Minulla on kaksi eternitputkea, jotka täytyy lyhentää.

Saako/pitääkö eternitiä sahata itse? Pitäisikö käyttää jonkinlaista suojaa? Pitääkö pölyä kerätä talteen? Miten se tehdään? Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon?

Kuten sanottu, kyseessä on vain kaksi putkea, mutta kaikki puhe asbestista on hieman pelottanut.

Kiitollinen vastauksista.
 
Kuten sanottu, kasvomaski päälle. Jos haluat olla erittäin taitava, pyydä jotakuta kastelemaan kastelukannulla samaan aikaan kun sahaat, niin vältät pölyn kokonaan.

Eterniittilevyissä on pieniä määriä asbestia, joten vaaroja ei pidä liioitella (meille, jotka emme työskentele sen kanssa päivittäin) - MUTTA on hyvin edullista laittaa päälle oikea kasvomaski - joten miksi ei?

EDIT: Voiko muuten ehdottaa, että vaihdat nämä putket samalla kun olet jo hommissa? Näyttää olevan loistava tilaisuus tähän, joka on ilmaantunut.
 
Kiitos nopeista vastauksista! Koko ventilationsutsugskanalen vaihtaminen ei tunnu ajankohtaiselta. Se on hyvässä kunnossa ja siirretään vain kymmenen senttimetriä.

\\zville
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.