Onko kenelläkään kokemuksia täysin sileistä puujulkisivuista ilman rimoitusta? Harkitsemme sellaista taloomme, mutta haluaisin kuulla, tietääkö joku sen eduista ja haitoista.

Eduista, paitsi että se on todella tyylikäs tietysti ;)

Meidän myyjä sanoo, että se pitää tiiviinä säätä ja tuulta vastaan, koska paneelit menevät toisiinsa, ja kun se kuivuu, lautojen väliin jäävät halkeamat eivät ole tarpeeksi suuria aiheuttamaan vuotoja. Tunnen silti olevani hieman epävarma, onko se yhtä hyvä kuin perinteinen rimoitettu paneeli.

Kiitollinen kaikista ajatuksista aiheesta!!
 
Käytämme sileäpaneelia, ns. Z-paneelia. Naapurimme käyttää myös sileäpaneelia, mutta perinteisellä "råspont" -tyypillä.

Z:n etuna on, että limitys on suurempi kuin sponttivaihtoehdossa, mutta haittapuolena on, että Z ei lukitse viereistä paneelia yhtä hyvin kuin spont.

Joka tapauksessa paneelista tulee hieman aaltoileva, paneelilaudat vääntyvät hieman, mutta se on väistämätöntä. Sama tapahtuu laudoitetussa julkisivussa, mutta se ei näy yhtä selvästi.

Mitä tiiviyteen tulee, ei pitäisi olla ongelmaa, sillä paneelin alla on kuitenkin jokin tiiviystekijä, kuten tuulensuojapaperi, asfaboardi tai ulkogyproc.
 
Siirry kotisivuillemme ja katso meidän. Meillä on 28x125mm pontattu, pystyssä oleva kuusipaneeli.
 
A
V-haaran vaaka- ja pystysuuntaiset vuorottelut ovat tyylikkäitä, kunhan not ja pont on oikein käännetty, paneelini on peräisin vuodelta 1912 ja täysin terve. Tietysti edellyttää Falu rödfärg.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.