Jonatan79
Jonatan79: Ei koskaan muovia seinissä tai katoissa taloissa, joita ei lämmitetä ympäri vuoden!
3 vastausta · 958 lukukertaa
FemTummar
FemTummar: [citat] Vain toinen seinistä saa OSB -- toinen on jo kipsattu valmiiksi... Loppu aiheargumentit. Mutta onhan se se ihana tunne, kun asentaa jotain joka sopii täydellisesti...
23 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
G
Giggik: [citat] Katsoin elokuvan, jossa seinä muovitettiin ensin ja sitten asennettiin koolaukset koko seinälle, mukaan lukien alareunaan. Kommenttina oli, että se olisi tiivistyksen vuoksi. Tiedän, että jos tiivistän seinän ensin, vedän muovin lattian yli ja sitten muovitan lattian ja nostan muovin ylös, niin minun pitää teipata. Miten teen, kun teen päinvastoin?
2 vastausta · 503 lukukertaa
G
gone_fishing: [citat] Epoxi on laaja termi, Plastic padding on tuotemerkki. Suosittelisin ensin pohjamaalausta, sitten kemiallinen puuta (Plastic padding), sitten hiontaa ja uudelleen pohjamaalausta, lopuksi kaksi kerrosta viimeistelymaalia. Vaihtoehtoisesti pellavaöljykitti ja muutama ohut kerros pellavaöljymaalia, mutta se vie paljon aikaa.
7 vastausta · 3,9k lukukertaa
H
hars: Epävarma ja melko epäluotettava lähde. Lähetimme analyysiin myöhemmin.
7 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
findus42
findus42: Hei Vastaan tässä, koska en halua käyttää minua ilmaisena konsulttina, jos ei kaikki voi lukea. Tapa tehdä portaita on muuttunut jonkin verran. Yritän selittää, mikä on erilaista ja miksi täytyy valita tapa. Portaiden mekaniikkaa. Ensiksi suora vastaus kysymykseesi siitä, miten vinoon naulaaminen tapahtuu. Naula/ruuvi vedetään sisään vinosti/ylöspäin aivan kulman sisään.
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
W
wasseng: [citat] Juuri niin, niiden tulee kantaa kuorma. Jos tulkitsen piirustusta oikein, on kahden kantavan pilarin väli osassa 3790mm, joten oletan, että se = vapaa jänneväli. Jos katson puuopasta, niin mahdollisesti riittää 90x180 liimapuupalkki...mutta tämä ei todellakaan ole minun erikoisalaani...
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
S
Stefan1972: Mutta käytetäänkö kanavaa johonkin muuhun? Jos siellä ei kulje savukaasuja, ei tarvitse liioitella.
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
Jontha: Luuletko, että voin leikata pois 70-säännöstä jokaisessa kohdassa, jossa vanha horisontaalinen 35x35-sääntö leikkaa uuden 70-säännön, kun asetan cc30? Vaihtoehtona on irrottaa ne ja sahata niin, että 70-sääntö pysyy ehjänä. Nyt kun kysyn, tuntuu vaihtoehto 2 kuitenkin vähiten monimutkaiselta.
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
E
El-Löken66: [bild]
7 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
V
Villavilse: [citat] Kiitos, hienoa!
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
V
H
HEA260: [citat] Myös tapauksissa, joissa etupuolella sekä oikealla ja vasemmalla puolella ei ole lainkaan seiniä? Ajattelen, että tuulikuorman tuloksena oleva voima on erittäin pieni ilman seiniä olevia 95x95 pilareita vastaan. Tässä tapauksessa ruuvit mitoitetaan oikein (sen osaan). Tiedän, että se vaatii enemmän kokemusta kuin mitä minulla on, olen itse pian vastavalmistunut. Mutta kaikki
31 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
C
Cerb: [citat] Mahdollisesti ohut kerros eristyksenä, mutta eikö ollut kuitenkin harvinaista rakentaa muuria sinibetonista?
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
A
AochF: Kiitos panoksestasi!
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
J
Johan456: Kuinka vanha talosi on?
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
J
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Ei, pappen voi jäädä paikalleen.
2 vastausta · 747 lukukertaa
H
hanson#16: Seitsemän surun ja kahdeksan murheen jälkeen nostettiin eilen 40m sinuspelti ekonomistål:sta. Toimitus viikossa, alle puolet hinnasta verrattuna vastaavaan alumiinipeltiin ja se, mikä on pysäyttänyt minut, että pellit ovat vain metrin pituisia, tuskin näkyy ja teki asennuksesta huomattavasti helpompaa. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, pelti on tyylikäs ja luultavasti lähin, mitä
25 vastausta · 9,6k lukukertaa
·
F
fribygg: Seuraa vain valmistajan ohjetta
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Kierretty paneeli on varmaankin rumimpia asioita mitä on olemassa.
5 vastausta · 6,8k lukukertaa
ANDERS ROLAAND
ANDERS ROLAAND: Olen ostanut vannesahan kirpputorilta. Luna LBS 470 ja tarvitsen vaihtaa terän ohjaimen. Minne pitäisi ottaa yhteyttä?
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
M
Magnus83: [citat] Joo, juuri sitä väli on... Olen lähinnä kiinnostunut joko hyväksymään, että väli t johtuu kuivumisesta tai jos minun on etsittävä mahdollisesti toista syytä, visuaalinen tarkastus ei anna minulle vihjeitä...
13 vastausta · 2,3k lukukertaa
Z
ZeroKnowledge: En ole koskaan aiemmin työskennellyt laastin kanssa, nyt aion täyttää sisäseinän tiilisaumat ja ennustan, että siitä tulee sotkuista kaikkialla! Pitäisikö puhdistaa heti kun on valmis saumaamaan vai odottaako tunnin/päivän tai jotain? Millä puhdistetaan? Räteillä? Milloin se on suunnilleen kuiva? Minulla on pieni tytär, joka arvostaisi sotkemista rappaamalla.. mikä on
0 vastausta · 822 lukukertaa
A
Arne999: Nyt olen puhdistanut perustukset rakennusliikkeen C-kipsillä. Tuloksesta on tullut kaikkea muuta kuin tasaista, vaikka olenkin oppinut jonkin verran, mielestäni se eroaa paljon kerrasta toiseen. Eilen puhdistin esimerkiksi viimeisen 4x2m palan. Sekoitin noin 10 säkkiä, identtisesti sekoitetut ja samat sääolosuhteet. Kuitenkin koen, että tietyt erät "kuivuivat" nopeammin kuin toiset. Oli
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
useless
useless: [citat] Ei, kuvaus K-rautan kotisivulla ei pidä paikkaansa. Teksti koskee 25 kg säkkejä, mutta myydään 20 kg.
7 vastausta · 5,2k lukukertaa
U
Unilss: Yläkerrassa vapaa-ajan asunnossa on savupiippu esillä. Ylhäällä ei ole täytetty koko matkaa seinään asti, vaan on sisäänpäin kallistuva ontelo, johon on laitettu sementtiä savupiipun ympärille. Se näyttää hieman keskeneräiseltä ja haluaisin jotenkin saada seinän tasaiseksi, tiilikerroksen yläpuolelle. Olen sen jälkeen ajatellut maalata tiiliseinän. Kuinka voisi tehdä
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Ei. Haluan runkon vakaaksi ennen kuin tuulenpitäväksi sen, silloin hålband on yksinkertaisin ja halvin ratkaisu.
8 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Aika samanlainen kuin tämä: [bild] https://www.google.com/search?q=innerpanel&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjrsaqatrjxAhVsoosKHaEeCvAQ_AUoAXoECAEQBA&biw=1118&bih=820#imgrc=lmrhn9iLqzEFTM
3 vastausta · 937 lukukertaa
·
F
Färdigrenoverad: [citat] Kyllä, siinä on vain kaksi kantopalkkia.
2 vastausta · 683 lukukertaa
H
Husfibblaren: Hei, Aion rakentaa pajuaitaa ja ajattelin aloittaa asettamalla aitatolpat paikoilleen. Tavallisia kyllästettyjä aitatolppia. Luin jostain, että ne täytyy laittaa routarajan alle ja että se on 1,2 metriä (!). Kuulostaa aivan kohtuuttomalta kaivaa kapea syvä reikä, joka on 120 cm. Pitääkö tämä paikkaansa? Kuinka syvälle ne täytyy laittaa? Onko paras tapa manuaalinen maaporakone vai
0 vastausta · 778 lukukertaa
S
Skruvar: Hei. Olen tehnyt aloittelijan virheen cc-mittauksen suhteen. Ajatuksena on kipsata tämä puoli, mutta mittasin tietysti alimmasta koolauksesta, olisi pitänyt mitata lattiasta. Cc-mitta on 60 cm ja kattoon on 2,40 metriä. Voiko kipsilevyn nostaa cc-koolaukseen alimmalla koolauksella? Lattia laitetaan myöhemmin. Kysymys kaksi, voiko kipsilevyn olla pystyasennossa vaakakoolauksilla? //Aloittelija
0 vastausta · 568 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.