Jeg og min nabo vil gerne trække et kabel imellem vores lejligheder. Da vi bor oven over hinanden, tænker vi, at altanen er et godt sted at bore hullet.
Kan det påvirke altanens holdfasthed, hvis jeg borer et 10-12mm hul igennem pladen inde i det ene indre hjørne, cirka 10 cm fra kanterne (læs væggene på altanen)?
Kan det påvirke altanens holdfasthed, hvis jeg borer et 10-12mm hul igennem pladen inde i det ene indre hjørne, cirka 10 cm fra kanterne (læs væggene på altanen)?
Erhm, har I fået tilladelse fra udlejer, andelsboligforeningens bestyrelse eller tilsvarende? Det er vel ikke en af jer, der ejer huset, går jeg ud fra?
Nej, det vil ikke påvirke bæreevnen, men bor ikke for tæt på en kant, da der er stor risiko for, at det revner.O Ottosven sagde:Jeg og min nabo vil gerne trække et kabel mellem vores lejligheder. Da vi bor ovenpå hinanden, tænker vi, at balkonen er et godt sted at bore hullet.
Kan det påvirke balkonens bæreevne, hvis jeg borer et 10-12 mm hul gennem pladen inde i det ene indre hjørne typisk 10 cm fra kanterne (læs væggene på balkonen)?
Efter du har trukket kablet igennem, skal du tætne med en passende udendørs fugemasse, så fugten ikke kommer til armeringen inde i betonen.
Tak for dit svar. Skal tænke på at tætne. Hvor langt fra kanten bør man bore? Er 10 cm tilstrækkeligt?J Jansson69 sagde:
Bedste svar
Jeg er nysgerrig på formålet med det hele!