9 557 lukukertaa ·
25 vastausta
10k lukukertaa
25 vastausta
aaltolevy parvekkeelle
Hei,
Miten on mennyt? Olen juuri alkamassa parvekkeen remonttia täällä Södra Ängbyssä, ja funkistalibanin minussa kiristelee hampaitaan, kun tajuaa, että laajempaa peltiä ei löydy... Kiitos kuitenkin, että löysit toisenlaista aaltopeltiä kuin alumiinia.
Miten on mennyt? Olen juuri alkamassa parvekkeen remonttia täällä Södra Ängbyssä, ja funkistalibanin minussa kiristelee hampaitaan, kun tajuaa, että laajempaa peltiä ei löydy... Kiitos kuitenkin, että löysit toisenlaista aaltopeltiä kuin alumiinia.
Ä på aD Daniel Gr sanoi:
No, mitä voisin sanoa. Se ei ole ollut ihan helppoa. Ensinnäkään en ole miettinyt niin paljon alumiinia tai peltiä. Olen vakuuttanut itselleni, ettei eroa huomaa. Ehkä se on väärin. Olen keskittynyt enemmänkin löytämään aikakaudelle tyypillisen sinuskuvion. Ja olen valitettavasti luovuttamassa. Olen ollut yhteydessä firmoihin Uumajasta pohjoisessa, Göteborgiin lännessä ja eteläiseen Smålantiin asti, ja jos ongelma ei ole siinä, että peltien leveys on reilun metrin, niin sitten pinta tai sinuskuvio ei täsmää. Joillain valmistajilla on vain pieni karheapintainen (stukerattu) pinta, eikä ole mahdollista saada sileää pintaa. Useimmilla on vain lyhyitä peltejä. Lopulta luulin kuitenkin löytäneeni valmistajan. Yli 4 metrin pituisilta peltilevyiltä ja pieneltä sinuskuviolta kuulosti erinomaiselta. Sain kotiin mallikappaleen ja pettymyksekseni huomasin, että mielestäni se poikkeaa liikaa alkuperäisistä peltilevyistä ollakseni tyytyväinen. Sinusaallot ovat lähempänä 4 cm leveitä kuin 25-30 mm, kuten useimmat alkuperäiset pellit näyttävät olevan.D Daniel Gr sanoi:
Jos haluat tietää, mitkä firmat olen ollut yhteydessä, voimme keskustella erikseen. Olen luultavasti lähettänyt sähköpostia ja soittanut kymmenkuntaan eri valmistajaan ja parvekespecialistiin. Lisäksi olen ollut yhteydessä rävjägareniin, joka on eräänlainen funkisparvekeparoni, ja olen ollut yhteydessä Tukholman kaupunginmuseoon. Kukaan ei tiedä. Useat firmat ovat kuitenkin olleet ystävällisiä ja antaneet tarjouksia. Jos itse löydät ratkaisun, joka toimii, lähetä viesti. Juuri nyt näyttää siltä, että ostamme sileän levyn, mikä voisi olla hyvä vaihtoehto myös Etelä-Ängbyssä, jossa levyt olivat enimmäkseen sileitä, kuten muistan, kun kävimme rappaus- ja parvekesafarilla.
Kiitos todella paljon kattavasta vastauksesta, arvostan sitä todella. Herr Bergström (funkisbalkongbaronen) palkkasin itse asiassa muutama vuosi sitten taloa varten, hyvin taitava herra, mutta valitettavasti hän ei pystynyt ohjaamaan sinua oikeaan suuntaan.H hanson#16 sanoi:
Valitettavasti haluamme todella sinuslevyä parvekkeelle, joten pahimmassa tapauksessa meidän täytyy käyttää peltiä, jolla ei ole oikeaa jakoa (meillä on 27 mm, ja se näyttää olevan vaikea löytää...) ja joudumme sietämään useampia saumoja kuin nyt (meillä on noin 200 cm leveät pellit).
Jos jaksat lähettää minulle yksityisviestillä listan toimittajista, otan sen kiitollisena vastaan. Vaimoni googlaa nyt sinusplåta saksaksi... Yritän löytää tavan poistaa maali vanhasta peltilevystä, mutta se näyttää myös vaikealta...
Otan yhteyttä, jos löydän vaihtoehdon. Kiitos jälleen tiedoista.
/Daniel
JanneJanne123
Talon omistaja
· Stockholm
· 2 911 viestiä
JanneJanne123
Talon omistaja
- Stockholm
- 2 911 viestiä
Kiitos kommentista! Puhuin paikallisen hiekkapuhallusyrityksen kanssa lähellä Brommaa, ja he ilmoittivat, että eivät enää hiekkapuhalla galvanoituja teräsparvekkeita. Heidän mukaansa galvaus "nousee" (yrityksen sana) hiekkapuhalluksessa ja lopputulos maalauksen jälkeen ei ole hyvä.JanneJanne123 sanoi:
Jos joku on eri kokemuksia tai yrityksiä, joita he suosittelevat, otan mielelläni vastaan "second opinionin".
Terveisiä takaisin (melkein naapureita kuten sanottu)!
Seitsemän surun ja kahdeksan murheen jälkeen nostettiin eilen 40m sinuspelti ekonomistål:sta. Toimitus viikossa, alle puolet hinnasta verrattuna vastaavaan alumiinipeltiin ja se, mikä on pysäyttänyt minut, että pellit ovat vain metrin pituisia, tuskin näkyy ja teki asennuksesta huomattavasti helpompaa. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, pelti on tyylikäs ja luultavasti lähin, mitä voi päästä alkuperäiseen peltiin.
Klikkaa tästä vastataksesi





