Aion rakentaa kaiteen tolpan kanssa ja mietin, miten parhaiten kiinnitetään tolppa lattiaan? Minulla on lankkulattia ja palkki, johon kiinnittää.

Olen nähnyt kiinnityslevyjä kierretangolla, miten se kiinnitetään tolppaan?

Fästyslevy, jossa kierteitetty tanko ja mutteri, käytetään tukipilarin kiinnittämiseen suoraan alustaan. Mukana neljä ruuvinreikää.

• Metallinen kiinnityslevy, jossa on pultti keskellä ja neljä reikää kulmissa, käytetään tolpan kiinnitykseen lattiaan.
Jos voit nostaa lattialastulevyn, voit ruuvata kiinni tolpat palkkiin "sivulta". Laita sitten lastulevy takaisin ja leikkaa tolppia varten.

En suosittele tätä, mutta kiinnike, jota etsit, näyttää luultavasti enemmän tältä:
https://www.biltema.se/bygg/byggbes...RvqAHosFh6-2lPrk8xRYybBJJO-geo8caAk0REALw_wcB

Jos kyseessä on kaide, johon pitää pystyä tukeutumaan, tai joka jollain tavalla muodostaa turvallisuutta, yrittäisin saada aikaan sivuttaiskiinnityksen enkä vain "suoraan alas".

Se Bilteman tolppakiinnike ei varmaankaan näytä niin kauniilta sisätilojen kaiteessa.

Olen nähnyt toisenlaisen ruuvimallin, jota kutsutaan keppiruuviksi. Se on suunnilleen kuin ruuvitappi, mutta siinä on puukierre molemmissa päissä. Tietääkö joku, onko se tarpeeksi kestävä pitämään kaiteen paikallaan?

Käppskruvi, molemmissa päissä puukierre, oli keskustelun aiheena, kysytään, kestääkö se kaiteen kiinnityksessä.

B bldr sanoi:
Tuo Bilteman pylvään kiinnitys ei varmaankaan näytä kovin kauniilta sisätiloissa kaiteessa.

Olen nähnyt toisenlaista ruuvia, jota kutsutaan kepin ruuviksi. Se on suunnilleen kuin kierretanko, mutta puukierteet molemmissa päissä. Tietääkö joku, kestääkö se kaiteen riittävän hyvin?

[kuva]
mm, ajattelin niitäkin. Kaksikierteiset puuruuvit olen nähnyt niiden nimityksenä, en tiedä, onko se oikea. Kysymys on, kuinka paljon kuormitusta ne kestävät? Vetolujuus varmasti 100kg+ riippuen mitasta, mutta sivusuunnassa? Onko sinulla mitään piirrosta siitä? Ehkä on helpompi neuvoa sitten. Mitat ja sellaista.

Olen nähnyt pöydän jalkojen kiinnitettynä sellaisilla ruuveilla.
Jos on tiukka asennus ja hieman kovempi puu, niin ehkä se toimii.

Viimeksi muokattu:
Liitän mukaan Lundbergsin version. Hehän toimittavat portaita, joten niiden pitäisi kestää... mutta tuntuu, että kaiteessa on paljon vipuvoimaa.

• Kierrekiinnikkeen piirros, mitat: pituus 80 mm, kierreosa 70 mm, halkaisija 20 mm. Yhdistää todennäköisesti kaidetolppaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.