Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
nimhed: 6mm kipsilevy on kamala ja sitä tulisi käyttää vain poikkeustilanteissa. Jos on vähänkään huolimaton kipsiruuvin kanssa, se menee läpi. Jos alla on vähänkään epätasainen pinta, kipsilevy ei anna anteeksi.
Staffans2000: Mutta ole tarkka sopivuuden kanssa. Lasi ja kivivilla on huomattavasti helpompi saada siistiksi ilman rakoja.
Rasmus504: [citat] Kiitos palautteesta. Palaan takaisin tuloksen kanssa myöhemmin, niin ehkä joku muu saa siitä myös apua. Kaikkea hyvää
ArWo: Se on itse asiassa 38 vuotta vanhojen talojemme välillä. Näyttää siltä, että huoneessa, jota kiusaan, on ollut tähän mennessä kolme erilaista kattomateriaalia. Papp, tretex ja morapanel. Kun otetaan huomioon, että tavoite oli saada aikaan yhtenäinen katto ja vino katto (jälkimmäinen oli aiemmin yhtenäinen seinän kanssa), joka sopii lisäksi talon tyyliin, niin gypsumlevyn
svennish: [bild] Olen tehnyt hieman tarkastelua kellarissa talven aikana ja kiinnostunut siitä, mitä luulen olevan painumishalkeamia yhdellä seinällä. Mutta mietin, että se voi olla jotain muuta, sillä siellä on puupäällysteinen aukko pannuhuoneestamme. Ei ole aavistustakaan siitä, onko tässä ennen ollut raitisilma-venttiili tai tekikö täällä asunut ukko ison reiän ja sitten jonkinlaisen
allexx: Työn kautta käytämme molly. Se voi olla tv. Hyllyt ja kaapit ym.
attefall: Tämä noste on nyt asia, josta näen tulevan monimutkainen minulle. Koska yläkerran huonekorkeus on minimaalinen (215 korkeimmassa kohdassa ja 27 asteen kaltevuus) ja haluan parvekkeen oven ulos, on erittäin vähän marginaalia. Jos lasken kapean 70 cm oven päälle, minulla on noin 197 cm oven tilalle. Jos lähden liikkeelle sinun rakenteestasi, saan lattiarakenteen kokonaispaksuudeksi inkl
falkn: [citat] Rollataan primeriä niin, että virtaus ei irtoaisi alustasta.
Peter2400: Essven ET-T ruuvit toimivat myös hyvin, https://www.essve.se/wcsstore/CAS/PIM/ESSVE/docs/1093189.pdf [bild]
toolman77: Tarkista, onko lähistöllä puusepänverstas?
Tomture61: Näe missä välipohja sijaitsee tänään, ruuvit lattialevyssä + missä kattotuolit sijaitsevat. Joten pitää mitata missä pitää tehdä reikä lattiaan/kattoon. Täytyy vaihtaa myös välipohjassa :rolleyes: Kiitos vinkeistä (y)
Vikingatroll: Olen puhunut kahden insinöörin ja kahden rakentajan kanssa. Kaikki sanoivat, että seinä ei voi olla kantava. Kuitenkaan kukaan ei vaivautunut tulemaan ja tarkistamaan. Joten seinä puretaan.
Draven: Kipsi on kyllä edullisempi vaihtoehto. Mutta haluan vähän puuta johon kiinnittää, joten siksi jonkinlainen paneeli. Aion asentaa vähintään 2 valaisinta.
Nyrostad: Kyllä, se kuulostaa erittäin järkevältä nyt kun sanotte sen - suuret kiitokset vastauksistanne! Sitten ostan K-plywoodin seuraavalla perävaunullisella matkalla rakennusliikkeeseen.
justusandersson: Marginaalit eivät ole huono asia ulkokonstruktioniden kohdalla. Kostea ympäristö heikentää puutavaran jäykkyyttä ajan myötä. Saan saman tuloksen taipumalle, kun käytän sinun oletuksiasi. Poikittaisvoimia on pidettävä silmällä yleisesti pääpalkkien kohdalla. Selviät siitä kunnollisella marginaalilla, kiitos plinttien ja pääpalkkien pienen c/c etäisyyden. 34x145 mm
berisen: Olen surkea selittämään, joten yritin piirtää luonnoksen sen sijaan käyttäen Byggmax pientä projektisuunnittelijaa. :crysmile::D Päässäni ajattelen jotain tällaista. Vihreä alue osoittaa siis, mihin haluaisimme rakentaa lasitetun terassin nykyisen terassin päälle, joka tulee olemaan noin 7x4m, josta vihreä alue on noin 4x4 tai 3x4 metriä. Emme tule tekemään sitä yhtä
Awesome_Pat: [citat] tämä pitää paikkansa. Ovipartio on suunniteltu kiinnitettäväksi takana ja edessä sekä lattiaan keskellä. Ylös ei voi kiinnittää mitään oven kiskon takia. Ajatus lienee, että seinäverhous menee lattiasta kattoon ja vakauttaa sitä lisää, sekä että yläosassa on tukeva teräskisko, joka pitää sen jäykkänä.
Stuff: En kävellyt portaiden alla platonmaton kanssa, vaan lopetin platonin juuri ennen portaita saumausnauhalla. Ne muutamat neliömetrit, jotka ovat portaiden alla, piiloutuvat oven taakse, olivat vain maalattua betonia, joten jätimme sen pinnan "paljaaksi" lukuun ottamatta maalia. Jos sinun täytyy vaihtaa/tiivistää joku palkki portaiden alla, laittaisin vain uuden palkin hieman sokkelieristystä
attefall: @Earplugged Minkä ratkaisun valitsit? Olen utelias, koska minulla on sama ongelma.
vintage: [citat] Hei Generellt, olemme itse asentaneet "barndoor" liukuoven heloja, ja ovi roikkuu kiskossa, ja lattiassa on lattiakisko. On olemassa helat yläreunaan tai oven ulkopuolelle asennettavaksi. Maksimikuorma on 90 kg per ovi. Valitsimme teräshelaa, mutta niitä on myös mustia. Löysin helat täältä www.ydrefoenster.se
Anders243: Ajattelin, että teipataan siihen pala höyrysulkumuovia ja sitten laitetaan levy päälle tavalliseen tapaan. Helpoin on, jos sinulla on pääsy koolauksiin, mutta muuten voit ruuvata jonkin palan plywoodia olemassa olevaan kipsilevyyn ja antaa sen ulottua reiän yli, jotta voit kiinnittää uuden palan ja muovin siihen.
Minkqvist: [citat] Ei, mutta se on myös osaamiskysymys ;) Täytyy katsoa vähän youtubea ennen kuin päätän.
jonaserik: [citat] Varmaan hyvää, tuskin on mitään helpompaa tapaa tehdä se
Silver78: Raaputa maali pois. Primaus on tehtävä tarttuvuuden parantamiseksi. Slammaminen voi myös toimia. Riippuen laastin kovuudesta käytät joko yhtä kovaa laastia tai pehmeämpää. Todennäköisesti pinnassa on c-luokan laasti. Levitä ohut kerros laastia sisimmässä b-luokassa ja levitä c-luokkaa enintään 3 cm ulkopinnalle. Anna levon ajan kulua yksi vuorokausi eri laastikerrosten
icho: Tarkista leifarvidsson. esim tämä? https://www.leifarvidsson.se/p-list-7-mm-t-sagspar-vit-50-m-r-300-m-k
Joppie: [citat] Tuliko siitä hyvä? Olen harkinnut samanlaista ratkaisua, mahdollisesti metallipalkilla kummallakin puolella, kun jänneväli on 7 m.
noupe: Mittään erityistä viivainta ei tarvitse mitata. Se tekee sen toki helpommaksi, mutta se kuulostaa yksittäisiltä asioilta, jotka aiot mitata. Se on yksinkertainen suhde asteikon kanssa. Jos mittaat piirustuksen asteikon (näytöllä, tulostettuna tai missä tahansa) olevan 7 yksikköä (cm, mm, tuuma, aivan mitä haluat), sinun tarvitsee vain suhteuttaa se siihen, mitä haluat mitata
justusandersson: Painekyllästys auttaa vain lahoamista vastaan. Yleisesti ottaen se on melko huonoa puutavaraa verrattuna sydänmäntyyhyn. Tapa millä terassi kiinnitetään, on erittäin tärkeä, jotta se voi kuivua kunnolla. Minulla on myös metsää ja meri lähellä. Mielestäni tämä vaikuttaa eniten ruuvin laadun valintaan. Jos saat sydänmäntyä, panosta siihen ja tee se huolellisesti.