Jos kyseessä on kaide, johon pitää pystyä tukeutumaan, tai joka jollain tavalla muodostaa turvallisuutta, yrittäisin saada aikaan sivuttaiskiinnityksen enkä vain "suoraan alas".
Se Bilteman tolppakiinnike ei varmaankaan näytä niin kauniilta sisätilojen kaiteessa.
Olen nähnyt toisenlaisen ruuvimallin, jota kutsutaan keppiruuviksi. Se on suunnilleen kuin ruuvitappi, mutta siinä on puukierre molemmissa päissä. Tietääkö joku, onko se tarpeeksi kestävä pitämään kaiteen paikallaan?
Tuo Bilteman pylvään kiinnitys ei varmaankaan näytä kovin kauniilta sisätiloissa kaiteessa.
Olen nähnyt toisenlaista ruuvia, jota kutsutaan kepin ruuviksi. Se on suunnilleen kuin kierretanko, mutta puukierteet molemmissa päissä. Tietääkö joku, kestääkö se kaiteen riittävän hyvin?
[kuva]
mm, ajattelin niitäkin. Kaksikierteiset puuruuvit olen nähnyt niiden nimityksenä, en tiedä, onko se oikea. Kysymys on, kuinka paljon kuormitusta ne kestävät? Vetolujuus varmasti 100kg+ riippuen mitasta, mutta sivusuunnassa? Onko sinulla mitään piirrosta siitä? Ehkä on helpompi neuvoa sitten. Mitat ja sellaista.
Olen nähnyt pöydän jalkojen kiinnitettynä sellaisilla ruuveilla.
Jos on tiukka asennus ja hieman kovempi puu, niin ehkä se toimii.