8 016 lukukertaa ·
15 vastausta
8k lukukertaa
15 vastausta
Halpa julkisivu suureen kaupalliseen asuinrakennukseen. Vinkkejä kiitos.
Sivu 1 / 2
Omistan kiinteistön, jossa on aloitettu seuraavasti:
Kellari muurattu betonilohkoilla ja valettu betonikatto kellarin päälle, noin 130 m2.
Tämän päällä on teräsrunko (I-palkit) pulpettimuodossa, johon kiinnitetty valmis peltikatto.
Tästä pitäisi tulla asuintalo kaupallisella suuntautumisella, eli haluan viimeistellä tämän mahdollisimman edullisesti, mutta kuitenkin pitkän aikavälin taloudellisuutta ajatellen lämmityksen ja kunnossapidon osalta. Lopputuloksen pitäisi kuitenkin mielellään näyttää melko "maalaistyyliseltä". Kokonaisseinämäinen on noin 260 m2, joten hinta on tärkeä.
Ajattelin hakea apua teiltä foorumilta, jotka olette varmasti selanneet netissä ja löytäneet paljon mielenkiintoista; tarvitsen vinkkejä sekä julkisivuun että eristykseen ympärivuotiseen käyttöön. Seinien sisäpuoli tulee verhoiltu kipsillä tai puupaneelilla.
Jos olen unohtanut jotain tärkeää, kertokaa, niin täydennän.
Ystävällisin terveisin,
Koffegbg
Kellari muurattu betonilohkoilla ja valettu betonikatto kellarin päälle, noin 130 m2.
Tämän päällä on teräsrunko (I-palkit) pulpettimuodossa, johon kiinnitetty valmis peltikatto.
Tästä pitäisi tulla asuintalo kaupallisella suuntautumisella, eli haluan viimeistellä tämän mahdollisimman edullisesti, mutta kuitenkin pitkän aikavälin taloudellisuutta ajatellen lämmityksen ja kunnossapidon osalta. Lopputuloksen pitäisi kuitenkin mielellään näyttää melko "maalaistyyliseltä". Kokonaisseinämäinen on noin 260 m2, joten hinta on tärkeä.
Ajattelin hakea apua teiltä foorumilta, jotka olette varmasti selanneet netissä ja löytäneet paljon mielenkiintoista; tarvitsen vinkkejä sekä julkisivuun että eristykseen ympärivuotiseen käyttöön. Seinien sisäpuoli tulee verhoiltu kipsillä tai puupaneelilla.
Jos olen unohtanut jotain tärkeää, kertokaa, niin täydennän.
Ystävällisin terveisin,
Koffegbg
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Södermanlands län0
· 983 viestiä
Miten rakennuslupa on muotoiltu?
Rakennuslupaa ei ole vielä laadittu, se on olemassa oleva rakennus, joten se on enemmänkin rakennusilmoitus käyttötarkoituksen muutoksesta. Varastohallista kaupalliseen asuintaloon. Joten rajoituksia ei ole ollenkaan.
Maatilakohteella kaavoittamattomalla alueella.
Tiedän, miten kunta toimii, ja omistan nykyään 8-9 taloa/kiinteistöä, joiden rakentaminen tai peruskorjaus on aloitettu alusta.
Tiedän, että on olemassa rumia peltijulkisivuja, mutta mitkä ovat kauniita?
On olemassa erilaisia muovi- ja lasikuitujulkisivuja, mutta en löydä mitään todella kauniita sieltä myöskään.
Joten vähän vinkkejä siihen kiitos.
Tiedän, miten kunta toimii, ja omistan nykyään 8-9 taloa/kiinteistöä, joiden rakentaminen tai peruskorjaus on aloitettu alusta.
Tiedän, että on olemassa rumia peltijulkisivuja, mutta mitkä ovat kauniita?
On olemassa erilaisia muovi- ja lasikuitujulkisivuja, mutta en löydä mitään todella kauniita sieltä myöskään.
Joten vähän vinkkejä siihen kiitos.
Isolertimmer ehkä? 200 kr kvm (på siten finns till och med en materialkalkylator). Kun sitten ruiskumaalaat talon, maalaus sujuu nopeasti. Voisit pystyä käsittelemään hirttä petsillä, mikä tekee uudelleenmaalauksesta kustannustehokasta. Näyttää myös maalaiselta.
Jos sinulla nyt on vain teräsrunko, niin saattaisi olla perusteltua muurata seinät jonkinlaisella kevytsoraharkolla, jolla on hyvä eristysarvo, ja sitten vain rappailla se.
(on erittäin paljon halvempaa ostaa kevytsoraharkkoja Puolasta)
(ja onneksi olkoon, että sinulla on kunta, joka on hauskempaa olla tekemisissä kuin se, jossa minä asun)
(on erittäin paljon halvempaa ostaa kevytsoraharkkoja Puolasta)
(ja onneksi olkoon, että sinulla on kunta, joka on hauskempaa olla tekemisissä kuin se, jossa minä asun)
Monet Ruotsissa myytävät kevytbetonimerkit löytyvät myös Puolasta halvemmalla hinnalla, jos olen ymmärtänyt oikein. En ole itse koskaan henkilökohtaisesti ostanut sieltä. Mutta olen ollut työpaikoilla (pellinvalmistajana), jossa kaikki sementtipohjaiset tuotteet on tuotu Puolasta. Jos etsit hieman foorumeilta ja Googlesta, voit varmasti löytää jonkun yrityksen, joka auttaa sinua tuonnissa.
Mietin, onko olemassa sandwichpaneeleja, jotka ovat peltiä, jossa on vaahtoa välissä. Näin sellaisia Kiinassa rakennusmateriaalimessuilla siellä. Halpoja kuin mikä....
Onko kukaan nähnyt sellaisia Ruotsissa?
Onko kukaan nähnyt sellaisia Ruotsissa?
Sandwich-paneelit ovat saatavilla lukuisissa eri malleissa. Yleensä myydään yrityksiltä, jotka myös myyvät halleja, kuten esimerkiksi lindab ja tectum. Mutta jos haluat "maalaismaisen" ulkonäön, se ei luultavasti ole oikea valinta.