N
ninhuo: [citat] kiitos paljon, se oli todellinen päänvaiva ja kokemus/tieto yllä rikkautta lisää.
22 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
J&A&S
J&A&S: Olen kunnostamassa taloa, joka on rakennettu noin vuonna 1900. Tiilirakennus, jossa puinen välipohja. Sisäkatto on cloison, eli rappaus, ruokomatto, harvalauta. Palkkien välit on täytetty hyvin kevyellä, valkoisella hienolla rakeella. Hajoaa sormien alla ja jättää hieman liitujälkiä. Se on niin kevyt, että se kelluu. Ei pala. Emme tiedä, milloin täyte on lisätty, mutta emme näe
0 vastausta · 883 lukukertaa
·
T
Tväråna: Kävi ilmi, että Södra höylää vanhan profiilin mukaan, kun taas Moelven käyttää tylsempää mutta nopeampaa profiilia, jossa on yhdeksänkymmenen asteen kulma yläreunassa.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
F
fredl: Löysin itse vastauksen Boverketin kirjoituksista. Tämä voidaan laskea ruuhkakuormaksi 4,0 kN/m2 mitoituksessa. Muuten kuin purkamalla koko lattia ja kaksinkertaistamalla palkit sekä lisäämällä toinen tuki, se ei täytä vaatimuksia.
8 vastausta · 1,8k lukukertaa
S
Storstefan100: Hienoa, kokeillaan niin ja pidetään peukkuja, että vältetään liian leveä ruma peitelist. Kiitos vinkeistä Stefan.
5 vastausta · 13,1k lukukertaa
·
H
hakan_975: Asennetaan pystysuorille, vaakasuorille koolauksille tai muulle ruuviin kiinnittyvälle materiaalille: [MEDIA=youtube]RrIGM-TXcls[/MEDIA] OSB riittänee oikein hyvin.
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Kaikki paitsi @Johan Gunverth.
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
MathiasS
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: [citat] Kaksoisneliösymboli tarkoittaa, että se on ns. kaksinkertaisesti eristetty ja siksi sitä ei saa liittää suojamaahan (keltavihreä). Laita mieluiten puristin, esim. ”uboot” siihen keltavihreään, jotta asennus on tehty oikein. https://www.clasohlson.com/se/Kopplingsklämma/p/32-7795
11 vastausta · 11,7k lukukertaa
Åsa Lund
Åsa Lund: Kurjuus!
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
Åsa Lund
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
E
Ett_unikt_namn: Jäin kaipaamaan vastauksianne. Mutta kuten kirjoitin yllä, se on oikeastaan vain ovi yläpuolella oleva osa, johon laitettiin kipsiä, joka ulottuu ovirungon päälle niin paljon, että syntyy suuri rako. Minun täytyy jotenkin kaivaa kipsiä pois. Ongelmana nyt on sahata 45 asteen ovenkarmi niin, että ne sopivat toisiaan vasten... ..nyt löysin jiirilaatikko :-)
21 vastausta · 28,4k lukukertaa
·
O
Ovanskogs: Joo, se kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta, mutta ajattelen, että se on helpompaa/menee nopeammin, jos käytetään rätt breddin plyfa (smygens djup + 28 mm) sänksågen avulla? Samaan aikaan, se luultavasti toimii hyvin, jos asettaa gyproc, ja antaa sen mennä ulos jonkin verran ylimääräistä, ja sitten painaa OSB:tä glesen ja gyprocin vasten, ja leikata sitten gyprocin oikeaan
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
13th Marine
13th Marine: Aikaisempi kokemus duracoatista foorumilla: https://www.byggahus.se/forum/threads/dalig-produkt-duratrapp-fran-duracoat-ab.214768/
3 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
L
Lini: Ostin hitsauslaitteen ;) Kiitos teidän input
12 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
T
Tptfm: Joten... Olen remontoimassa isoa kylpyhuonetta. Suurin osa seinistä tulee olemaan suuria, valkoisia kaakelilaattoja ja lattia sekä seinät suihkun sisällä ovat hieman harmaapilkullisia klinkkerilaattoja. Haluan sauman, joka mahdollisimman hyvin pitää lian ja värjäytymät poissa. Keittiössä ja pienemmässä kylpyhuoneessa (remontoin koko taloa) olen saumannut Lipsin saumalla sävyssä
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
N
Nixon69: Hei Suunnittelen asuntoa taloon ja minun täytyy sitten paloturvallistaa sisäkatto. Boverketin vaatimus vähimmäiskorkeudesta 240 cm aiheuttaa minulle ongelmia. Esimerkiksi Gyprocin ohjeiden mukaan tarvitaan 2 kpl Gyproc F 15 mm kipsilevyjä, vähintään 45 mm mineraalivillaa sekä vähintään 170 mm korkuisia puulistoja. Tämä laskisi katon noin 20 cm. (Kokonaiskorkeus olisi noin 222 cm
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
SMalin
SMalin: Hei b8q, tarkoitan pulpettikattoa.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
C
Christian Malmö Praktiska: Heippa! Minua kiinnostaa, jos jollakulla on elokuvia, joissa pedagogisesti selitetään, kuinka käyttää tumstockia. Esim. kuinka mitataan smyg ja kulmat. Papersihkonen olisi myös ok. En löydä itse mitään hyvää.
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Rikkoutunut linkki taas. Näin voit nyt löytää PDF:n http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:962607/FULLTEXT01.pdf
15 vastausta · 13,3k lukukertaa
Bybe
Bybe: Hei. Tulen avaamaan osan kantavasta seinästämme noin 5100 mm. Osa aukosta on jo avattu ja kevennetty palkilla, joka on rakennettu puolestaan koolauksilla, tämä palkki on 260x65 mm. Perusta on sorapedillä, noin 500 mm x 170 mm valettu reunus, johon on sitten rakennettu noin 190 mm leveä seinä. Kysymys 1. Tietääkö kukaan, tarvitseeko perustusta vahvistaa, ja jos tarvitsee, miten tämä
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Immobil
Immobil: Tilaa uusi porras, kuten aiemmat puhujat ovat sanoneet. Askeleet eivät mieluiten saisi olla liimattuja, vaan pelkästään ruuvattuja.
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
K
krenr09: Ehkä voisi käyttää 50mm paroc https://www.paroc.se/produkter/byggisolering/isolering-for-putsade-fasader/paroc-linio-10
12 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
L
Leezoor: [citat] Ei, olet oikeassa, se on vain julkisivutiili! Kiitos kaikista vastauksista!
18 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
K
Klinker66: Etsin inspiraatiota sisäportaalle, joka sijoitetaan kiinteistön osaan, jossa ei ole seinää (katso kuvan vasen puoli). Onko kenelläkään ehdotuksia siitä, miltä portaan rakenne voisi näyttää liitteenä olevan kuvan perusteella? Ehkä jollakulla teistä on jo olemassa sellainen rakenne, jonka haluaisin? Liitä mielellään kuva siitä vastauksena ja kerro miten rakenne on tehty. Kiitos!
0 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
J
justusandersson: En ollut tarkoitus tehdä asiat hankaliksi teille. Sivuuttaa kirjoittamani, jos se ei tunnu relevantilta.
19 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
D
duell: Voin kuvitella, että sitä tulee erityisen paljon, kun edes kipsiä ei ole hidastamassa ilmaa.
6 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Parasta olisi, jos voisit saada terassihuoneen aivan runkoa vasten. Eli myös tiilien taakse.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
L
leihen: Hei. Onko jollakulla kokemusta siperialaisen lehtikuusen käytöstä eristämättömässä ulkohuoneessa? Talvella ja kesällä on suuria lämpötilaeroja, noin 0 asteesta 45-50 asteeseen, ja joskus voimakasta auringonvaloa. Ajattelin myös asentaa sen piilokiinnityksellä. Lautojen pituus on noin 360 cm. Ristikon etäisyys on 600 cc.
0 vastausta · 958 lukukertaa
A
Anonymiserad 239657: Nyt minulla ei tosin ollut kosteutta. Mutta edellinen omistaja oli laittanut puupalkit ja eristeen suoraan betoniseinää vasten. Revin sen heti nähdäkseni oikeastaan, löytäisinkö telekaapelin sieltä, mutta sitä ei ollut =) Revimme alas kaiken, mikä oli puuta ja eristystä, ja piilotimme sähköt. Siistimme pinnan hienobetoni kanssa saadaksemme sileän pinnan. Sitten käytimme stobrukia
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
P
Per_Eriksson: Polyuretaanivaahto, helppoa eikä se kuitenkaan näy. Sisäpuolelta voit kaivertaa hieman, kun se on kovettunut, ja siistiä tasoitteella, jos sinulla on sitä seinissä tänään.
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
A
A-Man_08: Otin sen, mikä sopi parhaiten kotona olevista. Minulla ei ollut oikeaa skruv brunpluggille, joten käytin kahta montageskruvia 4,2mm rödpluggissa 5mm reiässä. Skruvit pysyivät tiukasti ja hyvin. [bild]
19 vastausta · 14,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.