Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
bossespecial: [citat] Paras on antaa betonipinnan olla näkyvissä, koska ilmasto on erittäin vaihteleva ulkotilassa.
basseman: Levitä liima hammastetulla liimalastalla, kun liimaat golvpånin golvspåniin.
[old rusty]: Kuinka kauan edellinen omistaja oli asunut siellä? Koska tapetit eivät ole aivan uudet. Ja näyttävät mahdollisesti olevan useita kerroksia? Jotka on sitten maalattu päälle? Kuvien perusteella olette ostaneet mukavan vanhan talon, jossa on vähintään yksi melko näkyvä vika (halkeileva maali ja levyt, jotka roikkuvat (?) hieman), korjatkaa se ja antakaa vanhan omistajan olla. Vastauksena
Anonymiserad 284245: [citat] Miten he ovat onnistuneet laittamaan tasoitteen siihen kategoriaan? Kalastus/kalapainot?
Stolsben: Ota yhteyttä framtidensmarkservice. https://fmtmark.se/
Derbyboy: Kuinka paljon taipumista voi olla 3800x1000mm kokoisella lasilevyllä ennen kuin se rikkoutuu? lasi on karkaistu ja laminoitu, lasikatto.
Matti_75: Sitä varten käytät flytspackel. Muista laittaa prima ennen.
Joachim-67: > Kuinka monta tolppaa tarvitset? Tarkoitatko ulko-seinällä? Ajattelin, että kantava ulkoseinä (600 cc) voidaan eristää ajan myötä ja käyttää palkkeja julkisivulla.
lantzen: Päätin täyttää reiän betonilla. Toimi hyvin. Tyhmä kysymys ehkä, mutta kuinka kauan minun täytyy odottaa ennen kuin laitan rappauksen päälle. Reiän syvyys oli noin 5-10 cm. Ja onko tarpeen käyttää verkkoa näin pienillä pinnoilla?
ows: Hyvä ehdotus! Jos kuitenkin aloitan leikkaamisen, niin ehkä paras on lyhennetty kulma, joka asennetaan syöksytorveen. Sitten useita viiltoja kupuun, jotta sen voi puristaa yhteen ja ohjata putkeen?
surris: [citat] Se onnistuu hyvin, kuten ajattelit. Kumpikin tapa toimii, riittää että sokkeli peittää päädyt.
kulle: [citat] Kuten muutkin ovat kirjoittaneet, laita osb tai joku toinen levy gyprocin alle.
d_lind: Vastaan itselleni. Sen täytyy olla kalkkilaasti. Olen nyt hionut paljon ja törmännyt paikkauksiin ja savupiippuun, joissa on huomattavasti harmaampi väri ja huomattavasti kovempi/tiukempi rappaus. Nämä paikkaukset täytyy olla jonkinlaista sementtisekoitettua laastia. Suuri ero kuvan kermansävyiseen rappaukseen, joka on paljon hauraampi.
ClasseClas: Aja trossbottenskiva asfaboardin sijaan. Vahva suositus! Suosikki uusintana :p;) https://www.byggahus.se/forum/threads/trossbottenskiva.423990/#post-4320859
JPL70: Olen rakentanut 30 m²:n attefallstalon (lisärakennus) ja minun on toimitettava palosuojadokumentaatio. Seinät koostuvat: 14mm puupaneeli - Höyrynsulkumuovi - 95mm Puukuitueristys - Tuulensuojalevy - 45mm hirsi. Täyttävätkö seinäni EI30-vaatimukset vai onko minun asennettava kipsilevy yhteen taloista, jossa etäisyys on 7-8m? Puukuitueristys on kyllästetty palonestoaineella ja täyttää
Derbyboy: Luulen, että minun täytyy miettiä uudelleen. tulee kolme tolppaa takareunaan. En uskalla kiinnittää terassikattoa julkisivuun. Olen aiemmin tehnyt vaihdon kuuden metrin kohdalle juuri siihen, missä terassikatto rakennetaan.
D3nn05: Hei! Tarkistin tässä eräänä päivänä, millainen laatta meillä on talossamme, ja talon paperin mukaan siinä lukee vain "kokonaiseristetty laatta maassa", ennen kuin tutkin asiaa, luulin että se olisi eristetty. Talo on vuodelta 78, joten ajattelin, että se on varmaankin riskirakenteinen eristyksellä betonin päällä, mutta kun remontoimme kodinhoitohuonetta ja kaivoimme brun, siellä
Kane: Aja 19 cm askelkorkeudella. Se on suositusten mukainen maksimi, mutta ei kohtuuttoman korkea. (samalla tavalla 25 cm askelsyvyys on OK, se on min. suosituksen mukainen).
heimlaga: Tiiliä tulee olla vähintään 30 cm maanpinnan yläpuolella, muuten ne halkeilevat pakkasessa muutaman vuoden sisällä. Puukehikkoa ei pitäisi ulottua maan alle, sillä on osoittautunut, että tällainen rakenne mädäntyy ja homehtuu käytännössä, vaikka jotkut väittävätkin, ettei se pitäisi tehdä niin teoriassa. Jos muuratte julkisivun kierrätetystä aukottomasta tiilistä,
Derbyboy: En usko, että roikkuvat ovet joustavat. Niiden pitäisi venyä ja roikkua suorassa, mutta voin olla väärässä.
jopeaa70: Olemme puhaltamassa vanhan tallin tyhjäksi kaikilla siihen liittyvillä asioilla. Olen katsonut eri keskusteluja lattian suhteen, jota minun on osittain käsiteltävä saadakseni sen samalle tasolle eli alimmalle tasolle. Arvaan, että lattiasahan vuokraaminen on suositeltavaa, kun pitää laskea askelman korotusta, jossa rehu oli, kun eläimet seisoivat ennen. Vanhojen urien täytyisi valaa
justusandersson: Sellaiset kattotuolit lepäävät vain ulkoseinien päällä. Kantavia väliseiniä ei ole. Poikkeuksena voivat olla talon kulmat, joissa kattotuolit muuttavat suuntaa. Erkerien yläpuolella on liimapuupalkkeja, jotka ottavat vastaan kattotuolikuorman, kuten kattosuunnitelmasta käy ilmi.
Snickarkirre: No niin täydellistä, sittenhän se on rauhallista! Haha kuulostaa hyvältä (y)
roggabear: [citat] onko joku tehnyt jotain vastaavaa toimenpidettä varmistaakseen hyvin tuuletetun tuuletusvälin? Onko riski kosteuden tunkeutumisesta, jos poraan tuuletusreikiä julkisivun läpi juuri sokkelin yläpuolelle? olen naulaamassa rimoja ulkoverhouksen päälle saadakseni noin 25 mm tuuletusvälin. Naulasen sitten tuulensuojapaperin rimojen sisäpuolelle. Paperin sisäpuolelle tulee sitten
jonaserik: Kaavi pois styroksia, tasoita hiekalla (sen tulee olla kuivaa), niin että se on samalla tasolla kuin muu hiekka, leikkaa uusi styroksi sopivaksi niin, että palan voi painaa kevyesti alas, voi sahata valtaterällä.
Ark Ign: Hei Karin! Näin melkein 10 vuotta myöhemmin en odota mitään vastausta, mutta yritän silti vastata! Spontaanisti tuntuu, että mineraalivillan lisäeristäminen (joka ei ole hygroskooppista) on epäilyttävää tuossa ulkoseinässä, eikö selluloosa olisi sopivampi? Riippumatta materiaalista olisi tietenkin viisasta tutkia, miten seinän lämpötila-gradientti muuttuu sisäpuolisen
janwide: [citat] Ok. Valitettavasti minulla ei ole listoistuspyssyä. Mietin, että jyrsin klikkilattian alareunan. Ja sitten liimaan porrasnokan kauniin kuvani mukaisesti. Ajattelen, ettei porrasnokassa ole kuormitusta ylhäältä ja se on myös tyylikäs. Mitä mieltä olet? [bild]