Hei!
Tarvitsisin apua siihen, kuinka paljon ekspanderbetonia minun pitäisi ostaa.
Aion valaa työtason, ajattelin ostaa Expanderbetong Weber Exm 702 Fin 20kg (https://www.k-rauta.se/produkt/expanderbetong-weber-exm-702-fin-20kg/7391479734705)

Työtaso valetaan paikan päällä, sitä ei käännetä. L-kulma, yhteensä noin 8 m pitkä, 80 cm leveä ja 4,5 cm korkea.
Kuinka monta säkkiä voisi tarvita?

Onko joku taitava, joka osaa laskea tämän puolestani? :)
 
S Simon89 sanoi:
Hei!
Tarvitsisin apua kuinka paljon expanderbetonia minun pitäisi ostaa.
Aion valaa työtason, ajatuksena ostaa Expanderbetoni Weber Exm 702 Fin 20kg ([linkki])

Työtaso valetaan paikalleen, sitä ei käännetä. L-kulma, yhteensä noin 8 m pitkä, 80 cm leveä ja 4,5 cm korkea.
Kuinka monta säkkiä voisi luulla tarvittavan?

Joku taitava joka voisi laskea tämän minulle? :)
288L tulee menemään.
 
Muotoon mahtuu tuskin 300 litraa ja yhdestä säkistä saa noin 10 litraa. Joten 30 säkkiä on vastaukseni.
 
Olet saanut kaksi hyvää vastausta. Tilavuus lasketaan helpoimmin kertomalla pituus x leveys x korkeus dm:ssä, jolloin saadaan tarvittava litramäärä muodon täyttämiseen. Antamiesi tietojen perusteella tarvitaan 288l. Jokainen säkki antaa noin 12l valmista betonia. Sitten kannattaa aina olla joku ylimääräinen säkki, joten annettujen edellytysten perusteella voi olla sopivaa ottaa 2-3 säkkiä ylimääräistä, joten vastaukseni on 27 kpl.
 
S Simon89 sanoi:
Hei!
Tarvitsisin apua kuinka paljon expanderbetongia minun pitäisi ostaa.
Aion valaa pöytätason, Ajattelin ostaa Expanderbetong Weber Exm 702 Fin 20kg ([linkki])

Pöytätaso valetaan paikan päällä, sitä ei käännetä. L-kulma, yhteensä noin 8 m pitkä, 80 cm leveä ja 4,5 cm korkea.
Kuinka monta säkkiä voisi tarvita?

Onko joku taitava, joka voisi laskea tämän minulle? :)
Toivottavasti olet tietoinen, että se ei ole mikään helppo valu jos aiot valaa kaiken yhteen osaan. Expanderbetongin työskentelyaika on yleensä noin 30 min. Sinun on ehdit saatava sekoitettua, laitettua muottiin ja koputeltua muotti huolellisesti. Jos sinulla on hyvä betonimylly ja mieluiten 3-4 henkilöä auttamassa, se tulee onnistumaan hyvin. Jos olet täysin yksin, arvaan ongelmia.
 
Soita Weberille ja neuvottele. Luulen, että levy on liian suuri. Arvelisin, että Weber suosittelee noin 3 liikuntasaumaa 8 m kohdalle.
 
Kunnon raudoituksella ei ole mitään ongelmaa. Tee kunnollinen ympärysvanne etureunaan ja täysin kaksinkertainen verkko kulmaan.

Pohjusta koko levy ensin, mutta ei betonia etureunaan ja mahdolliseen ho:hon. Sen teette viimeiseksi pinnan kanssa. Silloin ei haittaa, vaikka ei tule märkää märkään, eikä valusaumaa tule näkymään. Ja kuten sanottu. Vähintään 2 henkeä ja mieluiten 3. Huolehdi siitä, että peität kunnolla, kun olet työskennellyt niin kuin pitää.

En näe kuitenkaan tarkoitusta käyttää expanderbruk. Olisin käyttänyt karkeabetonia ja lisäballastia ja pinnoitteeksi hienobetonia. Silloin sinulla on myös aikaa pinnan terästoimisesta.
 
N NoOne2k sanoi:
Jokainen säkki antaa noin 12 l valmista betonia.
Ei, kuvaus K-rautan kotisivulla ei pidä paikkaansa. Teksti koskee 25 kg säkkejä, mutta myydään 20 kg.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.