Hei, minulla on sisäkatossa pontattu tretex, jonka haluaisin päivittää paneelikatoksi.
Mietin, pitäisikö antaa tretexin olla paikallaan ja kiinnittää rima siihen. Ajattelen, että se eristää hieman kylmää ullakkoa vastaan ja estää liikaa höylälastua putoamasta rakojen läpi katon/seinäkulmissa. On syytä mainita, että sisäkaton ja ullakon välillä on ainoastaan höylälastua ja mineraalivillaa eristeenä, eli ei muovia tai vastaavaa.

Kysymys on, onko syytä repiä se alas vai voiko sen jättää paikalleen ja yksinkertaisesti ruuvata rimat sen läpi yläpuolella olevaan raakaponttilautaan? Tarvitsen hieman lisätä tandoori ja ajattelin siksi harventaa rimoja. Ajattelenko oikein vai olenko hakoteillä?
Laitan mukaan kuvan, miltä se näyttää tällä hetkellä.
Innertak av spontad tretex i ett rumhörn, med målade väggar och lister.

S Snabelhund sanoi:
Hei, minulla on paneleista tehty sisäkatto, jonka haluaisin päivittää paneelikatoksi. Mietin, pitäisikö minun antaa Tretexin jäädä paikoilleen ja kiinnittää harva siihen. Toisaalta ajattelen, että se eristää hieman yläpuolella olevaan kylmään tuuliin ja estää liiaksi kutterin purun putoamasta katon ja seinän kulmissa olevien raosteiden läpi. Kannattaa mainita, että ainoastaan kutteri ja mineraalivilla ovat eristeenä sisäkaton ja viin välillä, ts. ei muovia tai vastaavaa.

Kysymys on, onko sitä syytä repiä alas vai voiko sen jättää paikoilleen ja sitten ruuvaan harvaa sen läpi yläpuolella olevaan raakaponttilautaan? Tarvitsen vetää lisää sähköputkea ja ajattelin siksi harventaa. Ajattelenko oikein tässä vai olenko hakoteillä? Lähetän mukaan kuvan miltä se näyttää tällä hetkellä.
[kuva]
eikö kukaan uskalla arvailla? Mitä voisi mennä pieleen, jos annan Tretexin jäädä?

Voit antaa sen olla ja harventaa.

Hienoa, kiitos vastauksesta, vain asentaa tarpeeksi pitkät ruuvit, jotta ne kiinnittyvät yläpuoliseen raakaponttiin, vai mitä?

Kyllä, se sinun täytyy olla.

• Tykkään
Snabelhund
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.