Barrett81: Hei, Olen lukenut Byggahus-sivustoa pari vuotta ja nyt esitän ensimmäisen oman kysymykseni. Rakennan kivitaloa, kanavamuuritiili ja välipohja Lecasta. Aikomuksena on asentaa kipsilevyjä sileiksi kattopinnoiksi makuuhuoneisiin. Lecavälipohjien luonnollinen muoto on ylösalaisin oleva U. Olisin kiitollinen ideoista, miten parhaiten kiinnittää kipsilevyt välipohjaan mahdollisimman pienellä
rqx: Hei! Suunnittelen rakentavani uuden kaiteen ja tarvitsen puutavaraa tolppiin ja hieman tukipuihin. Käsittääkseni ei ole hyvä käyttää tavallisia esim. reglar, koska niissä on oksia. Mutta kun etsin höylättyä puutavaraa, jonka pitäisi olla ilman oksia, ei löydy niin suuria mittoja kuin tarvitsen. Mikä on sen nimi, mitä etsin ja mistä sitä saa? Terveisin, Tim
Struler: Luuletko, että tarvitsen muovia sisä- ja ulkoseinän väliin sekä tarvitseeko teräskiskoja puukiskojen sijaan?
eriklindtorp: Hei Minulla on kysymys siitä, kuinka korvata painekyllästetyt palkit valetulla laatalla Valaa laatta: Kaikki terassi, styroksi ja palkit lattian keskeltä on helppo poistaa. Mutta kuinka valmistautua valamaan laatta ikkunoiden ja liukuosien alle? Vai voiko jättää painekyllästetyt palkit, jotka seisovat pilareilla, rungoksi laatan ympärille? Liitän mukaan kaksi kuvaa nykyisestä
Svampe: [citat] Kyllä, se näyttää vähän rakenteelliselta plockepinnilta, kunnes kaikki on valmista :) [bild] [bild] [bild] [citat] Nyt olen itsekouluuttettu harrastelija, mutta luulisin, että periaatteessa aina on samat mitat holkkilauta- ja vasaravyöt, jos se on rakennettu kuten talosi, koska se olisi helpompaa, jos koko runko on saman kokoinen samalla seinän osalla. Tällä piirustuksella
byggarätt: [citat] Oikea lämpöä ei saa asentaa suoraan eristämätöntä betonilaattaa vasten, mutta platonmaton, ilmarakon ja eristeen avulla se toimii...
ColonelKurtz: Myöhäinen mutta suuri kiitos vastauksesta!
JoakimJohansson: [citat] täsmälleen kuten minun! Jätin sen huoltoon, jotain vaihdettiin moottorissa ja sen jälkeen se on toiminut loistavasti :) joten valitettavasti vain lähetä se huoltoon.
peo_78: Minulla on vanha talo, jossa sisäpuolelta katsottuna on ensin kipsilevy, sitten vanhanaikainen kuitumainen/eristyslevy. Sitten tulee laudasta tehty seinä ja ulommaisena julkisivu laudoituksineen. Nykyään julkisivu on naulattu suoraan lautaseinään ulkopuolella. Ajattelin lisäeristää ulkopuolelta poistamalla julkisivun ja eristämällä ulkopuolelta. Täytyykö minun poistaa sisäpuolella
Claes Sörmland: [citat] Joo kalkkilaasti on erittäin anteeksiantava ja helppo työskennellä. Ainoa ikävä puoli on, että se syövyttää niin pahasti käsiä. Sekoitan säkissä olevaa muurauskalkkia (kuivasammutettu kalkki) veden kanssa sileäksi tahnaksi ämpärissä. Sen kannattaa antaa tekeytyä ämpärissä muutaman viikon, jotta se muuttuu pehmeämmäksi (tai vaihtoehtoisesti käytetään heti). Sitten
Tomas_Sthlm: Aiomme tasoittaa sisäseinät kipsilaastilla ja etsimme sopivaa sekoitinta ostettavaksi. Meillä ei ole mahdollisuutta käsitellä koko taloa kerralla, joten ajatus on tehdä huone kerrallaan, kun meillä on aikaa. Alueet ovat liian suuria käsisekoitukselle, ja olen ymmärtänyt, että tarvitaan vähintään 3 henkilöä, jos vuokraa ruiskun, joten se ei myöskään toimi. Onko kenelläkään
Workingclasshero: Peltiseppä, seppä, mutta yritä valita joku, jolla on esteettistä silmää, jotta avotakka, kamina ja uusi katto sopivat yhteen. Koska avotakka on niin hieno, tulisi katteen tehdä kaminasta huomaamaton ja olla itsekin huomaamaton. Onko sinulla TS joku taiteilija lähipiirissäsi, yritä saada apua.
Buuzzz: Olen aikaisemmin käyttänyt ristejä seinille sekä leikattuja puisia etäisyyksiä (jotka poistetaan myöhemmin) lattialle. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on? Olen nähnyt "tason säätöjärjestelmät" muovikiiloilla, jotka näyttävät käteviltä, mutta vaikuttavat sopivan paremmin lattioille. Nyt on tarkoitus laatoittaa kylpyhuone, ja onko jälleen kerran nuo häiritsevät ristit
Ahm.s: Tarvitsen 20-30 mm paksuja i-element och noin 400 mm leveitä ja yhteensä 2500 mm pitkiä. Voi olla useita paloja, joissa on 3 kulmaista i-element. Olisin kiitollinen, jos joku voisi antaa vinkkejä. Kiitos.
Bordsduk: Taas kerran, kiitos paljon Oldboy sinun valaisevista vastauksista! Aion palauttaa sen samoin kuin se on ollut, ja nyt tunnen oloni turvalliseksi siinä, että se on oikea asia tehdä.
Ulmian: Näen, että erityiset MFT/3-pöydät Festool-upotusahoille maksavat pienen omaisuuden. Samalla näen, että myydään irrallisia reikälattoja 1/5 pöydän hinnasta. Onko mitään etua valmistaa oma pöytä upotussahalle levyn ja puristustarvikkeiden perusteella vai tarvitaanko pöydän sivuyksityiskohtia sahan/kiskon käyttöön? Ajattelen aluksi sahata osia eri kokoisille
MetteKson: [citat] Sinun on haettava rakennuslupa käyttötarkoituksen muutokseen taloudellisesta rakennuksesta asumiskäyttöön tarkoitettuun rakennukseen. Kun tilaa aiotaan käyttää asuntona, siihen liittyy toisenlaisia teknisiä vaatimuksia.
kest: [citat] Jos kiinnität yhden kummallekin puolelle, voit todennäköisesti jättää nämä pois. Mutta ole tarkka ja kiinnitä naru tai käytä laseria, jos sinulla on, jottei yläpuolella olevassa lattiassa ilmene ongelmia. Notkahduksia, aaltoja jne. Tarkista lattia vatupassilla, suorakulmalla (Suora lauta). Merkitse ennen kuin kiinnität ja liimaat uudet Lattiajuoksut. Harmi, jos joudut
msta: Suunnittelen 2,4 m aukkoa sydänseinään keittiön ja olohuoneen välillä kaksikerroksisessa talossamme. Talo on noin 8,4 metriä leveä ja seisoo ryömintätilaperustuksella. Olen saanut seuraavan vaihtoehdotuksen osoitteesta byggbeskrivningar.se: Sivupylväät: Liimapuuta 115×115 GL30h Käyttöaste 14 %, Tukireaktio 24,155 kN Välikepalkki: Liimapuuta 115×225 GL30c Käyttöaste 73 %,
HenkeNord: Kiitos vastauksesta. Ne voivat varmasti olla tuulensuojalevyjä. Ne näyttävät ohuemmilta kuin tavallinen kipsi. En tiennyt, että oli olemassa jotain nimeltä tuulensuojalevyt, mutta nyt olen lukenut siitä. Vaikuttaa siltä, että niillä on jopa etuja?
roggabear: Se näyttää melkein kuin se olisi maali, jossa on glitteriä, kummallista
hanssson: [citat] hieno siellä! Tarvitseeko valun jälkeen kastella ja peittää muovilla?
JA”Snabbe”: [citat] Nyt kun tarkastelen ensimmäistä kuvaa huolellisesti, voi aidan läpi nähdä keltaisen julkisivun. :D
tommib: Jotta voit hajottaa sen hieman... Ensinnäkin, tervetuloa foorumille! Kyllä, kattoja tai oikeastaan välipohjia tehdään kevytbetonista. Silloin käytetään kevytbetonipalkkia raudoituksella. Myös ulkoseiniä tehdään kevytbetonista. Kuvaillessasi karkeajyväiseksi ja helposti porattavaksi, se kuulostaa ehdottomasti kevytbetonilta. Kuvassasi näyttääkin siltä, että voisi olla
Alko: Ok, sitten se on puhdistettu ja valmis. Nyt kastelen jälkikäteen 3 päivää, sitten ajattelin käyttää kalkkimaalia (mietin kyllä pellavaöljymaalia, mutta sain käsiini valkoista "kulttuuri-kalkkimaalia" Weberiltä edullisesti Beijeriltä 10 minuutin päässä!). Mutta! Nyt huomasin jollain sivustolla (Alcro), että "Pinnan tulee olla kovettunut (karbonatisoitunut) noin 3-4 viikkoa
Trattkantarell: [citat] Niin sitä minäkin pohdin :) on vähän askartelua saadakseen sen suoraksi, mutta tuntuu tärkeältä. Kiitos vastauksesta :)
useless: Purkaa kiinteistö 200 ha? Kuulostaa kunnon päätehakkuulta...;)
Micke13: Hei. Olen huomannut, että lattia on vajonnut useita cm keittiön pitkittäisissä osioissa. Onko kellään aavistusta, miten tämä ratkaistaan. Kellarissa ei näy mitään. Aion asentaa uuden lattian, mutta en halua sen vajoavan edelleen. Terveisin Micke
Pappa1986: [citat] Olen samaa mieltä siitä, että se menee pilalle peittävällä maalilla, mutta jos sinulla on tumma lasuuri, se voi nostaa seinän. Todella tyylikästä tumman hirren kanssa. Minun mielestäni :p