En sano, että voima ei olisi siellä, mutta jos rakenne lähtee lentoon, se johtuu joko siitä, että kaatava momentti nostaa tuulensuojan lähellä olevia pilareita, tai että rakenne murtuu ja taittuu.

Sen sijaan on yleisempää, että voima, johon keskityt, revitsee peltikaton irti kiinnikkeistään, jos ruuvit eivät ole asianmukaisesti mitoitettuja.

Vakavuuslaskelman tekeminen vaatii melkoista kokemusta ja harjoittelua. Yleensä ei edes vastavalmistunut rakennusinsinööri ratkaise sitä itsenäisesti ilman kokeneen ohjausta.

W witten sanoi:
En sano, että voimaa ei ole, mutta jos rakenne lentää pois, se johtuu siitä, että kaatumismomentti nostaa tuuliverkon lähimmät tukirakenteet tai että rakenne katkeaa ja taipuu.

Sen sijaan on yleisempää, että keskittymääsi voimaa repii irti peltikatot kiinnityksistään, jos ruuvien mitoitus ei ole oikein.

Vakauslaskelmien tekeminen vaatii runsaasti kokemusta ja harjoitusta. Se ei yleensä ole jotain, jonka jopa uusi valmistunut rakennusinsinööri ratkaisee itsenäisesti ilman kokeneen ohjausta.

Myös tapauksissa, joissa etupuolella sekä oikealla ja vasemmalla puolella ei ole lainkaan seiniä? Ajattelen, että tuulikuorman tuloksena oleva voima on erittäin pieni ilman seiniä olevia 95x95 pilareita vastaan.

Tässä tapauksessa ruuvit mitoitetaan oikein (sen osaan).

Tiedän, että se vaatii enemmän kokemusta kuin mitä minulla on, olen itse pian vastavalmistunut. Mutta kaikki työhakemukset, joita olen lähettänyt, olen saanut vastauksen, että joku muu kokeneempi on valittu. Joten minun on hankittava kokemusta tällä tavalla, koska luovuttaminen ja työn odottaminen ei ole vaihtoehto minulle.

Jos tiedät, miten ammattilaiset laskevat näitä (esim. Teklan tai vastaavan avulla), jaatko mielelläsi tietosi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.