Hei

Olen juuri muuttanut Kööpenhaminasta ja muuttanut yhteen avopuolisoni kanssa (etukäteen pahoittelen huonoa tanskalais-ruotsiani). Olen aina haaveillut remontoimisesta ja mahdollisuus on vihdoin täällä - koko 59 km vuonna 1943 rakennetussa landshövdingehuset-talossa :D

Yritän hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla kalliit Göteborgin neliömetrit ja haluan purkaa seinän keittiön ja olohuoneen väliltä luodakseni tilan tuntua. Olemme palkanneet rakennusyrityksen tekemään työn, koska varmistamme, ettemme aloita sitä itse, jos seinä on kantava!

He ovat avanneet ensimmäisen kerroksen seinästä ja sanovat heti, että se on kantava ja haluavat asentaa kantavan liimapuurungon vahvistuksena. Mutta mutta...olen aina epäillyt, että tuo seinä on kantava (olen itse opiskellut vähän rakennussuunnittelijaksi 10 vuotta sitten, mutta lopetin). Menen siis kaupunkisuunnitteluvirastoon löytämään alkuperäiset piirustukset vuodelta 1943 (ja vuoden 1983 remontin - asuntojen yhdistäminen) löytääkseni vastauksen. Rakennuksen pohjapiirustus liitehuoneistoista, huoneiden ja seinien sijainteja sekä punaisella ympyröity kohde, jota arvioidaan kantavaksi seinäksi.

Mutta minun on myönnettävä, etten ehkä ole niin asiantunteva vain 1 vuoden rakennussuunnittelun opiskelun jälkeen 10 vuotta sitten, ja tarvitsen vähän apua piirustusten katseluun. Jos useimmat uskovat, että seinä on kantava, haluan antaa käsityöläisten asentaa palkin, jos monet uskovat, ettei se ole kantava, haluan maksaa rakenneinsinöörille asiasta vahvistuksen paperilla.

Etukäteen kiitos avusta, odotan innolla vastauksia, jotta voin oppia jälleen jotain rakenteista

Useampia piirustuksia:
katso liitettä Fasad 1942.pdf
katso liitettä Konstruktion bja?lklag over ka?llare.pdf
katso liitettä konstruktionsritning grundplan 1942.pdf
katso liitettä PLan 1. va?gning 1942.pdf
katso liitettä Plan 2. va?gning 1942.pdf
katso liitettä Plan av ka?llare.pdf
katso liitettä Plan av vinden 1942.pdf
katso liitettä Plan och section 1983.pdf
katso liitettä Planritning 1983.pdf

Mån

Viimeksi muokattu:
Aloita ottamalla yhteyttä yhdistykseen, jos se on kantava, sinun on todennäköisesti saatava hyväksyntä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.