Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Petronella123: Uskomme, että tämä on alkuperäinen vuodelta 1904, koska se oli tervapaperikerroksen alla + todella vanhan paneelin kanssa, joka oli kiinnitetty taotuilla nauloilla. Punainen sauma on kivikova ja on siveltimellä maalattu kaikkiin sahattuihin päätypaloihin. Epäilemme, että faluröd-pigmenttiä on sekoitettu tai jotain muuta rauta-pohjaista ainetta. Olemme sahanneet talon väliseiniä,
Räknenisse: Todella papp? Ymmärrän, että se piti vernissata ja maalata, jotta se kestäisi kulutusta lattiana. Kuulostaa korostuneesti pienibudjettiselta vaihtoehdolta. Veikkaan, että hyvin vähän esimerkkejä on säilynyt... Hauska kuulla joka tapauksessa:)
oceanis: [citat] Ehdottomasti riski on hyvin suuri, koska normaalisti sisäinen seinä tukee kattotuoleja ja välipohjia, joten älä lähde siitä, että talo voisi olla ilman taka- tai puurungon sisäseinää, riippuen talosi rakenteesta. Mutta onhan mahdollista tukea väliaikaisesti, jotta voi vaihtaa vaurioituneet osat sisäseinän tapauksessa, jos se osoittautuu tarpeelliseksi.
bossespecial: Kuten näyttää, aiot katkaista ainoat raudat, jotka ovat levyn alareunassa portaikon aukon reunassa. Tämä raudoitus toimii levyn tukena aukkoreunassa. Yksi tapa voisi olla vahvistaa levyn alareunaa hiilikuidulla. On lisättävä, että en näe koko piirustusta. Jos levy on jatkuva kaikkien seinien yli ja että kaikkien yli on yläraudoitus, sinulla voi olla onnea, ettei nykyinen alueesi
Forllin: Hei Novisfixaren! Valitettavasti minulla ei ole vastausta, mutta minulla on itse asiassa sama ongelma kuin teillä. Joten olen myös erittäin kiinnostunut näkemään, mihin tämä keskusteluketju voi johtaa. Päivitäthän meitä mielellään siitä, miten menee! Onnea matkaan, Fallberg
Simon Widholm: Nyt on kulunut jonkin aikaa siitä, kun kirjoitit pohdinnoistasi. Miten on mennyt? Oletteko jo rakentaneet kattolyhdyn ja oliko teidän suunnittelijallanne mitään vastalauseita rakennusehdotuksiasi vastaan? Hienosti tehdyt luonnokset Ystävällisin terveisin // Simon
Björn Melander: Naulapistoketta tulisi välttää katossa palonkestävyys huomioon ottaen. Käytä sen sijaan betoniruuvia tai Spikes [bild] Jos välipohjassa halutaan ääneneristystä, rakenteen tulisi levätä seinien päällä kuten yllä kuvattu.
pikapika: Onko kenelläkään tietoa, mitä käytettiin 60-luvun lopulla ulkoseinän (tiili) kiinnittämiseen puurunkoon (Hultsfredshus)? Oliko kyseessä suuret naulat ja reikänauha?
bossespecial: Jos kattokulma on alle 15 astetta, ei oteta huomioon, että lumi liukuu alas alemmalle osalle. Kuitenkin pitäisi ottaa huomioon, että tuuli voi kerätä kinoksia korkeammalle osalle. Kuinka paljon eristystä olet ajatellut? Tavallisissa rakennuksissa eristysvaatimukset määrittävät yleensä sekundaarikannattimien korkeuden. Toinen pieni asia, jota kannattaa miettiä, on katon tuuletus, kun
Mag1c: Olen nyt keskustellut osaavien snickareiden kanssa ja aion vetää muovin alas seiniltä, läpi lösullen, alakerran muoviin asti. Kosteuden kannalta olisi toiminut OK vetää muovi vain spånskivorna alle, mutta se olisi ollut vaikeampaa säilyttää talon alipaine. Muovin vetäminen trapphålet asti olisi myös toiminut kosteuden ja alipaineen kannalta, mutta olisi ollut riski, että tuuli
Creekville: Hei! Tänään meillä oli palotarkastus, jossa havaittiin, että kattotuoli on kiinni savupiipussa mikä ei ole sallittua... Joten, jotta meillä ylipäänsä olisi lämpöä, tämä on korjattava. Kysymys on vain siitä, miten tämä voidaan tehdä sopivimmalla tavalla? Onko jollain tietoa ja vinkkejä tai neuvoja? Liitän myös kuvan, jotta näette mitä tarkoitan... Terveisin [bild]
Fjojtmehmet: Aja 20x2 litteestä Voit ostaa muutamia paloja paikalliselta sepältä. Niin ohuita juttuja taivutat helposti ruuvipenkissä.
ItWasntMe: [citat] Jos työskentelet suurilla rakennustyömailla ja urakalla, sitä ei tehdä. Jos työskentelet ammattimaisesti yksityishenkilöiden kanssa ja olet korkealla tasolla puuseppänä, kaikki käyttävät korjausmaalia naulankannoissa. En tunne ketään, joka ei käyttäisi korjaustussia. Itse käytän jopa akryylimassaa ja täytän pienen reiän, jos naulapyssy meni liian syvälle.
snowjim: Olen tullut siihen tulokseen, että se ei sittenkään ole kiveä, en kuitenkaan tiedä, mitä materiaalia se on. Levy on joka tapauksessa nyt liimattu ja ohjeiden mukaan liiman kovettuminen kestää 4-7 päivää, joten sunnuntaina kiertimet voidaan poistaa.
Anders Hägg: Tänään minulla on baarikaappi ja kirjahylly tämän seinän edessä, mutta ajattelin myydä nämä huonekalut ja rakentaa kaiken seinän sisään.
Daniel Bladh: Käytä kuviosahaa! Yläjyrsin ja upotussaha vievät puoli ikuisuutta pystyttää pienen asian vuoksi, ja ne pölyttävät koko asunnon.
Jonas Ottosson: saattaa ajatella niin juu. mutta ullakko on vain eristettä ja ristikkorakenteisia kattotuoleja. joten sitä ei voi sisustaa. ja minulla on sama ilmanvaihtoaukko vaatekaapissa ja pienessä WC:ssä, ja siellä katto ei ole matalampi kuin kylpyhuoneessa ja pesutuvassa.
corre: [citat] http://www.rinkabyror.se/artikel/takjarn-2-m/
PerOF: Aluksi sekä kipsi että puu ovat kuolleita materiaaleja, biologisesti katsoen. Kun sanotaan elävä, tarkoitetaan, että puu liikkuu, erityisesti radiaalisesti vuosirenkaiden suuntaisesti. Siis saumakohdissa. Samaan aikaan kipsi on liikkumaton ja voi ylittää puun saumojen raot. Esimerkkinä tästä ovat kattolistat, jotka voivat kestää satoja vuosia. Mutta jos sade pääsee sisään, katto
Dcaprio: Hei! Olen rakentamassa kaiutinkaappia 18 mm koivuvaneri ja haluaisin tehdä finger joints mahdollisimman helposti. Onko kellään vinkkejä, miten voisin helpoiten edetä? Rakentaako jyrsinmalli? Sahata ja käyttää talttaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita! Terveisin Dcaprio
eddiw: [citat] Ok, sama kuin meilläkin siis toisin sanoen. Kysymys on, onko äärimmäisen kuiva kesä tehnyt niin, että siitä tulee näin, tai mistä se voi johtua? Nyt on taas laitettu kunnolla lämmitys päälle kotona.. Olen saanut halkeaman juuri savupiipun viereen yläkerrassa, siis juuri missä seinä kohtaa savupiipun.. Luulen, että siellä on vanha pintakerros, luultavasti puuta yhdessä
ktm250: [citat] Joko pohjustat sen Gypsumprimerilla ja rappaat Gypsumilla tai käytät Weberin Designputsia.
oceanis: [citat] Kevytbetonia ei ollut olemassa vuosina 1890-1910, joten se on todennäköisesti aivan tavallinen tiiliseinä. Mutta olipa onni osua vanhaan tuuletusaukkoon aivan keskelle. :)
mag00: Ei, luulen että siitä tulee aivan liian harvaa. Ampiaiset pääsevät sisään, jos on pienikin rako, joka on suurempi kuin tyyppi 2-3 mm.
thomasx: Olen melko varma siitä, että se on ilman saumaa, mutta se täytyy varmasti saumata, se on selvästi rakenteilla.