Hei.
Olen tullut onnelliseksi omistajaksi 60-luvun talolle, ja olen suunnittelemassa alakerran vessan remontointia. Se on todennäköisesti talon rakennusajalta, paitsi että seinät on maalattu ja posliinit vaihdettu 2000-luvun alussa. Olen luullut, että seinät on päällystetty masoniitilla, mikä näyttää olevan seinän yläpuoliskolla, mutta noin viikko sitten tein tarkastusreiän putkilinjaan yläkertaan, ja yllätyin miten kova levy oli seinän alaosassa. Kun lopulta sain reiän auki, huomasin että kyseessä on ohut hauras levy noin 2-3 mm paksu, joka on raakapontin päällä, ja hetken kuluttua aloin menettää hermojani, oliko levyyssä asbestia, jonka juuri sahasin, lähetin näytteen, joka tuli takaisin negatiivisena. Nyt kysymys, koska olen utelias, tietääkö joku mikä materiaali tämä on, tuntuu olleen jonkinlainen "järjestelmä" valmiiden nurkkalistojen ja loppujen kanssa, uskon että se oli alun perin punainen eikä maalattu.

Terveisin
Henkilö pitää kämmenellään ohutta, haurasta levyä, joka on noin 2-3 mm paksu. Levy näyttää olevan osa seinämateriaalia.
Vanha seinälevy, joka on ohut ja hauras, noin 2-3 mm paksu, kiinnitettynä raakaponttiin. Levyn reuna on punertava. Sini- ja valkokuvioitu seinäpaneeli 60-luvun kylpyhuoneessa, kiinnitetty listalla nurkassa valkoisen seinän alla.

Se näyttää olevan jonkinlainen Perstorpslevy, eli korkeapainelaminaatti.

• Tykkään
sinuslinus
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Se näyttää joltain Perstorpsskivan variantilta, ts. korkeapainelaminaatti.
Vaikuttaa todennäköiseltä, kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.