei ongelmia
Kretikos: [citat] Ostin valkoisen L-muotoisen muovilistan Ekesiööstä muutama vuosi sitten. Muistaakseni se oli käytävällä, jossa oli Elfahyllyjä ja vastaavia tavaroita. Se oli varmasti 25*25.
111111: Olen tekemässä olohuoneen täydellistä remonttia. Olin suunnitellut poistavani lattian vaihtaakseni olemassa olevan kutterinlastueristyksen. uuden lattiapäällysteen kanssa Mutta löysin erittäin hienon parketin nykyisen Ikean klikattavan lattian (tai vastaavan) alta. Mietin, onko mitään mahdollisuutta eristää kutterinlastujen painuneita alueita rikkomatta lattiaa. Suunnittelen
wvansl: Hei, Aion vetää alas sisäputken vanhaan savuhormikanavaan. Tämä kanava ei ole savupiipun keskellä, vaan sivussa. Haluaisin rakentaa savupiipun hieman suuremmaksi niin, että kamiina tulee savupiipun keskelle. Ylimääräiseen tilaan haluaisin mielelläni laittaa hieman polttopuita kamiinaa varten. Miten teen sen parhaiten? Rakentamalla sivulle muurauspalikoilla?
MathiasS: Viime vuoden muuri rakennettiin ilman isodrän-levyjä, mutta nyt on jälleen aika 8-9 metrin tukimuurille ja pohdin taas tätä isodränin käyttöä. Saadakseni selkeyttä alkuperäiseen kysymykseen soitin Isodräniin, ja he ilmoittivat selvästi, että muurin (8x16) läheisinä olevaa salaojitusta voidaan korvata isodrän-levyllä. Takana olevaa kerrosta mursketta ei voi korvata, ja se johtuu
pelpet: Kivivilla on parempi kosteudensäilyvyys kuin lasivilla. Jos et ole päättänyt, onko kylmä tai lämmitetty tila, voit laittaa ångbroms sisäpuolelle sen sijaan, että käyttäisit höyrysulkua.
pjodden: Pelkään vain, että se alkaa haista sitten, kun se on rakennettu sisään ja lämpö on kytketty päälle... silloin ei ole kovin hauskaa tehdä uudelleen! Mutta olisi hienoa, jos tätä ei tarvitsisi viedä pois ja ostaa paljon uutta eristettä.
nino: Mielestäni se näyttää hyvältä, paitsi se pieni kohta, mutta jos sinulla on hopeanharmaa tai valkoinen sauma, sitä ei varmaan huomaa.
hempularen: Aihe siirretty tänne /moderator
Ulf1: Kiitos inputista. Laskentaohjelmat ovathan helppoja täyttää, tuskin voi tehdä virhettä. Mutta kuten kirjoitat, bsta on kysyä snickare/ Ulf.
Kallebo: Kuinka paljon pelti maksoi ja mitä betonia käytitte?
eddiw: Eikö kukaan ole sitä mieltä tai kommentoi? (Kuva on klikattavissa suuremmaksi versioksi)
tommib: Olin varmaan ottanut muutaman lisää. Meidän friggebod, jossa on sama rakenne, seisoo 9 lecablockilla, jos muistan oikein, ja se on 5x3 m. Viisi blokkia per kantolinja on varmaan hyvä, kun ne ovat niin pitkät. Joo, vähemmällä määrälläkin pitäisi onnistua, mutta useampi jakaa painon paremmin ja vähentää ongelmia, jos blokki painuu. Minkälainen maa on alla? Kuinka suuri riski on
Mikael_L: Sellaisilla viistoreunaisilla laatoilla on usein paljon tyylikkäämpää sijoittaa pistorasiat kulmalaatikkoon seinän ja seinäkaapin väliseen kulmaan. Jos nyt ylipäätään on seinäkaappeja, mutta tässä tapauksessa on esimerkiksi.
thomasx: Minusta viesti meni perille, toki se olisi voinut olla hiukan selkeämpi, mutta vähän pitää itsekin keksiä 😉 Pöytäjouset ovat yleisiä veneissä, joten venetarvikeliikkeet yleensä varastoivat sellaisia. Tarkista Hjertmans, Erlandsons Brygga, Seasea tai joku lähelläsi. Pöytäjousien hienous on, että ne ovat sileitä ja tasaisia myös avatussa asennossa ja antavat hyvän saumankohdan
heimlaga: Ruuvi on trapetsikierteinen, jotta se sekä liikkuu helposti että sillä on suuri liike per kierros. Trapetsikierteisiä kierrevarret ja trapetsikierteiset hitsausmutterit ovat ostettavissa esimerkiksi Swebolt-ruuvikaupasta. Sen jälkeen on helppoa hitsata kiinni vahva peltikappale mutteriinsa ja hitsata pyörötankoa ruuvin toiseen päähän.
academia: [citat] Jos kiinteistön asunnonovet ovat paloluokiteltuja ja asennettu ennen ~1970, niissä voi olla asbestia itse ovissa. En tiedä kuitenkaan, kuinka yleistä oli asentaa paloturvallisia asunnonovia ennen. Mutta ei ole mitään riskiä, jos ovet poistetaan kokonaisina, kuten he todennäköisesti tekevät.
WaldenWoods: Betoni ja lattia johtavat kosteutta. Jos laitat puukoolaukset suoraan siihen, puukoolaukset homehtuvat muutaman vuoden sisällä kosteustason mukaan. Jos laitat painekyllästetyt puukoolaukset, ne kestävät 10-20 vuotta, mutta alkavat sitten haista kauhean pahalta. Paras ratkaisu: Vältä puulattian asentamista kyseiseen rakenteeseen. Asenna sen sijaan klinkkeri. Seuraavaksi paras ratkaisu:
snowjim: Joo, minulle on ehdotettu liimaamista aiemmin, mutta se on vähemmän hauskaa, jos tarvitsee vaihtaa peitelevyä tai jopa poistaa se. Jos käytetään upotettuja kantoja, ei se ole niin paha kaapeissa, lisäksi eikö siihen tarvita vain 8 ruuvia yhteensä suureen kappaleeseen.
hempularen: Autoin poikani keittiöremontissa keväällä. Suurin osa rappauksesta irtosi, paitsi siellä missä edellinen omistaja oli korjannut kipsilaastilla. Rappasin pinnan uudelleen kipsilaastilla. Tuli kyllä joitakin reikiä, jotka olisin voinut tasoittaa uudestaan, mutta ei sen tarvitse olla täysin tasainen, jos on tarkoitus laatoittaa; tärkeintä on, että mikään ei törrötä. Kipsilaasti