Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
heimlaga: Klassinen tapa on antaa vaihteluiden (pidemmän tyyppisiä tassuja) mennä sisään uloimpaan kattoristikkoon, joka on yksi kattoristikon väli päädystä. Viisituumaiset naulat lyödään läpi kattoristikosta ja vaihteluiden päätypuuhun. Vaihtelutukipuu lepää päätyseinässä, ja koska sisempi pää on naulattu kiinni metrin verran tai niin kauas sisäänpäin, se ei voi kallistua
leifherlin: Olen kuullut, että hiiret eivät tee käytäviä linisolering. Valitettavasti se on hieman kalliimpaa.
joppe joppe: Näin tämän rakennustekniikan Windsorissa. Onko kenelläkään tietoa, miksi tätä tapaa muurata tiilillä kutsutaan? En ole koskaan ennen nähnyt tätä....
nizzehult: Juuri nyt tämä ratkaisu vaikuttaa sopivalta: https://www.bastupunkten.se/40-glasvagg-till-bastu-och-badrum Tässä päädytään hieman alle 10' lasiseinän kaikkine osineen, ja se tuntuu silti kohtuulliselta. Firma vaikuttaa myös osaavalta ja avuliaalta, ja sekin on arvokasta. Mutta yksi asia heidän ohjeissaan on minulle epäselvä: Et tarvitse ilmarakoa paneelin taakse, vaan se voidaan
HomeboY: [citat] Totta, täytyy olla paras :cool: noin 100 cm.
justusandersson: Valitettavasti minun on vaikea seurata ajatteluasi. Mikä ratkaisu on sinun suosikkisi?
Stuff: Miksi ei löydy sääntöä? Onhan olemassa seinäkisko metodille, jonka avulla voi kiinnittää sinne, missä se parhaiten sopii (ja kiinnittää useammalla ylimääräisellä ruuvilla, jos niin tarvitaan=
Biggle: Hei. Onko kukaan täällä kokeillut pigmentoida kipsilaastia? Olen googlannut, mutta en ole löytänyt paljon tietoa siitä. Henkilökohtaisesti uskon, että sen pitäisi toimia hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä. kiitos.
Kapabel: [citat] Hei! Pahoittelen "suttuista" kuvaa, mutta näin tein, piilotettu vesiputki hyllyllä, jossa on siirretty takalevy. Ostin valmiit hyllylevyt ja kovalevyn takalevyksi.
Minonsson: Joskus toimii testata juttuja uretaanivaahdolla, luulisin. Unohdin jakaa tuloksen. Kiitos kaikille vastauksista. Suuri arvostus.
Johnsson 56: [citat] Ahaa, mutta kirjoitin jo alussa, että ne ovat 0,45 x 0,9. 1,72 x 0,9 on korkeus kertaa leveys.
Nordickiwi: [bild] Mietin, että tekisin vanhasta peiliovesta liukuoven vaatekaappiin. Kysynkin, kestääkö noin 7 cm paksu kevytbetoniseinä tämän asennuksen? Vai tarvitseeko sitä jotenkin vahvistaa tässä tapauksessa?
Location: [citat] Sivuvintit ovat mukana pohjapiirustuksissa, jotka on päivätty samaan aikaan, mutta ne on merkitty vaatekaappeina - joten niitä on todennäköisesti tarkoitettu säilytykseen, mutta eivät olleet osa kattoristikkorakennetta silloin. Juttelin naapurien kanssa, joilla on samaan aikaan rakennettuja taloja, ja osalla naapureista ei ollut edes sivuvintejä alkuperäisesti taloissa, vaan
Dowser4711: On myös toivottomia seiniä. Se, mitä tarvitaan saadakseen asiat pysymään, on todella pitkät ruuvit. 120-150 mm naulatulpat tai vastaavat ovat hyviä vaihtoehtoja. (Tarkista ensin, että seinä on tarpeeksi paksu. :) ) On tärkeää löytää hyviä tulppia, Fisherin ja Essven kevytbetonitulpat ovat antaneet hyviä tuloksia. Fisherin tulppa on hieman hankala, jos juuri rappaus on kova.
BSOD: On ohut eristys lisättäväksi, luulen että se on 3 tai 5 cm paksua eristystä. Saatavilla on myös valmiita palkkeja, joiden puristuslujuus on 5Mpa. https://www.se.weber/leca/lecar-balk/lecar-isobalk-350-3900 Ne u-palkit, joita olen nähnyt, on ollut raudoitusraudalla, en usko, että tarvitset valettua i-palkkia, mutta se riippuu suunnittelijan vaatimuksista. Yleensä annan palkin mennä 20-30
Onsalakorven: [citat] Näen, että olen lukenut piirustuksen väärin (tai en ollenkaan). Talossa on tukipiste keskellä, ei seinän vieressä. Silloin IPE180 riittänee hyvin, ja se vie vähän tilaa. Muuten jokin liimapuupalkki voisi toimia myös hyvin.
villasuperstar: [citat] Ehdottomasti, minulla ei ole kuvaa, mutta voin kertoa miten tein. Sain idean toisaalta, että oikeastaan vain se ruuviosa, joka on kiinni levyllä, vaikuttaa kestävyyteen. Tein niin, että porasin pienen reiän "sähköttömään" kohtaan, johon pystyin viemään ohuen teräslangan palan, jonka taivutin edestä (vähän kuin L, mutta alle 90 asteen kulmassa). Tällä pystyin mittaamaan
KJD: Remontoin suihkutilaa, ja siellä on sekä sisäseiniä (ei-kantavia) Siporex/kevytbetonista että ns. ulkoseinäeristystä samasta materiaalista. Lattian piikkaamisen ja uusille putkille tehtävien reikien vuoksi kevytbetoni on vaurioitunut pahasti. Oletan, että ei ole paljon muuta tehtävissä kuin purkaa ja rakentaa uudelleen? Kiinnostunut näkemyksistä? Mikä materiaali on sitten
raveper: Palikkaeriste ja kipsiä käytetään yleensä reikien paikkaukseen.
bldr: Liitän mukaan Lundbergsin version. Hehän toimittavat portaita, joten niiden pitäisi kestää... mutta tuntuu, että kaiteessa on paljon vipuvoimaa.
leby: [citat] Slammata on kuin "maalata" löyhästi sekoitetulla rappauslaastilla. Puhdistaminen mielestäni on parasta. Sinun täytyy silloin käyttää ohjattuuksia ja rappauskoukkuja saadaksesi kulmat kauniiksi. Naulaa rappausverkko eteen. Ei tarvitse täyttää saumoja etukäteen, mutta jos haluat tehdä sen todella tarkasti, laita ensin punarappausta ja sitten paksusta rappausta.
lunnabo: [bild] [bild] [bild] [bild] Olen leikannut asfaltin reunaa halvimmalla kulmahiomakoneella ja timanttilaikalla 79 kruunua Jula. Laitoin nupukiviä murskekerrokseen ja lopetin tiivistämällä 450 kg painolla. Ei koskaan liiku, ei ylös, alas eikä sivuille.
Lerhol86: [citat] Kiitos neuvoista! Kuulostaa järkevältä, vaikka lompakko kärsii.
jämtlänning: [citat] Vaikuttaa todennäköiseltä, kiitos vastauksesta!
Damir Koprivanac: Hei. Minulla on muurattu pieni seinä leca-lohkoista 90 mm savupiipun vieressä, mutta kun asensimme teräspalkin siihen, osuimme vahingossa seinään ja se siirtyi muutaman millimetrin. Laasti on haljennut koko seinän pituudelta lattiasta kattoon. Minun täytyy sahata pois laasti ja muurata uudelleen, mutta koska se on paikallaan, en pääse käsiksi tavalliseen laastiin muuraustyökalulla...
Avemo: Jos se on treetex, se on pehmeää niin, että siihen voi helposti pistää neulan läpi. Jos siinä on vain muutama halkeama kuten kuvassa, voi yksinkertaisinta olla käyttää paperisuikaleita ja tasoitetta. Jos siinä on suuria epätasaisuuksia, voi olla helpompaa vaihtaa levyt kipsiin. Se on myös parempi paloturvallisuuden kannalta.
ArneTW: Jos se on harjapalkki ja koolingit, jotka ovat toisiaan vasten harjapalkin päällä, on kiinnitetty kunnolla. Silloin ei ole lainkaan vetovoimia vaakasuorassa koolingissa. Se ei aiheuta haittaa, mutta sitä ei tarvita... /ATW
Daniel Barnaniel: Aha – voiko olla, että yläosa solumuovista tasoittaa korkeuseroa jostain syystä? Pitäisi olla eristys betonin alla, jos ymmärsin oikein – villataso vuodelta -91? Tarkista piirustukset esim. Ei ongelmia solumuovin kanssa, mutta lastulevy mielestäni on vähän hullua. Paska eps:stä, en ymmärtänyt, että sinulla on solumuovia kotona. Jos on solumuovi: ns. rotnät (ohut raudoitusverkko),