R
Rolle85: Tietääkö kukaan, mitkä ovat kaiteiden tyypilliset mitat kuvassa? [bild]
3 vastausta · 985 lukukertaa
·
L
LyckeboPetter: Hei! Olen juuri asentanut vesikiertoisen lattialämmityksen pelteihin lattiapalkkeihin. Nämä peltilevyt ovat suuria (kaksinkertaiset 20 mm kanavat) ja ne lepäävät ilman tukea vain lattiapalkkien reunoilla cc 60. Suurin osa pellistä lepää vain suoraan eristeellä. Ennen kuin laitan lattian takaisin (lautalattia), mietin pitäisikö minun laittaa esimerkiksi lumppukangasta tai jotain
0 vastausta · 779 lukukertaa
F
FixaBygg0907: [citat] No, bakteerit jne eivät ole yhtä vaarallisia kuin metallit, jotka varastoituvat kehoon ja pitkällä aikavälillä häiritsevät genomia tai esimerkiksi aiheuttavat dementiasairauksia tai fibrotista keuhkoa. Metallit voivat siten pitkällä aikavälillä aiheuttaa suurempia ongelmia kuin "mikro-organismit", jotka voidaan käsitellä pois lääkkeillä, kun ne aiheuttavat infektion.
38 vastausta · 75,4k lukukertaa
J
justusandersson: Se on aivan selvästi lankkuväylä, jossa on rappaus kaislamatolla molemmilla puolilla. Lankut ovat yleensä 2, 2 1/2 tai 3 tuumaa paksuja ja 6-8 tuumaa leveitä. Ne ovat pontatut ja liitetyt suurella määrällä karkeita nauloja, jotka ovat vinoon lyöty. Rappaus + kaislamatto ovat yleensä noin 3 cm paksuja. Joskus esiintyy myös niin kutsuttua halkaistupaneelia lähellä lankkurunkoa. Ne
8 vastausta · 7,5k lukukertaa
·
N
Niklaspe: Olisiko se ok?
15 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
R
ravve007: Olen aloittamassa tiiliseinän puhdistusta ja aion käyttää C-laastia. Näen, että Finjalla on sekä "Puts & Murbruk C" että "Putsbruk C". Ne näyttävät sisältävän samat asiat, mutta myydään eri tuotteina. Tietääkö joku, mikä ero niillä on?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
Juulis: Talo, jossa on palovaurioita, ja päätyseinän on ollut kiinni nyt puretussa/palossa tuhoutuneessa talossa. Talo on muurattu tiilestä ja siinä on pärekatto. Torpparin perustus/krypgrund (luulisin ainakin). Mitä tehdä? Ajattelen, että voisi antaa kirvesmiehen rakentaa uuden päätykehyksen, ja sitten voin itse verhota koko talon pystylaudoituksella. Ajatuksena on joka tapauksessa pukea
0 vastausta · 978 lukukertaa
·
F
fribygg: Haluatko sahata reglar mahdollisesti jo rakennuskaupassa, on hyvä pokasaha yksinkertaisinta sekä ostaa että säilyttää?
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
richardtenggren
richardtenggren: Valbo Trä:ssä sitä kutsutaan nimellä Råspont klyvsida :)
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Tervetuloa foorumiin! Sinun täytyy varmaan mitata ja laskea kuinka paksu seinä on aluksi. Jos se on (kova) betoniseinä, sinun kannattaa käyttää poravasaraa reikien tekemiseen.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
M
Mackanlarsson: Terve, olen poistanut sisäkaton kahdesta huoneesta asunnossani, tarkoituksenani lisätä huonekorkeutta. Aiemmin nämä kaksi huonetta ja niiden välillä oleva pieni eteinen, joka yhdistää ne, ovat olleet yksi huone, ja nyt kun olen ottanut sisäkaton alas, puuttuu seinämateriaalia huoneiden välissä, liitän kuvan, jotta siitä tulisi ymmärrettävää. Vanha katto näissä kahdessa
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
E
EasyCash: [citat] Kiitos, löysin koko pussin tällaisia ruuveja autotallista, mutta talon rakenteissa ei ole sellaisia ruuveja, joten jäin hieman mietteliääksi.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
GnarlyX
GnarlyX: [citat] Sinun täytyy olla diagonaaliset poikkituet tai kiinnittää kunnolla seinään.
117 vastausta · 43,6k lukukertaa
·
KJD
KJD: [citat] Kiitos, tarkistin kuitenkin hinnan. Saa olla regel :). Kiitos inputista.
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
P
Anonymiserad 182623: [citat] Kiitos! :)
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
4
4you: [citat] sorry olin keskellä rakennusta. Kanon. Linkki. Juuri sellainen, jota etsin Todennäköisesti ei pitäisi ottaa kaikkea p.e.g. Koska se voi murtua.
9 vastausta · 4,4k lukukertaa
B
bobobjorn: [citat] Olen käyttänyt https://www.byggmax.se/reparationsvax-pergo-p13077 vaurioissa aiemmin ja tuloksista tulee melko hyviä. Parempi mitä enemmän energiaa käytetään. On olemassa melko hyviä videoita, jotka näyttävät miten tehdään.
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
J
J Vos: Hiomapaperi karkeus 40?
15 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
R
rivaner: Hei, Vaihdan ikkunoita ja lisäeristän taloa, jossa on kevytbetoniseinät ja betonilattiat. Eräs ikkuna-aukko ulottuu ylös välipohjaan saakka, mutta välipohjan kanssa yhdessä valettu väliseinäkatkaisee aukon. Vanhan ikkunan yläpuolella oli puulaatikko, jossa oli panssarikaihdin. Uusi ikkuna asennetaan vanhan seinän ulkopinnan tasolle väliseinän alapuolelle, joka on vain noin 5 cm
0 vastausta · 852 lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Tervetuloa foorumille! Eikö ole mahdollista tehdä verhon ripustusta niin, että kangas nousee ylös verhokiskon yläpuolelle? Jos käytössä on rypytysnauha sormikoukuille, senhän voi ommella vähän matkan päähän yläreunasta esimerkiksi.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
H
HEA260: [citat] Kiitos paljon, vertaan S8000-N ja S9000-N ennen kuin kirjaan sen.
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
P
Pe_Er: [citat] Heco kuulostaa tutulta.. Luulen, että olen ostanut sellaisia ruuveja aiemmin Karlssonilta ja ne vaikuttivat olevan ok..
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
Mullberf
Mullberf: Kiitos vastauksesta! Millaisen ruuvin olisit käyttänyt. On olemassa lukuisia eri vaihtoehtoja ja haluan sen, mikä toimii parhaiten.
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
Chrillthesill
Chrillthesill: Suuret kiitokset. Tutkin tuota Selt verandaa, ja sehän on juuri sellainen järjestelmä, jota etsin kohtuulliseen hintaan. Valitettavasti en löydä ruotsalaista jälleenmyyjää, vain sivuja Puolasta ja USA:sta. Tiedätkö, mistä niitä voi ostaa?
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
V
Vadvadetjagsa: [citat] Kiinnostavaa, miten tarkoitat? Että sama seos, jolla muuri valetaan, kiinnittää myös raudat kallioon? Ei siis ensin valeta laajenevalla laastilla? Silloin täytyy varmasti porata melko suuria reikiä tai valaa melko nestemäisesti, jotta varmistetaan, ettei syntyisi suurta ilmataskua reikään? Ajattelin porata noin 27 mm ja kiinnittää raudat laajenevalla laastilla, sitten rakentaa
8 vastausta · 4,1k lukukertaa
R
ravve007: Voi miten se valkeni minulle nyt, kiitos!! :)
19 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
S
sepani: [citat] Kiitos! Ajattelin, että sen ei pitäisi hengittää ollenkaan? siksi "paksu" vanhenemisenkestävä muovi?
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: Ei koskaan muovia seinissä tai katoissa taloissa, joita ei lämmitetä ympäri vuoden!
3 vastausta · 958 lukukertaa
FemTummar
FemTummar: [citat] Vain toinen seinistä saa OSB -- toinen on jo kipsattu valmiiksi... Loppu aiheargumentit. Mutta onhan se se ihana tunne, kun asentaa jotain joka sopii täydellisesti...
23 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
G
Giggik: [citat] Katsoin elokuvan, jossa seinä muovitettiin ensin ja sitten asennettiin koolaukset koko seinälle, mukaan lukien alareunaan. Kommenttina oli, että se olisi tiivistyksen vuoksi. Tiedän, että jos tiivistän seinän ensin, vedän muovin lattian yli ja sitten muovitan lattian ja nostan muovin ylös, niin minun pitää teipata. Miten teen, kun teen päinvastoin?
2 vastausta · 503 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.