F
FGLIN: [citat] Afstanden til pladereglen kan være for stor, især hvis der er dobbelte plader. En kraftig neodymmagnet kan måske hjælpe, i hvert fald hvis det er enkelt plader.
34 svar · 3,8k læst
·
Larsa
Larsa: Nu er dette jo ikke svar på dit spørgsmål, men... Jeg satte pax-ventilatorer i bruser og badeværelse, som altid kører på lav hastighed og starter, når det bliver fugtigt, eller nogen er i rummet. I køkkenet satte jeg en emhætte, der altid kører på lav hastighed. Så har jeg nogle spalteventiler og et par almindelige friskluftsventiler. Fik et helt andet klima i huset, meget friskt og
7 svar · 304 læst
G
gustaviania: Tak alle for jeres svar, det værdsættes. Som jeg har sagt i tidligere svar, bliver det en kortsigtet løsning nu i løbet af vinteren, for derefter at indsætte et rigtigt vindue og efterligne, hvordan det så ud engang, da huset blev bygget.
16 svar · 532 læst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Så kan man jo også fjerne bærende vægge, man skal bare skifte det korrekt af...
3 svar · 207 læst
·
A
adamja: [citat] Det var det, jeg var inde på, men dejligt at høre fra andre også, tak!
4 svar · 296 læst
·
Emil Havskog
Emil Havskog: De krydser hinanden.
2 svar · 248 læst
·
L
Lyckselebon: [citat] Tak!! 🙏 Så tydeligt og enkelt svar!! Så ved jeg, hvordan jeg skal gå videre med mit gelænder!
21 svar · 4,9k læst
·
Oldboy
Oldboy: Der kommer dug på de fleste vinduer, når man tager brusebad. Det er almindelig fysik (som tidligere beskrevet i tråden). Som også nævnt tidligere, er det vigtige, hvor lang tid det tager for duggen at forsvinde efter brusebadet. Op til cirka 30 min lyder rimeligt. Hvis man ikke vil have dug på vinduet under brusebadet af en eller anden uforståelig grund, så skal man sørge for at have et
4 svar · 409 læst
·
G
grovspacklarn: [citat] Hvis du er sikker på det så. "Foten" er der for at fordele trykket fra væggen, og det væggen evt. bær.
3 svar · 213 læst
·
M
Maffebygg: Enig, den rigtige vej at gå er at tjekke med nogen, der kan regne og komme med en løsning til dig! Inden du saver 💪 Held og lykke.
3 svar · 776 læst
·
M
Maffebygg: Enig med ovenstående, tjek op før du kløver væggen så undgår du problemer senere! Held og lykke.
3 svar · 549 læst
·
M
Maffebygg: Er enig i, at man absolut bør konsultere en konstruktør for at være helt sikker, men et interessant spørgsmål, ved du om den står direkte på trallen eller går den ned? Kan du se, hvordan det ser ud under lige der, hvor søjlen står?
9 svar · 881 læst
·
K
krambriw: Ja, tråden er nu blevet længere end kablet...
64 svar · 2,5k læst
·
B
Bjober: [citat] Hussvamp kan ikke lide lys og lufttræk, derfor vokser den skjult. Den forsyner sig også selv med vand for at nedbryde tørt træ. Det gør, at den kan sprede sig ret meget, før den viser sig. Min svamp voksede blandt andet på bagsiden af køkkenskabet, hvor porcelænet stod. Helt sundt tørt træ, der ikke viste nogen tegn på vores side. Bagsiden var meget ulækker. Jeg begyndte at
3 svar · 393 læst
RoTe
RoTe: [citat] Præcis det er ikke raketforskning dette, mange garager findes allerede og har ikke hørt om nogle der er kollapset.
8 svar · 787 læst
·
J
Jansson69: [citat] Vi monterer og har gjort det i sikkert tyve års tid altid aldringsbestandig plastfolie på det vandbårne gulvvarmesystem, hvis man skal lægge trægulv.. Du må spørge dig selv, hvem der står for omkostningerne, hvis noget går galt, tager din konstruktør ansvaret for gulvet, hvis der dannes kondensvand? Det du skal tænke på er, at det ikke kun er én producent, der beskriver
3 svar · 679 læst
·
N
Nissegandhi: Innerbuen er ikke tilstrækkeligt tæt, også glasset slipper lidt varme ud. Yderbuens glas er for koldt, så der dannes kondens. Yderbuen er nok for tæt, så der er ingen cirkulation mellem glassene, deraf dannes kondens. Mindre tætningsliste i yderbuen og mere i inderbuen, så bliver det nok godt.
1 svar · 426 læst
B
bearmaniac: Man kunne forestille sig, at det ville være nok at save de yderste 3-5 cm af elementerne tværs over de otte elementer og derefter erstatte med en regel, der er udsavet til at passe ind mellem elementbrædderne. Og så lægge en 20 mm plade ovenpå som "overflade". Men der er tusind og en måder at løse sådanne problemer på. Begynd med at fjerne klikgulvet, så du kan inspicere ordentligt,
5 svar · 1,1k læst
·
B
bearmaniac: [citat] Jeg vurderer sandsynligheden som rimelig høj for, at de har ret, men jeg tør samtidig påstå, at de ikke har den mindste erfaring med denne konstruktion eller med at beregne styrke. At gulvet føles stift er jo en god indikation i hvert fald.
7 svar · 1,5k læst
·
H
H Joakim: Hej Jannebanan. Er udeummet fritstående? Jeg har et fritstående og luft-luft-varmepumpe. Tjek mine billeder og vend tilbage, hvis du vil. Joakim
1 svar · 802 læst
C
Cocomango: [citat] Hvordan gik det, blev det godt?
5 svar · 14,4k læst
·
BirgitS
BirgitS: Normalt er det kun de to kældervægge, der er tegnet på sektionstegningen, som er bærende, dvs. ikke den væg du vil fjerne. Men jeg garanterer intet.
1 svar · 563 læst
·
människa
människa: Tak Birgitt. Men det værste der kan ske i vores tilfælde er jo, at vi får for meget nedbøjning. Det hælder mod, at jeg bygger en bjælke-kanal med en 90x315 og en 45x315 limtræ. Og to stk 45x220 imellem. Jeg tænker, at hvis man desuden limskruer det sammen på gulvet med en lille afstandsstykke under på midten, så burde det låse sig i "sur mund" for derefter at falde ned til lige
2 svar · 514 læst
R
RiKr: Hvis dette dimensioneres efter dagens normer, holder de sandsynligvis ikke som de står nu, uden nogen travers. Skal du have en ordentlig erklæring, må du tage en bygningskonstruktör ud for at hjælpe dig.
1 svar · 644 læst
·
A
anaitis: Ikke helt sikker på, at det er spær på gavlen. Mange gange sparer bygherrerne lidt og regler op gavlen til taget.
5 svar · 963 læst
·
N
Nissegandhi: [citat] Der er jo flere der kan ekspandere Essve, prøv at se hos en anden.
7 svar · 1,1k læst
B
Ben47: [citat] Fandt faktisk et, da vi åbnede den del, der havde været lukket i 43 år...
11 svar · 954 læst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: De aller fleste stålrør, der sælges i Sverige, plejer mindst at være af kvaliteten E220, med en strækgrænse på mindst 220N/mm2 og en brudgrænse på mindst 310N/mm2.
1 svar · 617 læst
il_duce
il_duce: Man får åbne væggen-delen som man vil fjerne. Fjern gips osv. så man ser stommen. Sidder der en regel eller noget andet bærende der, skal man afveksle på en eller anden måde, så vægten som reglen bærer, bliver optaget af en anden del af væggen. At veksle af er ikke helt enkelt, så det er bedst at få en professionel ind i så fald, hvis man er usikker.
2 svar · 625 læst
·
R
raekan: [citat] Tak for svaret! Har købt 21 mm konstruktionskrydsfiner, som jeg skal sætte så brede og lange dele som muligt langs med reglarne, eventuelt på begge sider, hvis der er plads. Derefter kommer en gulvspånplade ovenpå reglarne, som skrueklæbes, så det bliver jo tilsvarende trykflangen. Jeg vil forsøge at få en lille bit tynd metal til at lægge ovenpå reglarne eller i hullerne
7 svar · 2,1k læst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.