H
Olemme loppusuoralla 1930-luvun funkistalon remontissa. Viime kesänä rakensimme uuden parvekkeen uudella kaiteella, mutta vielä puuttuu pelti kaiteeseen. Olemme ajatelleet hienoa sinusohutta peltiä, joka on tyypillinen 1930-luvun funkistaloille - ajattele Gärdettiä tai Etelä-Ängbytä.

Mitä en ymmärrä, on miten saa käsiinsä sellaisen pellin, joka sopii. Kaikki löytämäni pellit ovat noin 110 cm leveitä ja asetetaan limittäin. Silloin saumat näkyvät mielestäni melko hyvin, ja kun katsoo vanhempia parvekkeita, en löydä niistä saumoja, joten etsin leveämpiä peltejä. Tuntuu siltä, että olen tarkistanut kaikki teräs- tai alumiinipeltitukkumyyjät ilman menestystä. Onko kenelläkään tietoa, onko olemassa yli 1 metrin leveitä segmenttejä?

• Funkistyylinen kerrostalo, jossa on useita parvekkeita ja lumipeitteinen piha. Rakennusta on kunnostettu, ja parvekkeiden kaiteet ovat moderneja.
  • Funkistalon parveke, jossa on valkoinen metalliaita ja puuttuva pelti. Taustalla näkyy vaalea seinä ja pilvinen taivas.
  • Funkistalon parveke 1930-luvulta, metallikaide ja aaltoileva levy puuttuu. Rakennusprojekti keskittyy nykyiseen kaiteeseen ja perinteiseen sinuslevyyn.
Kysy hogstad aluminiumilta, muuten se on liitetty ensimmäisessä kuvassa..

H
Niin teen, mutta kotisivulla sanotaan, että leveys on reilut metri, mutta tarkistan vielä. Kiitos

Viimeksi muokattu:
H
T Taxture sanoi:
[linkki]

Nopea googlaus ;)
Valitettavasti levy on vain metrin leveä, jos olen ymmärtänyt ekonomistål-myymälän myyjää oikein. Muuten hyvä vaihtoehto.

H
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Kolla med hogstad aluminium, för övrigt så är det skarvat på första bilden..
Mutta se on kai vain jokin sauma? Ei sauma joka metrillä, kuten tulee kapeammilla metrin levyillä? Kuva on kuitenkin matalaresoluutioinen, joten on vaikea nähdä.

H
H HenrikNe sanoi:
Pokab Malungissa,
www.pokab.se
Pokab tarkistan. Kiitos vinkistä.

• Tykkään
lob
  • Laddar…
Vastaa mielellään täällä sitten jos löydät jonkun :)

H
Klaugust Klaugust sanoi:
Vastaa mielellään täällä, jos löydät jonkun :)
Sen teen niin, mutta muistuta minua mielellään, jos vastausta ei ole kuukauden sisällä, sillä silloin olen unohtanut.

Kaikki parvekkeet, jotka olen nähnyt, ovat saumattomia.. (aika monta.. Olen plåtslagare..)

H
Kaikki parvekkeet, jotka olen nähnyt, ovat yhdistettyjä ... (melko monta ... Olen plåtslagare..)

H
Kaikki parvekkeet, jotka olen nähnyt, ovat saumattuja .. (aika monta.. Olen plåtslagare..)
H hanson#16 sanoi:
N
Nyt vaikutan idiootilta, mutta oletko varma? Kun katson vähän vanhempia parvekkeita sinuslevyllä, niin toki, joitakin saumoja on niin kuin pitääkin, mutta ei saumaa joka metrillä, mikä vaikuttaa olevan standardi uusissa levyissä. Vai jätänkö sauman huomaamatta?

H
Tässä se näyttää noin 2m skarvilta mielestäni?

• Kerrostalon parveke, jossa valkoiset kaiteet ja kukkaruukkuja, julkisivussa halkeama.
H
Ei täällä myöskään. Olen hämmentynyt, koska minulla on ollut hyvä plåtslagare täällä, jonka kanssa olen keskustellut samasta asiasta, ja hän sanoo saman, että on normaalia, että plåtar ovat metrin mittaisia. Ja ekonomistål, joka myy klassista sinusplåt, sanoo myös saman. Mutta kun katson vanhempia parvekkeita, en näe saumoja. Alan uskoa, että olen saanut neglekt för skarvar ;)

• Kolmen parvekkeen kerrostalon julkisivu, jossa yläosa näyttää kuluneelta ja tahrat näkyvät alimman parvekkeen alla.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.