Hei,

Meillä on kiveystie, joka päättyy keskelle asfalttialuetta. Gangen lopussa ja asfaltin reunalla on 4-5 cm sauma, joka on tällä hetkellä täytetty hienojakeella murskattua kiveä.

Sauman vakauttamiseksi ja rikkaruohojen vähentämiseksi ajattelin kaivaa murskeen pois ja täyttää sauman betonilla.

Koska en ole koskaan valanut muuta kuin pilaria betonilla, minulla on muutamia kysymyksiä:

1. On olemassa paljon erilaisia tuotteita, sementtiä, pikabetonia, kuivabetonia... mitä olisi sopivinta käyttää sauman täyttämiseen? (kovettunut murskeen alla, ajattelin rakentaa kehyksiä puusta + ruokaöljyä käytävän sivuille pitämään valamisen paikallaan)

2. Ajattelin kaivaa noin 8-10 cm täyttääkseni sementillä, onko tarpeen tai edes sopivaa käyttää raudoitustankoja?

3. Onko tämä edes hyvä idea? Tuleeko se vain halkeamaan tai näyttämään rumalta? Parempia ehdotuksia sauman täyttämiseen?

Terveisin, Kneppe

Paras vastaus

Huono idea valaa betonilla, koska on suuri riski, että se halkeilee, vaikka käytät raudoitusta.
Betoni ei kestä paljon liikettä halkeilematta.
Täytä sen sijaan asfaltilla, joka kestää liikkeitä huomattavasti paremmin.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
AXS
Etkö voi sen sijaan laittaa rivin katukiveystä? Voit asettaa ne betoniin, jotta se pysyy tukevasti.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Kaiva varovasti, jotta et horjuta reunoja.
Olen hyvällä menestyksellä kaivanut veitsellä ja teollisuusimurilla, jotta en pehmentäisi reunoja.

Onnea matkaan.
/W

AXS AXS sanoi:
Etkö voisi sen sijaan laittaa rivin katukiveä? Voit laittaa ne betoniin, jotta ne pysyvät tukevasti paikoillaan.
Väittäisin, että ei ole lainkaan parempi laittaa niitä betoniin. On riski, että betoni halkeilee ja irtoaa, joten parempi laittaa ne murskeeseen esim. 0–8mm ja tampata kunnolla. Storgatsten ei koskaan edes hieman pomppaa itsestään ylös...

• Tykkään
Rosa huset ja 1 muu
  • Laddar…
AXS
lunnabo lunnabo sanoi:
Voisin väittää, että ei ole lainkaan parempi laittaa niitä betoniin.
On olemassa riski, että betoni halkeaa ja irtoaa, joten on parempi laittaa ne murskaan, esim. 0-8mm ja tampata ne kunnolla.
Isokatsikivillä ei koskaan ole edes pienintä taipumusta nousta itsestään...
Mutta 4 cm on ohut, näen riskin, että se taipuu ilman tukea. Huomasin myös, että ammattilaiset tekivät niin kotonani.

Varmasti menee hyvin murskan kanssa, olen täysin varma siitä, että lunnabolla on enemmän kokemusta kuin minulla.

Kivetyksen päällyskerros suurista mukulakivistä, asetettuna tasaisesti päällystetyllä pohjalla. katso liitettä 560555 Kivetty piha, jossa näkyy kauniisti ladottuja mukulakiviä, tiiviisti asentamalla. katso liitettä 560555Olen leikannut asfaltin reunaa halvimmalla kulmahiomakoneella ja timanttilaikalla 79 kruunua Jula.
Laitoin nupukiviä murskekerrokseen ja lopetin tiivistämällä 450 kg painolla.
Ei koskaan liiku, ei ylös, alas eikä sivuille.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Murbyggare
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.