Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Okarlsson: Olen samaa mieltä edellä mainitun kanssa. Jos haluat kuitenkin "kuinka pitkä on naru" -vastauksen, sanoisin 15,000:- per seinä + pintakerros ja 5000 per pistorasia per seinä. Tämän sanottuani se voi maksaa myös 25 ja 50 tuhatta, mutta vain jotta sinulla olisi jonkinlainen käsitys.
Pear4Life: Tökkää pieni taltta sisään ja tunnustele :) Suuri ero kantavuudessa yksinkertaisella/kaksinkertaisella kipsillä...
noone70: Minun täytyy hankkia knauf Betokontakt tai vastaava, jotta voin pohjustaa lattialämmityslevyt niin, että tasoite tarttuu kunnolla niihin. Mistä voin saada sitä Tukholman eteläpuolella? Bauhaus ja hornbach eivät sitä tarjoa. Bejer on loppu.
Kattenmåns: Hei Etsin uutta tiiltä, joka näyttää vanhalta, eli on hieman erilaisen värisiä jokaisessa kivessä, ja jonka paksuus on 120 mm. Se on tarkoitettu muuriin, johon rakennetaan Willab kasvihuone ja sen on oltava 120 mm tai enemmän. Useimmat tiilet ovat 108 mm, esimerkiksi Randers Tegl..Olen löytänyt Haga Wienerbergerin, katso kuva, joka on 120 mm mutta on erittäin kallis. Onko teillä
Snickarkirre: Onko teillä jokin muu ilmanvaihto perustuksessa ja onko teillä ongelmia kosteuden kanssa laattassa? Jos teillä ei ole mitään ilmanvaihtoa, niin siellä syntyvä kosteus on mentävä johonkin paikkaan, muuten teillä on homeongelma. En voi vastata, tarvitsetteko sitä vai ette, jos laatta on kuiva ja hyvässä kunnossa, niin sitä ei ehkä tarvita.
useless: Näyttää vanhalta sähkökaapelilta. Sinun kannattaa seurata sitä ja katsoa, mihin sitä käytetään.
justusandersson: Sitä voi laskea, mutta uskallan sanoa suoraan, että se ei tule olemaan hyvä. OSB ei ole oikea materiaali siihen tehtävään, koska sillä on huono vetolujuus. Optimaalisin materiaali (hinta/suorituskyky) on luultavasti ohut koivuvaneri, luultavasti 12 mm paksu ja 9 kerrosta.
Daniel 109: Se riippuu tarkoituksesta. Jos haluaa hienon pinnan, lamellirondelli on hyvä. Jos haluaa poistaa materiaalia, tavallinen hiomalaikka on tehokkaampi.
Flk: Hei! Minä ja avopuolisoni olemme ostaneet ensimmäisen talomme, puutalon vuodelta 1936. Tämän myötä tuleekin tietysti tuhat kysymystä. Sanoisin, että minulla on melko hyvä käsitys siitä, miten erilaiset remontit toimivat, mutta ainoa asia, mitä en ole remontoinut/vaihtanut, on sisäkatto. Olohuoneessa/keittiössä on selvästi puukuvioinen puupaneeli katossa (merkkiä Huntonit, ks.
justusandersson: Ne niiden pitäisi olla kuin iso I. Uloimmat mitat ovat 120 leveydessä ja 210 korkeudessa. Voit kokeilla osien yhdistämistä saman periaatteen mukaan. Vain mielikuvitus asettaa rajat. Miksi sinun pitäisi tunkea eristys alhaalta? c/c määräytyy lattialautojen mittasuhteiden mukaan. 600 on luultavasti sopiva, ellet aio käyttää erityisen paksuja lautoja.
Olf Oggler: Ovatko tällaiset muurit pakkasenkestäviä? Vai irtoaako laasti? Kuinka kivet tulisi puhdistaa ennen muurausta?
Åsa Sjödin: [citat] Ok, tilaa on noin 2 cm, onko se liian vähän? Se kuulostaa vähältä.
sven.h: [citat] Joo. Miksi monimutkaistaa, kun voi tehdä yksinkertaisesti. Yksinkertaisempaa joka tapauksessa... Kiitos. Olet saanut ajatukseni oikeille raiteille jälleen.
Eilott: [citat] Miten teit ruuvien ja plinttien suunnan kanssa, ja tuliko siitä vakaata ?
KnockOnWood: [citat] Kyllä minä olen! Mutta ehkä en ole yhtä aktiivinen helmikuun 2021 jälkeen, kun lähdimme elämämme rakennustyöstä ja muutimme osakehuoneistoon.
bryggstun: Voiko porata isompia reikiä? esim. 30mm. Minkälainen pora? Pienet reiät eivät ole ongelma. Olen leikannut kulmahiomakoneella ja metallilaikalla. Vähän savuaa, mutta toimii jos ei tarvitse huipputasoa viimeistelyssä.
Freniño: [citat] Kiitos paljon! [citat] Kyllä, juuri noin ajattelin. Tuhannet kiitokset avusta!!
justusandersson: Voidaan olettaa, että seinä on rakennettu useista eri materiaaleista kerroksittain. Todennäköisesti ulkokerros koostuu rappauksesta. Ydin voi olla puuta (eli lankku), tiiliä, kevytbetonia tai betonia. Myös muut muurausmateriaalit ovat mahdollisia. Rappaus (sementti/kalkki + hiekka) on pehmeää, betoni on erittäin kovaa. Homogeeniset betoniseinät, joita löytyy moderneista taloista, ovat
MiaSthlm: [citat] Haha olin unohtanut c:n, joten sen pitäisi olla 0,5 cm
MiaSthlm: Tarvitsen apua uuteen tai oikeastaan vielä rakenteilla olevaan vierasmökkiimme, jonka ulkoseinät ovat kallellaan. Tämä havaittiin, kun ikkunalistat piti asentaa ja ikkunat on asennettu ulkoseinää pitkin. Kuinka paljon on hyväksyttävää yksikerroksisessa talossa ja miten paras mitata? Haluan olla hyvin valmistautunut, kun tapaamme rakentajan kanssa. Ymmärränkö oikein, että se on 5
Johan111: Hei! Saitko mitään hyvää ratkaisua? Mietin aivan samaa. Te, jotka olette laskeneet grillin suoraan betonia vasten, naarmuttaako se paljon? Olisi hienoa, jos voisi käsitellä sitä takuun säilyttäen... / Johan
[old rusty]: [citat] Mutta ero kipsilevyn ja kipsilaastin välillä on home paperilla vastaan, että rappaus irtoaa ja saat tietää, että oli vähän liian kosteaa. Melko iso ero. Mutta olemme luultavasti samaa mieltä. Mutta minulla ei ollut mahdollisuutta odottaa niin kauan ennen maalausta kuin jotkut sanoivat, että pitäisi tehdä kalkkilaastin jälkeen. Pointtini on, että kipsi kestää tietyn
Anonymiserad 282191: Jos vaahtoa valuu, on parempi antaa sen kovettua kuin levittää sitä.
Kretikos: [citat] En muista merkkiä valitettavasti, siitä on jo muutama vuosi. Ostettu Ekesiööstä Brommassa ennen kuin siitä tuli Bejer. Arvioisin, että se oli noin 6x160.