Hei, suunnittelen rakentaa ytong-talon ja mietin, tietääkö kukaan, kuinka herkkä ytong on sateelle ja kosteudelle? Ei tietenkään halua muurata sateessa, joten kysymys on, voiko ytongin varastoida pressun alla ja jos niin, miten kauan (jos on pitkäkestoista sadetta) vai täytyykö se säilyttää sisätiloissa? Sama asia, kun on muurannut sen... jos alkaa sataa muuraamisen aikana... riittääkö, että peittää pressulla, jossa on ilmarako (tyyppiä venesuojapeite)?
Terveisin Evert