A-Man_08: Otin sen, mikä sopi parhaiten kotona olevista. Minulla ei ollut oikeaa skruv brunpluggille, joten käytin kahta montageskruvia 4,2mm rödpluggissa 5mm reiässä. Skruvit pysyivät tiukasti ja hyvin. [bild]
Silver78: Miten meni?
MSlimD: Hei, Vähän myöhässä ehkä, mutta vastaan silti. Ehkä tästä on apua jollekin muulle, joka kohtaa saman ongelman. Työskentelen rakennusalalla virkamiehenä ja erikoisalani on betoni. Olen osallistunut tutkimuksiin, jotka koskevat juuri betonirakenteita ja betonia. Selitykseni ei välttämättä ole oikea, ja virhelähteen varmistamiseksi saattaa olla tarpeen ottaa näytteitä ja tutkia
Disneygrisen: [citat] Joo, minun täytyykin luultavasti ostaa sellainen Atle kuulostaa siltä :D On kai varauduttava siihen, että tulee jälkiä. Karmi maalataan joka tapauksessa, joten kai minun täytyy kitata, jos tulee jälkiä :)
Rooth07: On varmaan vähän tekemistä lumimäärien ja muun kanssa ♂️
mclovin77: Hei ! Mietin samaa ja olen löytänyt sahan, joka myy 44x170 mm ponttilautaa. Miten kävi saunan kanssa ? :) Olisi kiva nähdä kuvia ja kuvausta, jos sait sen valmiiksi ! Terveisin
Lillmyravägen: Kiitos vastauksestasi harry73 En kuitenkaan tiedä, tulinko yhtään viisaammaksi?! Edelliset omistajat eivät olleet tupakoitsijoita! Hajua ei ollut ensimmäisellä viikolla, kun asuimme täällä, mutta haju tuli, kun havaitsimme sen tiskialtaan alla. Ei ole väliä, kuinka paljon siivoan tai tuuletan, haju palaa aina. Vaikea kuivattaa vaatteita ulkona, kun on -6 astetta. Meillä oli tänään
LarsGotthard: Minulla on ulkoportaikko, katso kuva, joka on laatoitettu Espanjassa (ei koskaan pakkasta). Rankkasateilla (joskus useita päiviä) portaikko vuotaa vettä alapuolelta. Luultavasti vedeneristys ei ole tehty oikein. Olen kuullut, että saumoja voi käsitellä ylhäältä jollain tiivistysaineella ja siten välttyä koko laattojen uudelleen tekemiseltä. Tietääkö joku tästä jotain?
Stefan1972: [citat] Ehdottomasti, mutta sain käsityksen, että ts halusi jotain, joka ei notku ollenkaan ja silloin luulin, että palkki ratkaisisi asian verrattuna vastaavaan puuhun. Sinulla on lisäksi pylväs palkin keskellä, kuten kuulostaa?
Hamillton: Hei! Tarvitsemme apuanne korvaamaan talon rakennusvuonna -71 tehdyn lattiarakenteen. Sen jälkeen kun elementit jäätyivät alakerrassa, edellinen omistaja jätti huoneen pintamateriaalittomaksi Anticimexin jälkeen. Haluaisimme saada aikaiseksi joko lattialämmityksen tai paremman eristyksen alhaalta. Huoneessa on myös ollut hieman ummehtunut haju, joten laitamme mielellämme uutta raikasta
jonmo: Huippua, kiitos avusta! Luulen, että kiinnitän kevyemmän palkin ja varmistan, että nostan vain asioita, jotka painavat yli 100 kg kesällä toisin sanoen.
daniel76: Löysin tämän selityksen, mutta siinä oli vähän vaikeuksia ymmärtää sitä täysin.
kest: [citat] justusandersson On ohimennen unohtanut mainita, että tuulikuorma voi olla merkittävä, joskus jopa suurempi kuin lumikuorma, kun kulmaa lisätään. (ymmärrän, että justusandersson tietää tämän, mutta tiedoksi muille.)
Skoldsjo: Hei Olen miettinyt uuden projektin aloittamista ja suuren kanalan rakentamista. Meillä on tilalla paljon Sly/Lehtipuita, joita olen miettinyt. Ajattelin sahata pöytäsahalla pois kaksi puolta 45mm paksuuteen ja käyttää tätä rakennusprojektin tukipilareina. Vaihtoehtoisesti tehdä siitä hieman paksumpaa ja rakentaa se hirsitalon tapaan. Voisiko tämä toimia sly/lehtipuilla? Hyödyt ja
Strip: [citat] Mja, en tiedä tarkkoja mittoja, mutta tiedän että se on 200 mm korkea. Arvioin sen olevan noin 200 mm leveä yläosasta ja 100 mm ensimmäisen 100 mm eristyksen kerroksen alapuolella. Alhaalla on 10 mm rauta ja yksi ylhäällä yhdessä verkon kanssa. Mutta kantbalke ei varmaankaan auta minua erityisen paljon, se on kahden metrin päässä. Mutta minun pitäisi pystyä asettamaan
gullan2007: Hei! Olen menossa Saksaan ja ohitan Lyypekin. Onko jollakin vinkkejä hyvistä taimitarhoista ja rakennustarvikekaupoista lähistöllä? Mitä erityisen hintansa arvoista löytyy? Joku sanoi juuri, että sähkökäyttöiset työkalut ovat halvempia, tietääkö joku? Onko foorumilla jokin kategoria ostovinkeille?
RSRC: [citat] valitettavasti olen itsekin karvaasti oppinut, että ilmanvaihto tuossa välikerrostilassa ei koskaan riitä, ellei siihen panosta kunnolla. Eli esimerkiksi kosteudensäädöllä varustettu kylpyhuonepuhallin, joka kestää hieman kellariympäristöä. On tärkeää, että tuo tila eristeen takana pysyy kuivana. Ulkoinen salaojitus ja eristys voivat auttaa paljon, mutta kosteus tulee
danielte: Olen tekemässä laajennusta ja pohdin ulkoseinien sisäpintaa. Voiko sen sijaan, että tasoittaisi, liimata kipsilevyt suoraan lohkoihin? Voiko tulla ongelmia kosteuden kanssa, jos se kulkeutuu lohkoissa kipsiin tai levyn paperiin? Kiitos avusta!
byron v2: TS: Jos et ole tuntipalkalla, jatka työntekoa ja laskuta. Ei yleensä ole niin vaikeaa käsityöläisille yksityishenkilöitä vastaan :)
Sonny82: Hei, minulla on joitakin kysymyksiä ja pohdintoja seinästä, jonka oletan olevan kantava tai tukevalla tavalla. Talo on noin vuodelta 1920 ja se on polttamatonta tiiltä/Savitiiltä. Kyseinen seinä on myös sitä ja siinä on kosteusongelma. Se murenee lattiasta noin 50 cm korkeuteen ja haluan yksinkertaisesti päästä siitä eroon avatakseen keittiön ja viereisen huoneen välistä tilaa.
pelpet: Pian 8 vuotta myöhemmin ja kysymys on edelleen ajankohtainen. Aihe on täysin egogooglaamaton. Voidaanko tätä kangasta levyllä kutsua joksikin muuksi kuin vävlaminat?
Stefan1972: Kaikki talot voidaan tietysti siirtää, ja varmastikin on mahdollista rakennuttaa niin, että saat yhteenliitettyjä moduuleja. Hankalaksi saattaa kuitenkin muodostua rakennuslupapuoli, jos kyseessä on pysyvä asuminen. Ei aavistustakaan, miten se toimii yksityiskohtaisesti..........Väliaikaiset ratkaisut ovat yleensä väliaikaisia ja todennäköisesti ajallisesti rajoitettuja. Muuten ne ovat
Christian Ek: Hei, Olen asentamassa tasoituslattiaa autotalliimme, josta teemme asuintilaa kotona. Samalla aiomme vaihtaa ulko-oven ja asentaa sivuvalot sen viereen. Tasoituslattialle aiomme laittaa LK lattialastulevyt ja lattialämmityksen, sitten tasoittaa päälle ja laittaa klinkkerit. Nyt kysymykseni. Miten toimitaan parhaiten ulko-oven kohdalla? Olemme valmistelleet uudet laudat oven kohdalle
Solskensbyggare: Joo, säätiivis on ajatus. Joten nyt on suunnitelmana lattianiskat, sitten pystyttää ulkoseinät, katto päälle, tiivistää seinät säätä vastaan ja sitten lattia päälle. Silloin se on auki mahdollisella kostealla säällä, kunnes se on "suljettu".
spaxx: Tiivisteen pitää olla paikallaan ennen listoja jne., koska se on useamman vuoden päässä ajallisesti. Joko täytetään jollakin massalla tai laitetaan sinne jokin kohtuullisen tiivis lista/tiiviste.
Tynny: Aion laittaa klinkkereitä autotalliin. Mutta lattia on maalattu aikaisemmin 2komp epoksimaalilla. Tietääkö joku, täytyykö se hioa pois tai vaihtoehtoisesti himmentää, jotta kiinnityslaasti tarttuu?
Stefan1972: [citat] En tarkoittanut, että juuri piikkitulppa olisi oikea valinta ts:n sovellukseen vaan enemmänkin tulpan tyyppiä. Nämä ovat usein pitkiä suhteessa halkaisijaan, toisin kuin tavalliset tulpat, jotka usein ovat paksuja ja lyhyitä. Jos on sitten huokoinen seinä ja luulee, että tavalliset tulpat ovat oikea valinta, niin menee helposti pieleen, kun usein virhe tapahtuu jo poratessa ja
justusandersson: Olin ehkä hieman kiireinen, kun kirjoitin jotain, joka vaatii hyvän selityksen. Kaava voidaan lukea: P (pistekuorma) kertaa L (jänneväli) korotettuna kolmanteen potenssiin jaettuna 48 kertaa E (kimmokerroin) kertaa I (poikkileikkauksen hitausmomentti) antaa taipuman. Kimmokerroin on eri arvoinen eri materiaaleille ja lujuusluokille. Esimerkiksi rakennuspuu C14 7000 MPa, sama C24 11000 MPa,