Har fået tips om en "grund" med "hus" og to udhuse. Tror nogen sagde, at huset kunne have hussvamp.
Så,
Hvordan kan man finde ud af / undersøge / etc. om der er hussvamp på en ejendom? Findes der en prisliste på de forskellige trin - fra trin før analyse til fuldført sanering?

Overvejer køb så....

/ M$ - Excel afhængig så beregninger er bare sjovt.

J
B Ben47 sagde:
Har fået tips om en "grund" med "hus" og to udhuse. Tror nogen sagde, at huset kunne have hussvamp.
Så,
Hvordan kan man finde ud af / undersøge / etc., om der er hussvamp på en ejendom?
Ja en inspektion af en sagkyndig. Men selv eksperter har brug for at tage prøver, som sendes til analyse.
B Ben47 sagde:
Findes der en prisliste på de forskellige trin - fra trinnene før analyse til færdig sanering?
Nej ville jeg sige uden at begynde at rive i det, så er omfanget svært i de fleste tilfælde.
B Ben47 sagde:
Overvejer at købe, så...
Er det alvorligt angrebet af hussvamp, så kan det blive billigere at bygge nyt end at renovere, især hvis man ikke selv gør det.
B Ben47 sagde:
/ M$ - Excel addicted så kalkulationer er bare sjov.
Held og lykke😉

Overvejet lidt over dette. Mener man, at svampen kan sprede sig så frygteligt i tilsyneladende tørt træ, hvor det er skjult bag panel eller lignende? Hvorfor er det ikke nok at udskifte det, som er fugtigt/vandskadet? Man køber vel ikke gerne et hus, der har stået uden tag. En vandskadet væg med svamp kan vel udskiftes. Eller?

T Taste-Of-Wood sagde:
Har overvejet dette lidt. Mener man, at svampen kan sprede sig så voldsomt i tilsyneladende tørt træ, hvor det er skjult bag panel eller lignende? Hvorfor er det ikke nok at udskifte det, der er fugtigt/vandskadet? Man køber vel nødig et hus, der har stået uden tag. En vandskadet væg med svamp i kan vel udskiftes. Eller?
Hussvamp kan ikke lide lys og lufttræk, derfor vokser den skjult.
Den forsyner sig også selv med vand for at nedbryde tørt træ.
Det gør, at den kan sprede sig ret meget, før den viser sig.
Min svamp voksede blandt andet på bagsiden af køkkenskabet, hvor porcelænet stod. Helt sundt tørt træ, der ikke viste nogen tegn på vores side. Bagsiden var meget ulækker.
Jeg begyndte at rive i et bryggers, jeg vidste var dårligt, men udskiftede halve huset, før det var færdigt. Om svampen kan påvirke psyken, ved jeg ikke, men hele livssituationen, når huset man bor i, mangler gulv og vægge, påvirker psyken, det er helt sikkert. Det bevidner mange om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.