Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Karl Olssvan: Johtojen ei pitäisi olla jatkettuina seinien sisällä. Vesijohtoon täytyy olla jakelu ja sen tulisi olla seinien ulkopuolella. Jos näin ei ole, voit tehdä oman korjausjutun. Sinun tarvitsee yksinkertaisesti avata seinä, jossa liitos on, katkaista putki heti y:n jälkeen ja tulpata se. Silloin veden seisova matka on lyhyt. Tämän jälkeen tätä ei saa rakentaa takaisin umpeen. Sen sijaan
Herr Klocka: Okei, pitää muistaa koputtaa ennen kuin poraan. Kiitos vinkistä!
Workingclasshero: Henkilökohtaisesti en koskaan purkaisi latoa, se mikä on rakennettu, voidaan korjata. Millainen on katon kunto, ja miksi se pitäisi purkaa? En vain minä, vaan monet muutkin tarvitsevat tilaa katon alla. Mutta jos se pitää purkaa, voit purkaa ja heittää katon itse, niin kaivuri tekee loput ja pakkaa kontteihin, jos sitä ei voida polttaa talvella. Onnea /W
TheGame: [citat] Kyllä, ulkokulmat on eri asia, tulee kummallista erityisesti jos on esim. valkoiset listat.
Düsseldorff: Tässä on joitakin kuvia. En tiedä tuleeko näistä kovin paljon viisaammaksi... Räjähdyskivi kuivamuurattu kiilamuodossa kaltevalla kallioilla, niin että muurin yläosa muodostaa tasaisen pinnan, jossa voi kävellä. Portaat keskellä. Muuri on noin 220 cm korkea. Muokkaus: Se on muutenkin noin 400 cm syvä, joten muuri on muuri... [bild] [bild] [bild] [bild]
JohnÅkerlund: Onko kukaan rakentanut kylpyhuonetta diffuusioavoimilla seinillä, lattialla ja katolla? Etsin kokemuksia ja faktoja tästä. Tämä koskee uutta taloa, joka on rakenteilla, joten keskustelu rakenteesta on käynnissä.
Hästängsudd: [citat] F5 on diffuusioavoin, joten kyllä se hengittää, mutta olen samaa mieltä, että se on kallis vaihtoehto
hackatall: Se saattoi olla lyhytäänistä. Silloin ratkaisu oli hyvä, se vaimentaa ääntä tehokkaasti.
justusandersson: Hyvä käyttää koko matkan liimapuuta. Jos jänneväli ei ole pidempi kuin 1,2 metriä, riittää 45x245, jos saat sen kokoisen käsiksi. Se ei ole standardi. Muuten se on oltava liimapuusta. Parempi kapeampi kuin kaksi kaksinkertaista, jos aiot upottaa ne tukipuihin. [citat] Ei jos niillä on vankat mitat ja ne ovat sivusuunnassa tuettuina.
hackatall: [citat] T-palkin kanssa voit asettaa välipohjan laudat jonkin päälle. Se ei onnistu H-palkillla, jos haluaa saada palkin alapinnan samaan korkeuteen kuin sisäkatto.
Jonas Bruzelius: Hei, Minulla on Hultsfredstalo vuodelta 1965, jossa on tiilijulkisivu. Kaikki sisäseinät koostuvat kuitulevystä. Eristys, joka sijaitsee 30 cm leveiden puuelementtien välissä, on jotain, jota voi verrata hieman pehmeämpään masoniittiin. Tämä tuoksuu makean ummehtuneelta, todennäköisesti johtuen sideaineesta. Olen paraikaa poistamassa kaiken eristyksen korvatakseni sen hajuttomalla
AndersMalmgren: [citat] Riippuu vähän siitä, kuinka paksu parketti on. Jos se on aito massiivinen, niin se on yleensä melko paksu ja sitten on paljon tilaa työskennellä. Vain poistaa ja tasoittaa ja asettaa klinkkeri. Jos se on laminaatti, niin se voi olla melko ohut lattia.
pette: [citat] No sitten meillä on mikrotalo verrattuna.. :) Meillä on 78 m² x 2. Porasimme ja asensimme maalämmön heti alussa ja voin sanoa, että se investointi on maksanut itsensä takaisin monta kertaa. Mutta me kulutamme noin 20000 kWh viidelle hengelle. Ja poltan myös jonkin verran. On silti vaikuttavaa, että saat sähkönkulutuksen 15000 kWh:iin 260 m²:llä noiden seinien ja ikkunoiden
Bronken: Näyttää kuten sanottu ei optimaaliselta. Paneeli olisi pitänyt sahata ja laittaa pelti alle/sisään. Minulla oli samanlainen ongelma ajattelemattoman lisärakennuksen jälkeen vajalla. Lisäsin pellin vaakasuoralle reunalle, jossa oli ulkonema. Tyyliin näin, mutta "midjelist" sijainnin kanssa se ei tule olemaan niin hyvä kuitenkaan. [bild] Tiivis mutta ei kovin kaunis. Mielenkiintoista
Ewa i Tofta: [citat] Kuulostaa järkevältä! Tuntui vähän momentti 22:lta. Kiitos vastauksesta, soitan heille huomenna!
Frippe78: Ilmeisesti minulla oli serkku, joka työskentelee teräsrakenteita valmistavassa yrityksessä, joka tekee näitä palkkeja, joten hän voisi järjestää hyvän hinnan :)
Utsliten och utdömd: [citat] Ainoat makuuhuoneemme ovat "ullakolla", joten se käytetään. Vai viittaatko kissankäytäviin ja tilaan makuuhuoneiden yläpuolella, alasalvan ja harjan välissä? Kissankäytävät ovat tyhjiä lukuun ottamatta laatikkoa, jossa on vähän joulukoristeita, joten siellä on mahdollisuus tehdä melkein mitä tahansa. Kissankäytävät ovat melkein 2 metriä leveitä, mikä tarkoittaa,
Eccoes: Pieni päivitys siis. Käytin kotona olevia materiaaleja sen sijaan, että olisin käyttänyt rahaa uuden ostamiseen, joten pohjaksi tuli 145x45 ja kaksi 95x45 "T"-muotoon tukemaan. [bild] [bild]
Lato: [citat] Leikkaa pari kipsipalaa. Jotka laitat metallikoolaukseen. Sitten vain ruuvaa uudelleen kipsin läpi seinään. Pysyy tukevasti kiinni. Olen tehnyt näin monta kertaa.
BirgitS: Joustava maalarin silikoni, joka maalataan päälle, voi olla paras vaihtoehto, jos ei halua tehdä listojen yms. työtä uudelleen. Ensimmäisen kuvan vasemmassa alakulmassa näyttää siltä, että se saattaa olla kosteusvaurio.
GHP: Nuohoojan viimeisin vierailu johti epämääräiseen hylkäykseen vanhan olemassa olevan savukanavan kamiina-asennukselleni. Se vuoti ilmeisesti hyväksyttävän vähän (1,7), mutta koska hän ei voinut/halunnut/jaksanut nähdä, mistä uskomaton savumäärä "tuli", hän päätti silti hylätä asennuksen ja päätöstä ei voinut kyseenalaistaa. Koska meillä on vaatekaappi naulattu kiinni 80
Snickarkirre: Silloin on varmaan parasta kiinnittää se joko laudalla tai naulalevyllä tai millä nyt haluatkaan. Jos saumasta on jäljellä vain roskaa, ei varmaan edes kemiallinen ankkuri auta valitettavasti. Ehkä, jos teet reiän yhtä suureksi kuin sauma, niin että kemiallinen ankkuri tarttuu tiiliin eikä saumaan. Silloin se ainakin pitäisi pysyä kiinni.
andersmc: [citat] Sinun kannattaa kiinnittää lista johonkin lauta- tai vastaavaan, esim. kaksipuolisella teipillä.
JoMaV: Hei! Toivon vähän apua joltain minua tietävämmältä. Meillä on vanha perinteinen pizzakäytävä (milloin se muuten tulee taas muotiin?) talossamme. Suunnittelemme olohuoneen remonttia ja haluamme laittaa parioven käytävän tilalle. Ovi on aika korkea ja suurin kysymys on, onko pizzakäytävän yläpuolella kantava palkki, jota en tällä hetkellä näe. Se voisi sotkea tilannetta, koska
perlundstrom: Siivoamaton kuva, mutta minulla on yksiö, jota vuokraan. Kaikki on kunnossa paitsi keittiö, joka on hyvin yksinkertainen. Siellä on mikro ja siirrettävä uuni, jota voi käyttää. Aion ostaa uuden keittolevyn, joka on paremmassa kunnossa kuin kuvassa oleva. Täällä mietin kuitenkin sellaisen työtason rakentamista, jota voi taittaa ylös tai alas pitkin seinää. Kuten kuvassa. Esimerkiksi
LyckansHus: Tuhannet kiitokset yksityiskohtaisesta vastauksestasi! Meillä on nyt vähän asioita pohdittavana :) Mahdollisesti otan vielä yhteyttä... Koska meillä on erittäin matala katto, palkki antamillasi mittoilla ei ole mahdollinen. Korkeus on vain 2,07 metriä, vanha maatila, jossa on 200-vuotias asuintalo, jota on osittain laajennettu vuosien varrella. Tiedän, että neliömallit ovat huonompia.