Hei..
Aion rakentaa mökki pihalle ja aivot ovat jumissa...
Alapohja on paikallaan, mutta pitäisikö minun eristää ja laittaa lattia (lattiaslastilevy tai pontti) ennen seinän pystyttämistä, vai pystytänkö seinän ensin ja sitten laitan lattian ennen kuin jatkan rakentamista?!
Olen epävarma...

Laita lattiat ensin. Sinä päivänä kun huomaat haluavasi siirtää jotain seinää, olet todella iloinen, että hoidit vain pintamateriaalin. Sama koskee sisäkattoa!
Yritä ajatella fiksusti koskien vp-putkia/letkua katosta, jos haluat siirtää jonkun oven ilman, että tarvitsee purkaa seinää.

Joo, mitä tulee sisäseiniin, olen täysin samaa mieltä, mutta ajattelin ulkoseiniä...

S Solskensbyggare sanoi:
Jo, vad gäller innervägg är jag helt med, men tänkte på ytterväggarna...
Kynnyksen tiivistys, kynnys ja sitten koolaukset. Eli ei lattiaa kynnyksen ja seinän alla.

• Tykkään
Solskensbyggare
  • Laddar…
Hyvä, sitten olen mukana. Kiitos.

• Tykkään
Robert-san01
  • Laddar…
On yleensä myös sopivaa, että katto on tiivis ennen kuin asennetaan asioita, jotka eivät kestä kosteutta erityisen hyvin, kuten esim. golvspån.

Joo, säätiivis on ajatus.
Joten nyt on suunnitelmana lattianiskat, sitten pystyttää ulkoseinät, katto päälle, tiivistää seinät säätä vastaan ja sitten lattia päälle. Silloin se on auki mahdollisella kostealla säällä, kunnes se on "suljettu".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.