9 527 lukukertaa ·
25 vastausta
10k lukukertaa
25 vastausta
aaltolevy parvekkeelle
Olemme loppusuoralla 1930-luvun funkistalon remontissa. Viime kesänä rakensimme uuden parvekkeen uudella kaiteella, mutta vielä puuttuu pelti kaiteeseen. Olemme ajatelleet hienoa sinusohutta peltiä, joka on tyypillinen 1930-luvun funkistaloille - ajattele Gärdettiä tai Etelä-Ängbytä.
Mitä en ymmärrä, on miten saa käsiinsä sellaisen pellin, joka sopii. Kaikki löytämäni pellit ovat noin 110 cm leveitä ja asetetaan limittäin. Silloin saumat näkyvät mielestäni melko hyvin, ja kun katsoo vanhempia parvekkeita, en löydä niistä saumoja, joten etsin leveämpiä peltejä. Tuntuu siltä, että olen tarkistanut kaikki teräs- tai alumiinipeltitukkumyyjät ilman menestystä. Onko kenelläkään tietoa, onko olemassa yli 1 metrin leveitä segmenttejä?
Mitä en ymmärrä, on miten saa käsiinsä sellaisen pellin, joka sopii. Kaikki löytämäni pellit ovat noin 110 cm leveitä ja asetetaan limittäin. Silloin saumat näkyvät mielestäni melko hyvin, ja kun katsoo vanhempia parvekkeita, en löydä niistä saumoja, joten etsin leveämpiä peltejä. Tuntuu siltä, että olen tarkistanut kaikki teräs- tai alumiinipeltitukkumyyjät ilman menestystä. Onko kenelläkään tietoa, onko olemassa yli 1 metrin leveitä segmenttejä?
Besserwisser
· östergötland
· 2 770 viestiä
Kysy hogstad aluminiumilta, muuten se on liitetty ensimmäisessä kuvassa..
Besserwisser
· östergötland
· 2 770 viestiä
Kaikki parvekkeet, jotka olen nähnyt, ovat saumattomia.. (aika monta.. Olen plåtslagare..)
plåtrickard sanoi:
Nyt vaikutan idiootilta, mutta oletko varma? Kun katson vähän vanhempia parvekkeita sinuslevyllä, niin toki, joitakin saumoja on niin kuin pitääkin, mutta ei saumaa joka metrillä, mikä vaikuttaa olevan standardi uusissa levyissä. Vai jätänkö sauman huomaamatta?H hanson#16 sanoi:
Ei täällä myöskään. Olen hämmentynyt, koska minulla on ollut hyvä plåtslagare täällä, jonka kanssa olen keskustellut samasta asiasta, ja hän sanoo saman, että on normaalia, että plåtar ovat metrin mittaisia. Ja ekonomistål, joka myy klassista sinusplåt, sanoo myös saman. Mutta kun katson vanhempia parvekkeita, en näe saumoja. Alan uskoa, että olen saanut neglekt för skarvar