Selvbygger
· Stockholm
· 8 573 indlæg
Den der tegning siger meget lidt om det ville jeg sige uden mere information.Rudis sagde:
Men er det et almindeligt træhus med sadeltag i længderetningen, så bør de vægge ikke være bærende. Det ser heller ikke så stort ud (det er jo bredden man skal kigge på først og fremmest), men i visse huse har man en hjertemur (i længderetningen) hvis man fx har forskudt spærene af en eller anden grund. Så kunne den lille "u-snut" på jeres tegning have en sådan funktion.
Hej,klaskarlsson sagde:
Den der tegning siger meget lidt om det, ville jeg sige, uden mere information.
Men er det et almindeligt træhus med sadeltag i længderetningen, så bør de vægge ikke være bærende. Det ser heller ikke så stort ud (det er jo bredden man skal se på først), men i visse huse har man en hjertevæg (i længderetningen), hvis man fx har skiftet spær af en eller anden grund. Så kunne den lille "u-snutten" på jeres tegning have en sådan funktion.
Huset ligger på 106kvd og det er et almindeligt træhus med sadeltag som du skriver, bredden har jeg ikke adgang til men jeg vil gætte på, at det er omkring 6-7m bredt. Vi skal se på huset næste weekend, og så har jeg mulighed for at kigge på loftet og se, hvordan spærene ligger.
Selvbygger
· Stockholm
· 8 573 indlæg
Så kan man jo også fjerne bærende vægge, man skal bare skifte det korrekt af...Rudis sagde:
Klik her for at svare